Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg har forandret min mening om Tiscali


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er en av de personene på dette forumet som har vært rimelig fornøyd med Tiscali i over 1 år nå. Har ikke hatt noen nedetid, og gode hastigheter til en hver tid.

 

Men i går skjedde det utenkelig. Da jeg kom hjem fra jobb så jeg at internett var borte. Alle 3 lysene lystefortsatt på modemet, men jeg fikk ingen ipadresse. Jeg prøvde alt. Jeg mener ALT.

 

Derfor bestemte jeg meg for å ta en telefon til Tiscali. Klokken var da rundt 5, og det viste seg at support hadde for lengst tatt kvelden. (klokka 4)

Dermed blei jeg sittende å tvinne tommeler resten av kvelden.

 

I dag tok jeg en telefon til Tiscali. Etter 8 minutter i kø (jøss), kom jeg igjennom.

Hun jeg snakket med, fortalte at jeg hadde en ubetalt regning, og at de nå hadde stengt mitt abonomang. Vell greit nok tenkte, jeg. Nå vet jeg grunnen, så jeg tok en telefon til linfdorf.

 

Da jeg fikk svar på Limdorf kom jeg til en person som tydelig har stått opp på feil side av senga. Jeg prøvde så godt jeg kunne å være høffelig å åpen for murlighetene som skulle komme.

 

Han fortalte meg at i februar 03 hadde jeg fått en regning på 50kroner som ikke var betalt. Dette kunne jeg ikke skjønne, i og med at jeg betaler 334 (cirkus) i måneden.

Men det som plager meg mest er at jeg ikke har fått beskjed om denne inkassoen som nå er over meg. Jeg bør da ha fått noen brev, eller eventuelt telefoner hvis regningene har kommet i retur?

 

Nå sitter jeg med en regning som er på 250 kroner mer, men det verste er at jeg har fått en betalings anmerkning.

 

Jeg har sendt de en mail, og håper dette skal endre seg. Det bør det da, ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal da i alle fall få en betalingspåminnelse eller to før en sak går til inkasso. Og før det skal du også få et inkassovarsel...så dette hørtes veldig rart ut, men det føyer seg vel bare inn i rekken av forunderlige ting Tiscali driver med. Får håpe Telenor får lov å kjøpe de opp...

Lenke til kommentar
Det er det som er det rare. Jeg har alderi sett noen regning på 50kroner. Jeg har hvertfall ALDERI sett noen inkassovarsel. Jeg er nemmelig svært nøye på slik!

Har du bedt om og få se grunnlaget for kravet?

Hvis dette ikke er noe som du får eller det er feil bestrider du bare inkassokravet, husk på og gjøre dette skriftlig og vær nøye med og ta vare på alt av dokumentasjon.

Er det korrekt krav kan du lite annet gjøre enn og betale, og skylde på posten har ingen hensikt.

Lenke til kommentar

Uff, her er det nokon som ikkje har gått den rette veien i forhold til purring og inkasso.

 

Så vidt eg husker skal ein få 2 purringer og 1 varsel om inkasso før den går til inkasso.

Og viss du har fått betalingsamerking synes eg nokon har tatt vel korte innesvinger sidan betalingsanmerkninger bli vel ikkje gjeve før ein har vore inne til "mekling" om kravet og godkjennelse av kravet.

 

Det første eg ville ha gjort var eg deg er å bestride kravet, og rette krav om dokumentasjon for den utbetalte regninga, samt dokumentasjon over utsendelse av purringer.

Ved å bestride kravet setter ein dokumenasjonsplikta over på regningsutskrivar og ikkje deg sjølv.

 

Sidan dette er eit fast internett abo, kan dei ikkje dra seg unna med "feil adresse" og liknande sidan dei leverer produktet ein plass så er det ganske naturleg å sende fakturaen til same plass.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Det får man vell automatisk når en sak er oppe til inkasso.

Nei, da hadde vel halve norge hatt det.

Blir du dømt i forliksrådet får du det, at kredittrankingen din kan synke er en ting men man deler ikke ut slike anmerkinger som drops i og med dette er nokså alvorlig for den som får det.

 

Edit link:

 

Om inkasso og reglene rundt dette

Endret av agvg
Lenke til kommentar
Det får man vell automatisk når en sak er oppe til inkasso.

Nei, da hadde vel halve norge hatt det.

Blir du dømt i forliksrådet får du det, at kredittrankingen din kan synke er en ting men man deler ikke ut slike anmerkinger som drops i og med dette er nokså alvorlig for den som får det.

 

Edit link:

 

Om inkasso og reglene rundt dette

Takk for den.

aah. det var deilig å få vite.

 

Tror neppe de lager en stor sak ut av dette nå, ettersom jeg har betalt regningen.

 

 

Litt nervøs for skal snart ta et stort lån :)

Lenke til kommentar

Neida, du får ikke betalingsanmerkning så raskt. Isåfall må de først sende det over til forliksråd, og hvis du da fortsatt ikke kan/vil betale, får du nok betalingsanmerkning; men foreløpig er du nok trygg.

 

Synest det er ganske dårlig gjort å sende en sak til innkasso så raskt, og i alle fall for 50 lusne kroner. Men som nevnt av andre, stå på krava, de kan ikke tvinge deg til å betale noe de ikke har krav på. Hvis du betaler samme beløpet hver måned så hørest det veldig rart ut.

Lenke til kommentar

Ja det er samme hver månede, alderi noe mer.

 

Jeg betalte de 300 for så fort som mulig, for jeg var redd for konsikvenser, og seff jeg vil ha internett opp igjen :)

 

Men dette er for dårlig. Jeg vil jobbe for å få disse pengene til bake, og for å sette Tiscali på plass!.

Lenke til kommentar
Du skal da i alle fall få en betalingspåminnelse eller to før en sak går til inkasso. Og før det skal du også få et inkassovarsel...så dette hørtes veldig rart ut, men det føyer seg vel bare inn i rekken av forunderlige ting Tiscali driver med. Får håpe Telenor får lov å kjøpe de opp...

Får håpe Telenor ALDRI kjøper opp Tiscali. Telenor skylder meg over 6000,- kr etter en sak jeg hadde med dem for noen år siden, de rotet til og tvang meg til å betale samme regningene 2 ganger. Gikk til forliksrådet med det men fikk bare beskjed om å gi opp med en gang da Telenor var en alt for stor og mektig bedrift og jeg ville bare ende opp med å tape saken.

 

Tar Telenor over Tiscali må jeg se meg nødt til å ordne inet-abb hos noen andre.

 

--Boikotter Telenor for alltid--

Lenke til kommentar

Min bror var i samme situasjon som deg. Tiscali hadde tenkt å gå rettens vei for 7 kroner, selv om vi hadde full dokumentasjon på at regningen var betalt og hadde fått skriftlig bekreftelese om dette fra Tiscali selv. Likevel av en eller annen grunn skulle de stå kraftig på bakbena. At de kan finne på slikt når de selv har bekreftet at alt var betalt :!: Heldigvis tok de til fornuft til slutt :)

Lenke til kommentar
Betalingsanmerkning kan bli registrert tidligst 30 dager etter at kreditor/inkassoselskapet har gått til rettslig inndriving (tatt ut forliksklage). Det er allikevel ikke lov å registrere en betalingsanmerkning, dersom du har gitt melding om at kravet er urettmessig. Betalingsanmerkningen skal bli strøket innen ett år etter at du har gjort opp for deg. Betalingsanmerkninger skal uansett strykes innen utgangen av det kalenderåret de blir tre år gamle.

 

Dvs at siden jeg har betalt nå, unngår jeg betalings anmerkning uansett?

Lenke til kommentar
Betalingsanmerkning kan bli registrert tidligst 30 dager etter at kreditor/inkassoselskapet har gått til rettslig inndriving (tatt ut forliksklage). Det er allikevel ikke lov å registrere en betalingsanmerkning, dersom du har gitt melding om at kravet er urettmessig. Betalingsanmerkningen skal bli strøket innen ett år etter at du har gjort opp for deg. Betalingsanmerkninger skal uansett strykes innen utgangen av det kalenderåret de blir tre år gamle.

 

Dvs at siden jeg har betalt nå, unngår jeg betalings anmerkning uansett?

For å si det enkelt: JA!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...