Jump to content
Sign in to follow this  
tøs

Jeg har forandret min mening om Tiscali

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg er en av de personene på dette forumet som har vært rimelig fornøyd med Tiscali i over 1 år nå. Har ikke hatt noen nedetid, og gode hastigheter til en hver tid.

 

Men i går skjedde det utenkelig. Da jeg kom hjem fra jobb så jeg at internett var borte. Alle 3 lysene lystefortsatt på modemet, men jeg fikk ingen ipadresse. Jeg prøvde alt. Jeg mener ALT.

 

Derfor bestemte jeg meg for å ta en telefon til Tiscali. Klokken var da rundt 5, og det viste seg at support hadde for lengst tatt kvelden. (klokka 4)

Dermed blei jeg sittende å tvinne tommeler resten av kvelden.

 

I dag tok jeg en telefon til Tiscali. Etter 8 minutter i kø (jøss), kom jeg igjennom.

Hun jeg snakket med, fortalte at jeg hadde en ubetalt regning, og at de nå hadde stengt mitt abonomang. Vell greit nok tenkte, jeg. Nå vet jeg grunnen, så jeg tok en telefon til linfdorf.

 

Da jeg fikk svar på Limdorf kom jeg til en person som tydelig har stått opp på feil side av senga. Jeg prøvde så godt jeg kunne å være høffelig å åpen for murlighetene som skulle komme.

 

Han fortalte meg at i februar 03 hadde jeg fått en regning på 50kroner som ikke var betalt. Dette kunne jeg ikke skjønne, i og med at jeg betaler 334 (cirkus) i måneden.

Men det som plager meg mest er at jeg ikke har fått beskjed om denne inkassoen som nå er over meg. Jeg bør da ha fått noen brev, eller eventuelt telefoner hvis regningene har kommet i retur?

 

Nå sitter jeg med en regning som er på 250 kroner mer, men det verste er at jeg har fått en betalings anmerkning.

 

Jeg har sendt de en mail, og håper dette skal endre seg. Det bør det da, ikke sant?

Share this post


Link to post
Nå sitter jeg med en regning som er på 250 kroner mer, men det verste er at jeg har fått en betalings anmerkning.

Betalingsanmerkning?

Fikk du beskjed om at de hadde satt en slik fordi en regning hadde gått til inkasso?

Høres usannsynlig ut.

Share this post


Link to post

Du skal da i alle fall få en betalingspåminnelse eller to før en sak går til inkasso. Og før det skal du også få et inkassovarsel...så dette hørtes veldig rart ut, men det føyer seg vel bare inn i rekken av forunderlige ting Tiscali driver med. Får håpe Telenor får lov å kjøpe de opp...

Share this post


Link to post

Det er det som er det rare. Jeg har alderi sett noen regning på 50kroner. Jeg har hvertfall ALDERI sett noen inkassovarsel. Jeg er nemmelig svært nøye på slik!

Share this post


Link to post
Det er det som er det rare. Jeg har alderi sett noen regning på 50kroner. Jeg har hvertfall ALDERI sett noen inkassovarsel. Jeg er nemmelig svært nøye på slik!

Har du bedt om og få se grunnlaget for kravet?

Hvis dette ikke er noe som du får eller det er feil bestrider du bare inkassokravet, husk på og gjøre dette skriftlig og vær nøye med og ta vare på alt av dokumentasjon.

Er det korrekt krav kan du lite annet gjøre enn og betale, og skylde på posten har ingen hensikt.

Share this post


Link to post

Uff, her er det nokon som ikkje har gått den rette veien i forhold til purring og inkasso.

 

Så vidt eg husker skal ein få 2 purringer og 1 varsel om inkasso før den går til inkasso.

Og viss du har fått betalingsamerking synes eg nokon har tatt vel korte innesvinger sidan betalingsanmerkninger bli vel ikkje gjeve før ein har vore inne til "mekling" om kravet og godkjennelse av kravet.

 

Det første eg ville ha gjort var eg deg er å bestride kravet, og rette krav om dokumentasjon for den utbetalte regninga, samt dokumentasjon over utsendelse av purringer.

Ved å bestride kravet setter ein dokumenasjonsplikta over på regningsutskrivar og ikkje deg sjølv.

 

Sidan dette er eit fast internett abo, kan dei ikkje dra seg unna med "feil adresse" og liknande sidan dei leverer produktet ein plass så er det ganske naturleg å sende fakturaen til same plass.

 

mvh

JanEirik

Share this post


Link to post

Rimlig irriterende å få betalings anmerkning da. Får det får man vell automatisk når en sak er oppe til inkasso.

 

Det 307kronene spiller ikke så sindsyk stor rolle.

Share this post


Link to post
Det får man vell automatisk når en sak er oppe til inkasso.

Nei, da hadde vel halve norge hatt det.

Blir du dømt i forliksrådet får du det, at kredittrankingen din kan synke er en ting men man deler ikke ut slike anmerkinger som drops i og med dette er nokså alvorlig for den som får det.

 

Edit link:

 

Om inkasso og reglene rundt dette

Edited by agvg

Share this post


Link to post
Det får man vell automatisk når en sak er oppe til inkasso.

Nei, da hadde vel halve norge hatt det.

Blir du dømt i forliksrådet får du det, at kredittrankingen din kan synke er en ting men man deler ikke ut slike anmerkinger som drops i og med dette er nokså alvorlig for den som får det.

 

Edit link:

 

Om inkasso og reglene rundt dette

Takk for den.

aah. det var deilig å få vite.

 

Tror neppe de lager en stor sak ut av dette nå, ettersom jeg har betalt regningen.

 

 

Litt nervøs for skal snart ta et stort lån :)

Share this post


Link to post

Neida, du får ikke betalingsanmerkning så raskt. Isåfall må de først sende det over til forliksråd, og hvis du da fortsatt ikke kan/vil betale, får du nok betalingsanmerkning; men foreløpig er du nok trygg.

 

Synest det er ganske dårlig gjort å sende en sak til innkasso så raskt, og i alle fall for 50 lusne kroner. Men som nevnt av andre, stå på krava, de kan ikke tvinge deg til å betale noe de ikke har krav på. Hvis du betaler samme beløpet hver måned så hørest det veldig rart ut.

Share this post


Link to post

Ja det er samme hver månede, alderi noe mer.

 

Jeg betalte de 300 for så fort som mulig, for jeg var redd for konsikvenser, og seff jeg vil ha internett opp igjen :)

 

Men dette er for dårlig. Jeg vil jobbe for å få disse pengene til bake, og for å sette Tiscali på plass!.

Share this post


Link to post
Du skal da i alle fall få en betalingspåminnelse eller to før en sak går til inkasso. Og før det skal du også få et inkassovarsel...så dette hørtes veldig rart ut, men det føyer seg vel bare inn i rekken av forunderlige ting Tiscali driver med. Får håpe Telenor får lov å kjøpe de opp...

Får håpe Telenor ALDRI kjøper opp Tiscali. Telenor skylder meg over 6000,- kr etter en sak jeg hadde med dem for noen år siden, de rotet til og tvang meg til å betale samme regningene 2 ganger. Gikk til forliksrådet med det men fikk bare beskjed om å gi opp med en gang da Telenor var en alt for stor og mektig bedrift og jeg ville bare ende opp med å tape saken.

 

Tar Telenor over Tiscali må jeg se meg nødt til å ordne inet-abb hos noen andre.

 

--Boikotter Telenor for alltid--

Share this post


Link to post

Min bror var i samme situasjon som deg. Tiscali hadde tenkt å gå rettens vei for 7 kroner, selv om vi hadde full dokumentasjon på at regningen var betalt og hadde fått skriftlig bekreftelese om dette fra Tiscali selv. Likevel av en eller annen grunn skulle de stå kraftig på bakbena. At de kan finne på slikt når de selv har bekreftet at alt var betalt :!: Heldigvis tok de til fornuft til slutt :)

Share this post


Link to post

Slik jeg har forstått det, er det flere som har problemer med Lindorff en med Tiscali egentlig... Det er jo Lindorff som til syvende og sist avgjør om det skal til rettslig inkasso eller ikke.

Share this post


Link to post

Dette handler jo egentlig ganske mye om prinsipp også da.

Jeg mottar dagelig post, i min postkasse, så det er ikke det som er problemet.

 

Jeg ønsker denne saken dit "peppern gror".

 

Jeg skal poste svaret fra Tiscali så fort jeg får en mail.

Share this post


Link to post

<off topic>

 

Så på nyhetene for litt siden at det har vært en eksplosiv økning i antall inkassosaker...

Kan Lindorff ha noe med dette å gjøre? :!: :!:

 

 

</off topic>

Share this post


Link to post
Betalingsanmerkning kan bli registrert tidligst 30 dager etter at kreditor/inkassoselskapet har gått til rettslig inndriving (tatt ut forliksklage). Det er allikevel ikke lov å registrere en betalingsanmerkning, dersom du har gitt melding om at kravet er urettmessig. Betalingsanmerkningen skal bli strøket innen ett år etter at du har gjort opp for deg. Betalingsanmerkninger skal uansett strykes innen utgangen av det kalenderåret de blir tre år gamle.

 

Dvs at siden jeg har betalt nå, unngår jeg betalings anmerkning uansett?

Share this post


Link to post
Betalingsanmerkning kan bli registrert tidligst 30 dager etter at kreditor/inkassoselskapet har gått til rettslig inndriving (tatt ut forliksklage). Det er allikevel ikke lov å registrere en betalingsanmerkning, dersom du har gitt melding om at kravet er urettmessig. Betalingsanmerkningen skal bli strøket innen ett år etter at du har gjort opp for deg. Betalingsanmerkninger skal uansett strykes innen utgangen av det kalenderåret de blir tre år gamle.

 

Dvs at siden jeg har betalt nå, unngår jeg betalings anmerkning uansett?

For å si det enkelt: JA!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...