Gå til innhold

Når kan vi spille HL2 via STEAM?


Anbefalte innlegg

Lurer på om den siste loadingen med purchase kommer på GOLD-dagen? Eller er det slik at vi må vente på trykking og distribusjon?

 

 

Hypotetisk:

Hvis spillet går GOLD idag, og releasedatoen er om to uker, må vi da vente i to uker før vi kan spille det? Da forsvinner jo litt av poenget med STEAM, for vi kommer jo ikke til å handle HL2 i butikken likevel.

Eller kanskje Viviendi mener at STEAM-brukere ikke skal ha den fordelen, siden de da kan miste kjøpere som istedet går for STEAM.

 

Det jeg spør om er egentlig om ikke HL2 burde hatt to releasedatoer. En for cd og en for STEAM.

 

Noen som har hørt noe om dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HL2 vil bli tilgjengelig på Steam når det kommer i butikken.

Møkk :no:

 

Trodde noe av poenget med STEAM var at vi slapp å vente på hele distribusjonsgangen. At spillet blir patchet++ automatisk er vel og bra, men mer enn det trodde jeg STEAM kunne levere.

 

Men Viviendi har vel i avtalen sin at de avgjør releasedato i butikk og på STEAM.

Lenke til kommentar
HL2 vil bli tilgjengelig på Steam når det kommer i butikken.

Hmm, sikker på dette eller? Har du en kilde/link?

Kan godt hende det er tilfelle, men har bare ikke fått med meg noe helt konkret når den blir sluppet gjennom Steam.

 

Håper du har feil :p

Kilde: http://www.computergames.ro/articole.php/o.../interview-524/

Doug Lombardi: Half-Life 2 will be available via Steam at the same time it is available at retail stores.
Endret av TCi
Lenke til kommentar
Hvis det går lang tid fra den siste preloading til spilllet blir låst opp, vil det nok florere med framgangsmåter for å låse opp spillet på nettet.

 

Regner med at man ikke kan betale før release-datoen, og da kommer jo trafikken på STEAM til å bli FORMIDABEL!

Flott at jeg har allerede "kjøpt" det da! Fikk en kupong med spillet når jeg kjøpte mitt Radeon 9600XT for 10 måneder siden. Da visste jeg ikke en gang hva Half-Life var, nå er det det spillet jeg gleder meg mest til! :w00t:

 

Edit: Det skal sies at jeg ikke har så mye peil da... :blush:

 

 

Her sier de slik:

 

Will you ship Half-Life: Source and Counter-Strike: Source in the same time with Half-Life 2?

 

Hva er forskjellen på "vanlig" og Source?

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
Det blir forhåpentligvis temmelig vanskelig, i og med at spillet i nåværende tilstand er kryptert.

Når man forteller en hacker at noe er "temmelig vanskelig" eller "umulig" er det garantert at de prøver enda hardere ;) .

 

Men ikke misforstå, jeg har ingen planer. Jeg tenker bare på om denne strategien er særlig smart fra valve sin side. Det burde låst opp spillet på STEAM med en gang, for da kunne vi brukt en av fordelene med STEAM.

 

Men det er jo bare min mening da :roll:

Lenke til kommentar
Det blir forhåpentligvis temmelig vanskelig, i og med at spillet i nåværende tilstand er kryptert.

Når man forteller en hacker at noe er "temmelig vanskelig" eller "umulig" er det garantert at de prøver enda hardere ;) .

 

Men ikke misforstå, jeg har ingen planer. Jeg tenker bare på om denne strategien er særlig smart fra valve sin side. Det burde låst opp spillet på STEAM med en gang, for da kunne vi brukt en av fordelene med STEAM.

 

Men det er jo bare min mening da :roll:

Det er tydelig at spillet er godt kryptert siden ingen hackere har ennå klart å låse det opp.

 

Men jeg tror du forveksler ordentelig kryptering med kompilert kode på CD/DVD-er med dataspill.

 

 

Hadde du hatt en maskin som kunne prøve 3 milliarder nøkkel-kombinasjoner i sekundet, ville det tatt 449.595.127.950.250.591.207 år før du hadde gått gjennom alle de forskjellige nøklene til å låse opp krypteringen.

 

EDIT: Med 128-bits kryptering vel og merke. ;)

Endret av Pytagoras
Lenke til kommentar
Det er tydelig at spillet er godt kryptert siden ingen hackere har ennå klart å låse det opp.

 

Men jeg tror du forveksler ordentelig kryptering med kompilert kode på CD/DVD-er med dataspill.

 

 

Hadde du hatt en maskin som kunne prøve 3 milliarder nøkkel-kombinasjoner i sekundet, ville det tatt 449.595.127.950.250.591.207 år før du hadde gått gjennom alle de forskjellige nøklene til å låse opp krypteringen.

 

EDIT: Med 128-bits kryptering vel og merke. ;)

Ja, da er det vel bare å begynne med en gang da!

 

Vi har et tidspress på oss, må klare å få den ferdig før solen eksploderer om 5 mrd år... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...