Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst: Tråd fra AP til pc?


IP

Anbefalte innlegg

Eksperter.

 

I dag har jeg et trådløst nettverk som fungerer relativt problemfritt. Min lille utfordring gjelder en pc med linux (Fedora C2) som jeg ikke får opp på nettet. Denne vil jeg gjerne ha mulighet til å koble opp med tråd uten å strekke kabel helt fra ruter til pc.

 

Spørsmålet mitt er om jeg kan kjøpe et aksesspunkt jeg kan plassere i nærheten av denne pc'n og strekke kabel fra aksesspunktet til pc'n?

Opplegget jeg skisserer er som følger:

 

modem -> ruter (()) aksesspunkt -> pc

 

der -> indikerer kabel og (()) trådløs forbindelse.

 

Er dette mulig?

 

IPES

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, et ASUS WL-330G AP burde fungere slik du ønsker.

 

Antar du har prøvd vanlig trådløst nettverkskort? Det har vært litt problemer med Fedora C2 og trådløse nettverkskort, siden den kjører 2.6-kjerne, og ikke alle drivere har blitt portet til den enda. Men har du prøvd å kompilere en driver selv? Spør under Programvare - Linux, med informasjon om hvilket nettverkskort det gjelder, så får du kanskje hjelp.

Lenke til kommentar
modem -> ruter (()) aksesspunkt -> pc

 

der -> indikerer kabel og (()) trådløs forbindelse.

 

Er dette mulig?

Problemet er ofte at ruter og aksesspunkt ikke kan bridges, så det som fungerer er da ofte:

 

modem -> router -> aksesspunkt (bridge modus) (()) aksesspunkt (bridge modus) -> PC

 

Du kan altså lage en trådløs bro mellom to aksesspunkter som støtter bridging istedenfor kabel. Vet ikke om bridging fungerer mellom to aksesspunkter fra forskjellige leverandører eller om det alltid må være like.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...