Gå til innhold

Tråden om trommeslagere


figure_02

Anbefalte innlegg

Hvem er dine favoritter, og hvorfor?

 

Kunne laget en lang liste, men drar frem et par:

 

- Gavin Harrison (Porcupine Tree): Perfekt blanding av groove, chops og musikalitet, sjekk ut sanger som f.eks "Mother and Child Divided".

- Thomas Lang (Robbie Williams, Geri Halliwell): Kongen av chops, teknikken hans må være noe av det beste trommeverdenen har sett. Driver bare med soloting for tia, sjekk ut dvd'ene hans, Creative Control og Creative Coordination and Advanced Foot-technique.

- Steve Gadd (Eric Clapton, Paul Simon ++): Her har vi kongen, hands down. Han kan spille alt, og uansett får han det til å groove så sinnsykt. Magisk. Sjekk ut Paul Simon - 50 Ways to Leave your Lover.

 

:)

Endret av figure_02
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joey-drums.jpg

 

Joey Jordison fra Slipknot er ekstremt dyktig, en av verdens beste. Han er jo så god at Metallica hadde han når Ulrich ikke spilte på en konsert for ikke så lenge siden, også når jeg så Slipknot live tok han av.

 

Også Nick Barker fra Dimmu er ekstremt dyktig, har sett han live to ganger.

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar

Ahh ikke nå igjen :!: Neida, skal ikke si noe dumt her. Poenget er bare at det finnes ingen "verdens beste trommis". Faktum er at det er så utrolig mange forskjellige stiler, det er ingen som er best til alt. En jazz-trommis er sjelden eller aldri like god på f.eks death metal og vice versa.

 

Og hvordan skulle man kåre verdens beste trommis? Alle har jo forskjellige meninger om hva som høres tøft ut. Verdens raskeste på dobbeltpedaler er det ofte kåringer på, men om man er raskest der betyr jo ikke det at man er best på hele settet... Sorry, måtte bare få det ut :p

 

Når det er sagt finnes det enkelte trommiser som utmerker seg i forskjellige stilarter:

 

Jazz-stil/ekstrem teknikk: Dave Weckl, Carter Beauford, Dennis Chambers, Akira Jimbo, Manu Katché, Steve Smith, Terry Bozzio, Virgil Donati, Vinnie Colaiuta

Generell rock/annet: Steve Gadd, Bill Bruford, Neil Peart, Rodney Holmes

Metal/Progressivt: Mike Portnoy, Danny Carey, Joey Jordison, Dave Lombardo

Hip Hop/R'nB: Brian Fraser-Moore, Keith Harris, Billy Ashbough, Gerald Heyward

Punk: Brooks Wackerman, Travis Barker (sikkert flere her, men har ikke hørt så mye av sjangeren, annet enn jeg vet disse to er gode)

Black/Death Metal: Her har jeg omtrent 0 peiling, men Nick Barker (tidligere Dimmu Borgir) virker veldig god, i tilleg til Lopez i Opeth og Daniel i In Flames. Sikkert mange flere gode her. EDIT: Tomas Haake også. veldig god.

 

Mulig det er flere, og selvfølgelig i flere stilarter, men har fått med en del av de høyt respekterte nå (i alle fall blant trommiser). Legg merke til at jeg ikke har tatt med Lars Ulrich. Respekterer at andre synes han er god (ofte de som ikke spiller trommer selv), men faktum er, i forhold til mange andre har han lite å stille opp med, både på teknikk og fart. Er Metallica fan, men har ikke problem med å se at det er mange som fint kunne gjort hans jobb i Metallica, og vel så det...(anbefaler å laste ned lydklipp av Donington konserten 6/6/04 der Lombardo og Jordison får Lars sin jobb. Jordison spesielt, gruser Lars til de grader :!: ) Det er hvertfall min mening om saken.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Det har vel vært noen kåringer ja.... men husker ikke helt hva resultatet var det..

Men jeg synes at det er 3 som peker seg ut :yes:

 

Lars Ulrich (Metallica), Mike Portnoy (Dream Theatre) og Simon Phillips (toto)!! :thumbup:

 

De desidert beste;)

 

enig?

Pluss Children of Bodom trommissen.

 

Disse er de beste i verden tipper jeg.

Jeg har filmer av dem alle.

 

Når jeg så dokumentaren om metallica så-> :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...