Gå til innhold

Final Fantasy VII-oppfølger?


Woodhome

Anbefalte innlegg

Nå ser det endelig ut som at Final Fantasy VII kommer med en oppfølger. :dribble: Det er etter min mening det eneste Final Fantasy-spillet som har bruk for en oppfølger. Litt rart blir sikkert å se Vincent (vampyr-duden i 7-a) som hovedperson... ;)

Får håpe dette blir en skikkelig oppfølger og ikke ligner på det tullet Final Fantasy X-2.

 

Square hevder at det skal være ute i løpet av 2005, så vi må sikkert vel vente i allefall til 2006 før det kommer til disse veier.

 

En ting er iallefall sikkert: Jeg gleder meg!! :D

 

Sjekk

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=245273

og

http://www.gamespot.com/news/2004/09/15/news_6107494.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjangsen for at spillet blir like bra som FF7 er, iallfall for meg nesten 0.

Siden de vistnok hadde tatt elementer fra spill som "Devil May Cry" da, og jeg kan ikke si at det spillet er en av mine største favoritter. DC blir nok ikke akkurat som DMC men at det blir ganske så mye i samme stil vil jeg tro, og det blir liksom ikke helt riktig.

 

Ja og så syns jeg liksom at i en oppfølger til FF7 så vil jeg se Cloud, Tifa, Cid... ja hele "crewet". Du vil nok få se noen av de i løpet av spillet men om en ikke får spille med mer enn 1 person gjennom hele spillet så blir det ikke helt det samme.

 

Men selvfølgelig så gleder jeg meg som en liten unge!

Det er jo en oppfølger til FF7!!!!!

 

Edit: Fikset en del skrivefeiler.

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar

Husk at dette er en del av FF7 Compilation greiene de driver med. Kommer masse spill baser på FF7, blandt annet Before Crisis med de 3 "skurkene" som går rundt i dress og prøver å ta deg hele tiden.

 

Vil tippe at man støter borti mange fra FF7 crewet i spillets gang.

Tipper også at dette spillet vil være like dårlig som FFX og FFX2 og dermed ikke å finne hjemme hos meg.

 

Det som var genialt med FF7 var jo materia systemet, tegneserie grafikken og den dystre og neonbelyste sci-fi stemningen

Endret av Ma'anagal
Lenke til kommentar

Det som var genialt med FF7 var jo materia systemet, tegneserie grafikken og den dystre og neonbelyste sci-fi stemningen

 

Helt enig. Det som hadde vært det klart beste var om de tatt seg god tid, akkurat som de gjorde med FFVII, og lagde enten en fullverdig oppfølger eller en remake. Etter mitt syn hadde remake vært å foretrekke.

 

Tenk deg FFVII til neste generasjons Playstation e.l. med ny grafikk og mange nye sidequest osv. Det som kanskje ville bli vanskelig er å beholde tegneseriegrafikken uten at det ser for barnslig ut. For da orginalen først kom virka det nesten som designet på figurene var heller et resultat av begrensinger enn bevisst design. Tror faktisk at det hadde vært kult med litt mer mode modeller, om man kan kalle det det. Ikke sånn superrealistisk som de prøvde på i FFVIII, men litt mer detaljerte og rundere i formene.

 

Men det blir jo sikkert artig med vincent ute på nye eventyr også, spillet så ordentlig dystert ut, akkurat som vi liker det. Håper de beholder en god del av RPG-elementene i spillet, slik at det i kanskje forholder seg til DMC som Parasite Eve gjorde til RE.

Endret av smashing100
Lenke til kommentar
Sjangsen for at spillet blir like bra som FF7 er, iallfall for meg nesten 0.

Siden de vistnok hadde tatt elementer fra spill som "Devil May Cry" da, og jeg kan ikke si at det spillet er en av mine største favoritter. DC blir nok ikke akkurat som DMC men at det blir ganske så mye i samme stil vil jeg tro, og det blir liksom ikke helt riktig.

GameSpot kalte det "Vincent May Cry". :!:

Lenke til kommentar
Vincent (vampyr-duden i 7-a)

Arrrgh. Vincent er IKKE EN VAMPYR.

Er han ute i dagslys? JA

Suger han blod? NEI

Sover han i en kiste når du finner ham i FF7? JA, men det betyr ikke at han er vampyr.

 

Vet ikke hva jeg skal tro om denne oppfølgeren jeg. Trodde egentlig det var greit med Advent Children, og ikke noe mer.

Er redd Square begynner å vise melkeku-tendenser om FF7. Og det liker jeg ikke.

Final Fantasy 7 er ett av verdens beste spill noensinne i mine øyne, og den vil for alltid bli husket som en klassiker. Men ikke hvis en dum oppfølger kommer og roter det til. Da blir det bare tull.

Så oppfølgeren BØR bli bra.

Lenke til kommentar

QUOTE (Nevnarion 19/09/2004 : 02:51)

"Arrrgh. Vincent er IKKE EN VAMPYR.

Er han ute i dagslys? JA

Suger han blod? NEI

Sover han i en kiste når du finner ham i FF7? JA, men det betyr ikke at han er vampyr."

 

For det første så er det vel flere forskjellige tolkninger om hvordan en vampyr skal være. Om han skal drikke blod eller ikke, om å være ute i dagslys eller ikke osv, osv.

 

For det andre så hadde vel det blitt litt av en oppstandelse hvis Vincent i 7-a plutselig begynte å drikke blod... :)

 

For det tredje så var det sånn i 7-a at storyen og karaktera kunne tolkes i det vide og det brede. Og jeg valgte å tro at Vincent var en vampyr fordi han lå i en kiste og man måtte gjøre ett spesielt "rituale" for å få han våken. Normale folk ligger ikke i kister...

 

Når det gjelder hvorfor 7-a er det beste spillet til nå, så er vel det mest av alt... alt. Musikken, karakterene (spesielt Aeris og Sephirot), mangfoldet i spillet (stå på snowboard, kjøre motorsykkel, etc), eneste spillet i serien hvor Chocobo-breeding har både vært moro og mening med. Kult med de extra-bossene som var "nesten" umulige å ta.

 

En anna grunn til at det er så bra er at det ikke har de vanlige love-story-klisjeene. Kjærlighet her og sutring der. (sånn som i 8-a og 9-a) ingen trekantdrama og anna vas. INGEN prinsesse som skulle reddes eller som skulle være "likeverdig" med de andre.

Og man begynte med litt action med en gang. Ikke som 9-a der man må spille 3-4 timer før det endelig skjer noe.

 

Kunne ha sittet hele natta å rost Final Fantasy VII opp dit der det fortjener å være. Men man må vel tenke på de stakkeran som skal lese dette innlegget også.... :D

 

Nei, gleder meg til oppfølgeren kommer, men det blir nok aldri noen Final Fantasy-spill som kommer til å slå 7-a, for min del i alle fall.... :love:

Lenke til kommentar
En anna grunn til at det er så bra er at det ikke har de vanlige love-story-klisjeene. Kjærlighet her og sutring der. (sånn som i 8-a og 9-a) ingen trekantdrama og anna vas. INGEN prinsesse som skulle reddes eller som skulle være "likeverdig" med de andre.

Og man begynte med litt action med en gang. Ikke som 9-a der man må spille 3-4 timer før det endelig skjer noe.

 

 

Trekantdrama? Det er nå litt av et trekantdrama i FF VII mellom Cloud, Aeris of Tifa. Tolk det på din måte, men...

Dessuten er det bra at FF-spillene er litt forskjellige, og jeg elsker hver og ett av dem av individuelle grunner.

Lenke til kommentar
Trekantdrama? Det er nå litt av et trekantdrama i FF VII mellom Cloud, Aeris of Tifa. Tolk det på din måte, men..

 

Men den er ikke fullt så sentral som i VIII og XI. 7ern er ikke basert på kliss for å si det sånn, noe som 8ern og 9ern er.

Jeg vil nå si at trekant drama'et Aeris-Cloud-Tifa er mye større enn hva enn du måtte finne i VIII, og hva er det i IX? Finnes det noe 3kantdrama der? Garnet-Zindane-Eiko?

 

Please..

 

ALLE FF spill er bygd opp rundt kjærlighet. Ikke til å komme unna.

 

--

Edit: Mulig det er mange trekantdramaer i XI, litt vanskelig å sjekke. :p (Går vel egentlig ut fra at du mente IX, og ikke XI)

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar
Bra Swoofah ;)

Helt enig i at trekantdramet i FF VII er mye tydeligere enn i VIII og IX.

Men ganske off topic her nå. Tilbake til det emnet handler om.

Bare for å fortsette litt til, så vil jeg veldig gjerne at noen påpeker for meg hvor trekant drama'et er i IX! Har sitti å tenkt litt, og kan ikke si at jeg finner noe seriøst i det hele tatt. Garnet - Zidane - Eiko kan jo ikke teas seriøst, og prøve å blande inn feks Kuja - Garnet - Zidane er jo også et "No-Go"

 

Belys meg :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...