Gå til innhold

Beste kamera til 2500?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke kameraet til?

 

Skal du printe ut bilder? I hvilket format?

 

Skal du ta innebilder? Utebilder? Macrobilder? Trenger du zoom? Og hvor mye zoom? Hvor stort skal kameraet være? Trenger du kamera med videofunskjon?

 

På denne måten er det enklere å avgrense!

 

Har du tenkt å lære deg å fotografere og er på jakt etter manuelle instillinger, eller vil du ha et kamera som du kan ta med på skolen og sånn?

 

Hvorfor har du låst deg til SD kort?

Lenke til kommentar

Et kamera til ferieturer enkelt og greit, et til å ta fine bilder med. Trenger ikke noe spesielt profesjonellt eller noen skikkelige fancy funksjoner som jeg mest sannsynlig aldri kommer til å bruke. Utebilder og innebilder er vel det jeg kommer til å ta, hva er macrobilder? :blush: Zoom er vel ikke så viktig for meg, hvilket bruksområde kommer jeg til å ha bruk for zoom? Har låst meg til SD-kort siden jeg har en brikke på 512 og ser det unødvendig å kjøpe et annet type minnekort når jeg allerede har et. For å summe opp så er det et skole/ferieturkamera, trenger ikke å være så smått men gjerne det. Videofunksjon trenger jeg ikke siden jeg har et digital videokamera.

 

Og kameraet skal være digitalt (det er vel en selvfølge uansett).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er superfornøyd med mit Nikon Coolpix 3700 og være bruksområder virker svært lite.

 

Skal jeg sette fingeren på noe må det være lukkerhastighet ved dårlig lys, og større krav til å holde kameraet stille i disse tilfellene, men nå er jo også dette mitt første digitale kamera så dette kan jo være et generelt "problem".

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...