Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan styre msn fra en direkte port!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På de fleste moderne routere vil du kunne lage regler på både utgåene og inngående porter. Her kan man f.eks legge inn at all utgående trafikk i en bestemt port range går til utgående IP på en bestemt port. Dette er imidlertid et problem dersom port serien er en serie som brukes av mye annet også.

 

Vil gjøre deg oppmerksom på at dersom du bruker Proxy servere imellom så vil de fleste av disse "bundle" flere forbindelser til en og samme server på samme port.

Lenke til kommentar

På vår skole er det 500 elever som bruker msn titt og ofte. Alle bruker det på sin egen bruker. MSN scanner ruteren og bruker den første og beste porten den finner (om d da ikke er konfigurert inne i hver enkelt bruker at msn skal bruke den og den porten) Men som admin. ved skolen er det da lveldig irriterende når 50 elever chatter via msn og opptar mye unødig linjekapasitet over mange forskjllige porter. Jeg ønsker å styre all msn trafikk over 1-3 utvalgte porter. Å det er ikke bare, bare og gå innpå 500 msn-brukere og konfigurere det slik jeg ønsker på hver enkelt bruker. det ville tatt en hel evighet. :no:

 

Så jeg lurer da på om der finnes enkelere måter å løse problemet på?

 

MVH Vegard :ermm:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...