Gå til innhold

Hva bør jeg velge: 9800 PRO eller Geforce 6800


PcT

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal kjøpe et nytt skjermkort og lurer på hvilket jeg bør velge:

 

MSI GeForce 6800 128MB DDR AGP, NX6800-TD128, DVI/TV-Out, Retail

Eller

Asus V9999 GeForce 6800 128MB DDR AGP, TV-Out, DVI, Retail

Eller

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

 

Dette skjermkortet skal brukes til spilling! det skal kunne kjøre doom3 bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI!!!!! Veldig bra kjøler, klokker veldig langt! Viften lager ikke en lyd på minimum speed... Jeg har byttet ut kjøleren med en NV silencer 5, og jeg merket ikka at temperaturern eller lydnivået sank noe serlig.. Ett meget bra kjøp for 2500, det kortet som gir mest for pengene?

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Jeg selv ville nok gått for ASUS kortet om jeg skulle hatt Nvidia 6800. for meg så er ASUS mitt hjerte nærest og har altid valgt ASUS når jeg har handlet, bortsett fra 1 gang. Den gang ble det Hercules 9800 PRO kort som ble kjøpt, og ASUS leverte jo ikke ATI kort den gang. Samt så har jeg faktisk MSI 845PE Max2 hovedkort i PC'en nå, det grunnet at mitt gamle gode slitne ASUS P4B533-E kort tok repern, og jeg fikk dette MSI kortet for 4 cola. Billig ikke sant, MSI HK'et fungerer stabilt, men er ikke fornøyd med MSI. Smak og behag vil jeg si.

 

Til trådstarter, søk litt på nettet om de kortene, de levere nok varene så du er fornøyd uansett. Men skal du mest ytelse per krone så er nok Powercolor kortet som gir deg mest der.

 

Mellom MSI og ASUS så har jeg ikke sett noen benchmark tester mellom de to, har ikke øskt heller. Men tror nok at MSI muligens bundler litt mere i pakken, mens ASUS er ett merke som leverer stabile og dritsikre produkter som regel. Men ingen regel uten unntak da. ;)

 

[edit - fjernet quote fra Prebo, grunnet at svaret hans ble mere utfyllende. :)]

Endret av Zimon
Lenke til kommentar
Men skal du mest ytelse per krone så er nok Powercolor kortet som gir deg mest der.

Guten? Hvordan kan du si slikt? MSI kortet koster ca 500 mere, og det er jo helt overlegent bedre enn 9800Pro... 9800Pro er ett veldig bra kjøp, men det kan ikke gi mest ytelse for pengene for evig tid da.... Jeg ville si at ett 6800NU kort til 2500 er ett bedre kjøp

Endret av Prebo
Lenke til kommentar
Men skal du mest ytelse per krone så er nok Powercolor kortet som gir deg mest der.

Guten? Hvordan kan du si slikt? MSI kortet koster ca 500 mere, og det er jo helt overlegent bedre enn 9800Pro... 9800Pro er ett veldig bra kjøp, men det kan ikke gi mest ytelse for pengene for evig tid da.... Jeg ville si at ett 6800NU kort til 2500 er ett bedre kjøp

MSI 6800nu koster 2595,-

PC 9800Pro koster 1850,-

 

Det er 745kr forskjell, ikke 500. Så hvis man kun ser på FPS/kr så er de nokså likt.

 

Når det er sagt så er jeg enig i at et 6800 128MB er et bedre kjøp enn 9800Pro hvis man har penger til det.

Lenke til kommentar
Men skal du mest ytelse per krone så er nok Powercolor kortet som gir deg mest der.

Guten? Hvordan kan du si slikt? MSI kortet koster ca 500 mere, og det er jo helt overlegent bedre enn 9800Pro... 9800Pro er ett veldig bra kjøp, men det kan ikke gi mest ytelse for pengene for evig tid da.... Jeg ville si at ett 6800NU kort til 2500 er ett bedre kjøp

MSI 6800nu koster 2595,-

PC 9800Pro koster 1850,-

 

Det er 745kr forskjell, ikke 500. Så hvis man kun ser på FPS/kr så er de nokså likt.

 

Når det er sagt så er jeg enig i at et 6800 128MB er et bedre kjøp enn 9800Pro hvis man har penger til det.

Hehe... feilet litt i prisen... Men gå heller for ett 6800 enn ett 9800Pro visst du har penger nok...

Lenke til kommentar

Hmmm, får du 6800 kort til den prisen der? :wow::D

 

Da er saken annerledes, stiller meg da til at ytelse per krone vil ca være ganske likt. 6800 "harver" 9800 når det gjelder fps, men så er det jo to forskjellige generasjoner kort da. Har selv 9800Pro på ett P4 2,0 Ghz, 1024MB RAM PC2100. Pc'en er ikke overklokka i det hele tatt og kjører Doom3 ganske så glatt, men har ikke satt så veldig høy oppløsning da. Men har som regel stabil 30-50fps, sånn ca.

Lenke til kommentar

Jeg vil og anbefale MSI 6800. Har dette selv, og det klokket til 425/900 stabilt! ;)

Meget fornøyd. Med vifta på laveste turtall. De har nok kanskje redesignet på X800 vifta ja, men denne kjøleren er uansett meget solid, og er på 70x70mm istedet for 40x40 som er standard ;) + at den er av kobber :p

Gå for det du. Får en meget bra spillopplevelse uansett :p

Lenke til kommentar
Men altså det jeg lurer på er; ville du fått mer igjen for pengene for et MSI GeForce 6800 GT enn et Gainware GeForce 6800 GT GS? 550 kr mer for Ultra hastigheter, er det verdt det liksom?

Du klarer fint å klokke til Ultra, skal jeg nesten vedde på, med den kjøleren på MSI kortet. De 550kr ekstra er ikke verdt pengene. Så gå for MSI kortet ;) Samme kjøler som mitt MSI 6800 Non ultra :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...