Gå til innhold

Mulig ny guide


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ehhm, litt merkelig initiativ der, du. Er jo klart en fordel at du skriver en guide om noe du har peiling på, ikke noe du leser deg til fordi noen foreslo at du skal skrive en guide om.

Altså, har jo selvfølgelig ikke tenkt å skrive en guide om noe som jeg er helt grønn på, men tenkte jeg ville høre om det var noen ønsker der ute. Hvis det hadde vært noen så kunne jeg vurdert om jeg var kapabel til å lage en guide om nettopp det emnet. Er jo greit å lage en guide som man i en viss grad vet noen vil ha nytte av.

 

Har jo selvfølgelig også noen tanker som svirrer rundt.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Hei,

 

Kunne være fint med en guide der handler om:

 

"Hvordan man bygger et stabilt AMD64 system" :wallbash:

 

PS. Men jeg tror du må ha noget mere praktisk erfaring før du bygynder å skrive guider.

 

Her et av dine innlegg fra en anden tråd:

Jeg har en del teoretiske egenskaper, jeg vet hva man skal gjøre men jeg har aldri gjort det, om du skjønner. Det mest avanserte jeg har gjort inne i en pc er å bytte ut harddisker, minne og pci/agp kort. Jeg har aldri innstallert en cpu eller en powersupply. Det er slike ting som jeg er ute etter å lære meg. Samt å lære meg hvordan jeg kobler til alle de forskjellige kablene som sitter på hovedkortet.

 

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Det jeg har tenkt litt på er dette:

 

Det som umiddelbart slo meg er at jeg kunne være skikket til å lage en spillguide. Ser da for meg å plassere dem i forskjellige kategorier alt etter alder, sjanger, konsoll og systemkrav (dette vil da gjelde pc-delen) selvfølgelig. Samt litt kort og konkret info om hvert spill. En egen personlig nostalgi del kunne vært moro. Så kunne folk kommet med sine favoritter og så kunne jeg samlet de med mest stemmer i en egen kategori.

 

En annen mulighet jeg er sett for meg er å lage en informativ artikkel om hva som er viktig å tenke på når man skal ha seg ny pc og man har gått seg litt vill i hardware jungelen. Er jo en kjent sak at det er mange som spør om kommentarer til eventuelle oppsett. Inkl meg, når jeg hjelper venner og slikt. Man kan aldri bli utlært.

 

En mulig minne guide. Forklaring om forskjellige typer, deres bruksområder, pris, alder osv.

 

Selv føler jeg at det største problemet er å unngå å si ting som har blitt sagt før. Er også noen andre ting som jeg har tenkt på, men foreløpig vet jeg ikke om det funker. Kan sikkert komme med litt mer synsing senere.

 

Skjønner poenget ditt kimmer og er enig, derfor vil jeg konsekvent holde meg unna slike emner som krever praktisk erfaring. Slik som f.eks hvordan innstallere en cpu eller hvordan koble til en psu.

 

Hadde liksom lyst til å bidra med noe jeg også.

 

edit: skrivefeil.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

SEC44 er absolutt inne på noe der..

 

Lag en guide/tråd/artikkel hvor du går gjennom masse poster (feks i det siste har det sikkert vært 100 DOOM3 tråder her på forumet av sterkt varierende kvalitet) drar ut det som har åpenbar mening og syr det sammen til en oversiktsartikkel (review)...

 

Hold deg på matta og vær saklig og ikke la egne meninger gjennomsyre en slik artikkel (med mindre du gjør det helt klart at det er det du mener) så blir det sikkert grei lesning for folket.. om den er bra så får du vel den stickyen du sannsynligvis er ute etter.

Endret av hart
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...