Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC Chello og BitTorrent


Cub

Anbefalte innlegg

Jeg har Chello Pluss (2048/384 kbps), og ALT utenom nedlasting via bittorrent fungerer. Jeg får rundt 1-6 kb/s i nedlastingsfarg og 1-4 i opplastingsfart. Jeg hadde ingen problemer med nedlasting via bittorrent før UPC satt opp farten på bredbåndstilbudene sine. Siden da har jeg lastet ned med denne grusomt treige farten.

 

For ca en uke siden så fikk jeg god fart igjen på bittorrents (dvs 60-200 kb/s på torrents med forholdsvis mange seeds), men i går gikk alt tilbake til det "normale", altså 1-6 kb/s. Jeg er forholdsvis sikker på at det er UPC som er problemet og ikke maskinen min, bittorrent filene, eller bittorrentprogrammet jeg bruker. Jeg har faktisk prøvd MANGE forskjellige programmer (Azureus, BitTornado, BT++, ABC, BitComet) og resultatet er det samme med alle. Portene jeg bruker til bittorrent er åpne, så dette kan heller ikke være problemet. Det rare er at dette KUN gjelder downloading og uploading gjennom bittorrent. Når jeg sender/mottar filer gjennom programmer som feks IRC og MSN får jeg - og sender ut i max fart. Når jeg laster opp og laster ned filer til/fra ftp eller internett får jeg max fart. Til og med når jeg bruker andre p2p programmer som feks: soulseek får jeg max fart. Jeg har faktisk ingen problemer med linja i det hele tatt utenom når det kommer til bittorrent.

 

Jeg har brukt uendelig mange timer på å prøve å fikse dette problemet, men ingenting av det jeg har prøvd har fungert, og jeg vurderer nå sterkt å skifte til NGT, med mindre noen her har peiling på om det er mulig å fikse dette.

 

Jeg er ikke sikker på om dette er et problem andre chellobrukere har, og i så fall om det er et problem som ligger hos UPC generelt eller om det er et lokalt problem. Jeg bor forresten i Haugesund.

 

For to dager siden så sendte jeg 2 mailer til UPC kundeservice, men har ennå ikke fått noen tilbakemelding. Om noen her har det samme problemet, og har noen tips til hvordan dette kan fikses, vennligst svar :)

Endret av Cub
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har 2 muligheter.

 

1. Klag (som så mange andre gjør) til krampen tar deg, det vil kanskje nytte, de kanskje skjerper seg.

 

2. Hvis punkt. 1 ikke virker, si opp abonementet ditt, gi blaffen i om du er bundet, en isp som struper linjen vil du ikke ha. :thumbdown:

Du har faktisk flere muligheter:

 

3. Medl deg inn i IBL og be deretter dem om hjelp. (Jeg er staff der, så jeg vet :-)

 

 

Når det gjelder slike begrensninger så er det en balansegang mellom når vilkårene gjør at de kan begrense trafikk, og når internett linjen går over til å bare være en internett proxy med de begrensninger det innebærer. Rent juridisk sett vil det nok ikke være så vanskelig å presse UPC til enten fjerne disse begrensningene, eller til å redusere pris og markedsføring, men da trenger vi kunder av dem som klager og er villige til å bidra med prinsippsaker.

Lenke til kommentar
Når det gjelder slike begrensninger så er det en balansegang mellom når vilkårene gjør at de kan begrense trafikk, og når internett linjen går over til å bare være en internett proxy med de begrensninger det innebærer. Rent juridisk sett vil det nok ikke være så vanskelig å presse UPC til enten fjerne disse begrensningene, eller til å redusere pris og markedsføring, men da trenger vi kunder av dem som klager og er villige til å bidra med prinsippsaker.

Hei,

 

Klart UPC/Chello må ha noen begrensninger i vilkårene.

Kabel og xDSL er to forskjellige teknologier.

Med kabel - der deler f.eks et byggefelt på en given båndbredde (f.eks 56Mbit sekment) med 2Mbit begrensning i hvert modem.

Når alle ungdommerne i kjellerleiligheterne suger al båndbredden med P2P - da er UPC/Chello nødt for at innføre noen fysiske begrensninger så som struping - så 'Ola & Kari' får det de betaler for.

 

Beste er vel å flytte 'problemet' til en anden ISP (xDSL).

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hihi... vel, her er også en fra Haugesund som hadde samme greia... lå på 1-6 kb i sekundet HELE tiden etter at upc oppgraderte. Men nå har vi skrota chello og fått adsl uansett, så ....

Har nøyaktig samme problem. Rett og slett utrolig irriterende å se at andre laster ned opptil 20 ganger så fort når jeg har bedre linje. Skal ta en telefon til jævlene i morra. Det er BARE Bit Torrent jeg har problemer med. Kazaa og DC++ går knirkefritt.

 

Bor også i Haugesund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...