Gå til innhold

Klokking av AMD64 3400 2,4


gebit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Har noen et oppsett (fsb/multiplier) for denne som funker stabilt? Sliter litt med å finne "det rette".. Har akkurat kjøpt den, så den er bare boxed ennå...

Hei

 

Du kunne gjerne skrevet litt mer detaljer...Jeg vet ikke åssen det er med 3400+

, men jeg fikk den 25 mhz mer med min 3200+ (64-bit) med Gigabyte K8nnxp nForce 150, senere ble brakt på sykehuset i digital impuls.no

 

Jeg kjørte meg Boxed da.... Lurer på hva jeg klarer nå, med Gigabyte`s cpu kjøler

 

 

Mvh Stian_A

Lenke til kommentar

Det er litt vankeligere å klokke et AMD64 system enn et intel system. Man må først finne maks HT, max minneytelse og max cpu ytelse før man setter disse sammen og finner best mulige overklokk. Det første man må gjøre er å sette opp vdimm volten slik at minnet får mer guffe, det samme gjelder cpu ( bare temperaturene holder seg bra.).

 

Om man har litt dårlig minne og denne ikke klarer klokke så høyt, kan man sette minnehastigheten til 166mhz. Dette vil si, om du klarer 240mhz x 4 ( 939 ) eller 240 x 3 ( 754 ) ligger minnehastigheten på 240*5/6=200mhz, slik at man kan klokke CPU lenger uten å klokke minnehastigheten om dette ikke går.

 

Det er plutselig blitt litt mer innviklet og klokke, men prøv 166mhz på minnet og se om den går noe lenger da. Husk at A64 prosessorene trenger mye volt for å kjøre på høyere hastigheter.

 

Edit : Når jeg sier 240x4 og 240X3 mener jeg da HT multiplier. Selve CPU multiplier må man finne hva som funker stabilt selv, men ved høyere CPU core, er sjansene for høy cpu multiplier lavere.

 

En CPU på 240x10 vil hvertfall yte bedre enn en cpu på 200x12

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar

Nettopp stilt minnet på 166 og multiplier på 10. Dette på en a64 3200+. Kjører helt stabilt på 2400mhz og 200mhz på minnet. 1.525V :)

Kjører med en Zalman 7000Cu B. 45 celsius med full load.

 

 

Klarer forresten ikke å aktivere C&Q, får masse blusescreens og videre. Har Gigabyte k8nspro og OCZ premier 1gb dual channel. Dette gjelder også når systemet er uklokket.

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...