Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CPU-bruk på onboard VS dedikert nettverkskort?


Anbefalte innlegg

Hei, bruker som sikkert mange andre onboard nettverkskort som er integrert i brikkesett på hovedkort. Husker ikke typen, men det er ihvertfall et Abit NF7-S hovedkort.

Lurte på hvordan CPU bruken er på et slikt integrert nettverkskort kontra et eget kort?

Merker på noen spill som krever en del av maskinen at det går vesentlig tregere over nettverk enn når det kjøres på en maskin. Og det kan jo umulig være så mye data som sendes for å holde spillet igang?

 

Hvis jeg kan få en del bedre ytelse ved å bruke et eget kort til en 2-300 kroner, kan det være kjekt å vite.

 

Fint om noen har innspill på dette.

 

Hilsen Nettulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det som spørst er kva type netverkskort brikke dingseboms du har, det har ikkje så mykje å seie om det er onboard eller om det er eit separat pci kort.

 

eg tipper det er eit realtec netverkskort som er på det hovudkorte, noko som ikkje er noko godt netverkskort og bruker litt cpu når det overfører data.

 

med dei cpu`ene me har no for tida så har det ikkje så mykje å seie, men det kan hjelpe litt om du bruker 3-400,- på eit 3com eller intel netverkskort..

 

sikkert dårligt forklart, og med masse skrive feil (ikkje klag på dei)

Lenke til kommentar

Et Ethernet-kort bruker veldig lite CPU generellt, spesiellt på de lave datamengdene vi snakker om på et spill.

 

Men generellt vil jeg si at et kort som er integrert i chipsettet må være bedre enn et kort som står på PCI-bussen (som kommer ut av chipsettet). Et PCI-nettverkskort må jo dele PCI-bussens 133MB/s med alle de andre PCI kortene du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...