Gå til innhold

Gamer.no og det store musemattemysteriet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke ødelegge stemningen her, men jeg forstår ikke dette musehysteriet.

Jeg sitter her med en musematte jeg fikk på omvisning på noe militær promo greier (sølte netopp hvitløksdipp på den :() har prøvd Icemat, men den var så stor og støyete.

 

Noen som kan "show me the light"?

Lenke til kommentar
Jeg sitter her med en musematte jeg fikk på omvisning på noe militær promo greier (sølte netopp hvitløksdipp på den :() har prøvd Icemat, men den var så stor og støyete.

 

Noen som kan "show me the light"?

Har selv en Steelmat som jeg ikke bruker. Prøvde den i 10 min, men ble utrolig lei skrapelyden. Hvis du ikke hvil ha slik lyd, kjøp en av plast eller en tøy-matte.

 

Edit: om noen har lyst på en nesten ubrukt Steelmat så send en pm :)

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar

Har hatt både Qpad og RatpadzGS lenge og er veldig fornøyd, men ikke helt fornøyd. Har prøvd både Icemat og func, men synes qpad og ratpad'en er bedre. De er store (det liker jeg) og bråker ikke.

 

Problemet med RatpadzGS er at den spiser mus til frokost, den stakkars musa mi ser ut som jeg har brukt middels-grovt sandpapir på undersiden :cry:

Men presisjonen er på topp og det glir akkurat passe når jeg setter på nye mouseskatez

 

Problemet med Qpad'en er kanten, ved heftig gaming kan håndleddet som gnisser mot kanten av matta bli litt sår. Dette er bare en bagatell, men dog et irritasjonsmoment. Konklusjonen blir alikevel at qpad=sweet :D

Lenke til kommentar

Har selv fUnc 1030 med en Intelli 4, og er særdeles fornøyd. Har også en Everglide Optica sammen med en MS Wheel Mouse Optical, som jeg på langt nær er fonøyd med, pga friksjon, men det kan skyldes at putene under musen er noe slitt etter de 3-4 årene jeg har hatt den på et vanlig papir :p

 

Ellers har jeg vært veldig fornøyd med MSWMO før den ble så slitt...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Har selv den funC matta, syntes den var veldig deilig, har testet ice mat og de ei sånn everglide plastmatte.. de var ekle i forhold..

 

har brukt funC'en i over et år nå på dual optical musa mi.. men nå er både musa og matta heilt utslitt så de skal byttes ut.

 

Noen som vil anbefale state of the art mus og musmatte? :)

bør være bedre enn det jeg har fra før

Lenke til kommentar

Her kjøres det Q-Pad; den er stor, lydløs og behagelig. Eneste jeg har å utsette er at kantene er kuttet rett av, slik at den muligens kan bli noe stygg hvis den blir veldig slitt. Foreløpig er alt i skjønneste orden.

 

Ellers har jeg vært en stor forkjemper av Clas Ohlson-mattene (19 kr for blå), de er penere enn mange av disse gaming-mattene, de kan byttes i nye hver uke hvis man vil, og de leses helt strålende av min Intellimouse 3.0.

 

Icemat kjøpte jeg i tro på at det ville bli en fordel, men den er lagt bort for lenge siden, slik som den bråkte.

Lenke til kommentar

Har og en func matte. Er enna ikke helt ferdig med den etter ca. ett års bruk.

 

Eneste som gjenstår er å prøve Razer Diamondback musen på an. Forventer en positiv overraskelse (Diamondback'en er desidert den mest Uber optiske musen for tiden).

Synes ialtfall at hardplast matter funker best til optisk mus. Tøy-matter slites altfor fort hos meg... :hrm:

Lenke til kommentar
highlander-

Og btw, så har dere glemt Steelpad 4D 

Steelpad 4D regner jeg som en "forgjenger" til S&S.

 

 

 

skorpio

Revelcell har såvisst ikke trackingproblemer med min MS explorer 3.0.

Som jeg sa, den kan ha problemer med tracking. En kompis av meg har konstant problem ved bruk av Revelcell. I tillegg står det bak på innpakningen: "Works best with high quality laser mice - mnimum 800dpi"

 

endreborsvik89

Hvordan oppfører en ball-mus seg på disse mattene da?? Hva er best av glass/metall, myk plast (gummi) og hard plast til ball-mus??

Vi har valgt å ikke se på ballmus i denne artikkelen. Gamere som fortsatt bruker ballmus er en mangelvare disse dager :p. Men jeg kan tenke meg at en tøymatte a'la Q-Pad ikke vil være dum til ballmus.

 

bureaucrator

Først og fremst vil jeg si at det var en flott test. Vi trenger definitivt dette. Men jeg sitter også igjen med noen spørsmål. Og det er særlig dette: hva er forholdet mellom disse tre hovedtypene (glass/aluminium, tøy, og plast)? Dere sier ikke så mye om hva som skiller dem fra hverandre, rent bortsett fra at de er av forskjellig materiale. Men hva er da grunnen til at de ikke kan sammenlignes over en kam, så å si. Fra mitt eget synspunkt: jeg sitter med func-matten min, og lurer på om jeg skal kjøpe ny musmatte. Jeg er opptatt av to ting:

1. Jeg liker ekstremt høy følsomhet på musa, så jeg trenger en ekstremt glatt overflate.

2. Func'en sliter ekstremt på mouse scatez, så jeg skulle gjerne hatt en annen løsning.

Hvilken matte burde jeg velge? Dere sier om Q-pad, at den passer for de med lav følsomhet, men betyr dette at den ikke passer for de med høy følsomhet?

 

Allikevel sitter jeg igjen med at det er Steelpad S&S som passer meg best. Er dette riktig?

(Ble kanskje litt mye dette... )

 

Ting som passer til lav sensitivitet passer som regel til høy sensitivitet og. Jeg ville kanskje holdt meg unna Fatal1ty pad, da den har litt vel grovt stoff. Q-Pad sliter minimalt med museføtter i forhold til fUnc.

 

Matter i glass, metall, tøy og plast føles helt forskjellig under bruk. Personlig synes jeg glassmatter (med unntak av Corepad) bråker, og er middels behagelig. Tøymatter er myke, relativt glatte, sliter ingenting på museføtter. Plastmatter kan ha ubehagelig lite friksjon til tider og sliter godt med museføtter.

 

Hvis du vurderer ny musematte er det å teste flere forskjellige det beste du kan gjøre.

 

Azper

Jeg vil ikke ødelegge stemningen her, men jeg forstår ikke dette musehysteriet.

Jeg sitter her med en musematte jeg fikk på omvisning på noe militær promo greier (sølte netopp hvitløksdipp på den ) har prøvd Icemat, men den var så stor og støyete.

 

Noen som kan "show me the light"?

Jeg har lyst på ny bil. Trenger jeg en Ferrari med 600 hk og 350km/t toppfart? Kanskje ikke, men hadde det kostet 300 kroner så hadde det jammen meg vært ganske så trolig jeg ville kjøpt det.

 

"Lyset" er vel at folk er forskjellige. Er det en negativ ting at folk får lov å velge mus og musematte til bruk? Det er jo ikke slik at vi alle må bruke samme sykkel, gå samme utdanning, kjøre like biler.. :)

 

Noen er ikke så opptatt av det, som deg, mens andre er fanatisk opptatte av å ha det siste og beste. Som klær og alt annet, musematter er både mote og mer :cool:

 

Mongo FuRY

Noen som vet hvor nyeste mattene kjøpes? Exactmat, Revelcell++

Exactmat tror jeg ikke har noe distributør i Norge enda, den bestiller du fra www.razerzone.com en plass. Revelcell finner du på 3dfxcool nå, og Corepad på microplex i nær framtid.

 

Mongo FuRY

Slites fUnc veldig fort? Har hatt min i en måned, men ikke merket noe slitasje. Men siden den er laget i plast, burde den ikke være ganske robust?

 

EDIT: Cairn, hva likte du best av Icemat 2.0 og Revelcell?

fUnc merker jeg betydelig slitasje på etter ett års bruk. Av Icemat 2 og Revelcell .. tjaa... Jeg bruker jo ingen av de, men synes Revelcell har et litt penere look på seg. Synes ikke det er noen forskjell på de under bruk.

Lenke til kommentar
' date='17/09/2004 : 18:52']
Jeg mener at Q-pad er en klar vinner :p

 

Har for tiden; Icemat (1), funC, Steelpad 4S, Steelpad 4D og Q-pad...

 

Har spillt med alle ganske lenge, men nå sværger jeg til Q-pad'n - fordi den er helt lydløs i forhold til alle de andre + at den er veeeldig stor og intelli 3.0'n leser veldig nøyaktig av den...  :love:

Hvordan synes du musa glir på den i forhold til fUnc?

 

njaal

q-pad gir minst friksjon av alle mattene jeg har prøvd.

 

og hyperglides (her) er et must. :yes:

 

Det eneste jeg kan si som trekker ned, er som nevnt overfor - kantene.

 

Høyden på matten har ikke noe å si, fordi den er nesten som et egent bor for seg selv :love:

 

men kantene kan bli slitt, men har hatt min i 2uker nå, kantene er like fine...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...