Gå til innhold

pentium 4 northwood ute av prod?


Simkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelp!!

 

Jeg bestillte en Intel Pentium 4 3.4 GHz ( 800 MHz ) - FC-PGA2 - L2 512 kB - Boks (Northwood) hos ITButikken for litt over en uke siden for 2066 kr. Men for et par dager siden fikk jeg en mail om at den var gått ut av produksjon og at de derfor ikke kunne levere varen.

 

Hva skal jeg gjøre?? Jeg vet veldig lite om andre prosessorer enn Northwood, vet bare at Prescott har veldig høy varmeutvikling, og er derfor egentlig ikke så veldig keen på det.

 

Hva med prosessorer med Socket 775 eller Socket T, er det noe å tenke på??

I så fall, hva slags hovedkort bør jeg velge til prosessoren?

 

Har bestillt ASUS P4C800-E deluxe, men må da kanskje avbestille kortet.

Lenke til kommentar
Hjelp!!

 

Jeg bestillte en Intel Pentium 4 3.4 GHz ( 800 MHz ) - FC-PGA2 - L2 512 kB - Boks (Northwood) hos ITButikken for litt over en uke siden for 2066 kr. Men for et par dager siden fikk jeg en mail om at den var gått ut av produksjon og at de derfor ikke kunne levere varen.

 

Hva skal jeg gjøre?? Jeg vet veldig lite om andre prosessorer enn Northwood, vet bare at Prescott har veldig høy varmeutvikling, og er derfor egentlig ikke så veldig keen på det.

 

Hva med prosessorer med Socket 775 eller Socket T, er det noe å tenke på??

I så fall, hva slags hovedkort bør jeg velge til prosessoren?

 

Har bestillt ASUS P4C800-E deluxe, men må da kanskje avbestille kortet.

Hei,

 

Bestillte samme CPU og fik samme svar fra ItButikken. :thumbdown:

Da blir det vel Prescott neste gang.

 

Bare ca. 5 grader forskell i temperatur på en Northwood og en Prescott!

Ytelsen er den samme.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
"Prescott" er ikke så ille da. Tror nok den varmeutviklingen har blitt litt overdrevet etterhvert, selvom det stemmer at det er varmere enn "Northwood".

 

Jaja, har sett mange eksempler på meget høye temperaturer på prescott vs nortwood, ikke bare marginale forskjeller. Jeg håper på å slippe å ha prescott. Varer dens generasjon for lenge så hopper jeg fra northwood til AMD64

Lenke til kommentar
.......Bare ca. 5 grader forskell i temperatur på en Northwood og en Prescott!.....

Fikk over 10 grader i forskjell her mellom 3GHz Northwood og Prescott (asus temperaturer, vannkjøling)

 

Var heldig å få tak i en brukt 3.0c som klokker meget bra :yes:

(er du heldig finner du en på bruktmarkedet)

 

Edit : Leif

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...