Gå til innhold

hvorfor er spill så fasinerende?


Anbefalte innlegg

Hvorfor bruker vi penger på noe som ikke er godt for noe??

Hvorfor krangler man om hva som er dårlig og hva som er bra??

Hvorfor spiller man??

 

Trenger vi virkelig spill for å føle oss bedre??

Er spill virkelig bedre enn sex??

Er det bedre å spille enn å ta en tur på byn, en gang i blant??

Lærer vi nokke nyttig som vi kan bruke i hværdagen??

 

Er det bra at spill tar overhånd??

Er Det virkelig nødvendig å sitte på ræven mer enn 10 år??

Er det en fritid eller er det fritids problemer eller er det en levevei??

 

Jeg vet ikke, men det er i allefall en dårlig erstatning for en venn...(Ja du har vel venner som ikke spiller, men du har nok flere av de som spiller, det samme hjelder for dem som deg: pek,klikk, trykk,tenk(noen ganger trenger du ikke) ,glo-glo-glo og atter glo....

 

Slutt..

 

*Emnetittel redigert av moderator - prøv bedre neste gang*

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spill er jo ikke bedre enn sex.

 

Man blir bedre i engelsk :)

takket være moderne teknologi (VHS og parabol :p ) så snakket jeg flytende engelsk i 4 klassen ! og jeg går nå i 10 ! helt utrolig hvor mye spill har hjupet meg framover i engelsk !

 

nei spill er ikke bedre enn sex uansett om jeg er jomfru ! :!:

Lenke til kommentar
Tja, om spill er bedre enn sex kommer helt an på hvem du har sex med :)

 

Uansett, spill og film har lært meg engelsk. Jeg har aldri følt med i timene, men har et ordforåd som er bedre enn de fleste. Her er det Lucas Arts adventure-spill som har vært mest til hjelp.

Spill er garantert bedre en sex med moskva-Marits grusomme oldemor...

Lenke til kommentar

Spill er spill. Det er en forflytting fra virkeligheten til en annen verden, en verden der du er helten, kan gjøre ting du aldri ville ha kunne gjort før, ting du aldri kun tenke deg til å gjøre. Spill er bare konge.

 

Man må leve seg inn i spillene for at de skal bli bra, om du ikke gjør det er det som å se en film når du sover.

 

Spill kan ikke brukes som erstatning for sex, aldri i verden om du klarer å få snurrebassen inn i det lille hulllet i mitten cd/dvd plata :no::p

Lenke til kommentar

d00d! VÆR SÅ SNILL, ikke sammenlikn epler og regndråper her! *grøsse* Prøv å LATE som om dere klarer å skille visse fritidsaktiviteter her.

 

Anyhow, har igrunn lurt på hva som griper sånn med spill sjøl. I mitt tilfelle så er det vel muligheten til å kunne drømme seg litt bort, samtidig som et viktig aspekt er tilfredsstillelse av konkurranseinstinktet. Spiller en samme spill som venner gjør liker en gjerne å sammenlikne fremgang, og også spille med hverandre av samme grunn. Det jeg kommer på nå, jaffal.

Lenke til kommentar

Spill er en pause fra den virkligheten! Av og til er det enormt gøy å sette seg ned å spille et spill... hvorfor er spill gøy? Jo fordi det er ting i spill du aldri kan gjøre i virkligheten, du er helten... det er du som holder sverdet, ikke Viggo Mortesen på skjermen , du som velger hva du skal gjøre.... osv :p

 

... og det er teit å si at spill er bedre enn sex ettersom det kan ikke sammenlignes, sex er noe HELT annet en spill... plz :p

Lenke til kommentar

Spill et spill som f.eks Warcraft som har en meget bra story å fortelle underveis mens du spiller. Ville heller brukt flere timer på dette istedet for å bruke flere timer på å lese en bok f.eks. Fra erfaring synes jeg å delta i en historie interaktivt er mye morsommere enn å bare lese om det.

 

Som de andre her har jeg også fått gode engelskkunnskaper ved hjelp av spill. :D

Lenke til kommentar

altså...

 

spill er ikke noe som ble innført i løpet av 80 tallet... det eneste som skjedde da var at spill ble laget på digitale medier fremfor fysiske brett eller gjenstander...

 

vi har fortsatt mange som spiller sjakk, ludo, jakten på den forsvunnede diamant og risk. Så det er ikke noe vits i å legge fram dette på en måte som tilsier at dette har dukket opp de siste årene.

 

Personlig synes jeg ikke spill blir en erstatning for å dra på fest, være med venner eller andre ting som er helt naturlig. det er mer et alternativ til å lese bøker, se på film eller spille instrumenter (eller hva som helst annet) som er ting du gjør for underholdningen sin skyld (i motsetning til fest/venner som er for det sosiale sin skyld).

 

Er det en fritid eller er det fritids problemer eller er det en levevei??

 

det er jo en fritidsaktivitet på linje med film eller bøker (som nevnt tidligere) for noen, mens for andre er det mer en aktivitet på linje med idrett eller andre organisasjoner. Det kommer helt ann på hva du legger i det selv. Det er ikke noe i veien for å vie så mye av livet sitt til f.eks. fotball at du ikke har tid til venner og sosialt liv, i likhet med at dataspill kan ta overhånd på samme måte...

 

derfor: alt med moderasjon :)

Lenke til kommentar
Spill er jo ikke bedre enn sex.

 

Man blir bedre i engelsk :)

takket være moderne teknologi (VHS og parabol :p ) så snakket jeg flytende engelsk i 4 klassen ! og jeg går nå i 10 ! helt utrolig hvor mye spill har hjupet meg framover i engelsk !

 

nei spill er ikke bedre enn sex uansett om jeg er jomfru ! :!:

Heh, samme her! Snakker helt korrekt Engelsk, og bøyer alt rett osv...

Er så irriterende med alle de folka som TROR de er flinke, og som prøver å lage en slags type engelsk aksent!

De prøver å snakke engelsk slik de har hørt på film! :mad:

 

Off-topic...

 

Anyways, tilbake til temaet:

Bra tråd forresten! Glupe spørsmål (i motsetning til enkelte andre uttalelser du har kommet med :ermm: )

 

EDIT:

kan ikke brukes som erstatning for sex, aldri i verden om du klarer å få snurrebassen inn i det lille hulllet i mitten cd/dvd plata 

Du har vel prøvd det?! :!: :!: :!:

 

Vel, spilling er absolutt ikke bedre enn sex ( ;) ) Men man lærer absolutt mye!

Etter å ha spilt M.Y.E. bf42, CoD og MoH:AA, og etter å ha sett et hav av krigs-filmer, kunne jeg så og si alt som samfunns-læreren spurte om i klassen!

Takket være de automatiske "lærings-timene" forran PC og TV (med DVD spiller) fikk jeg 6 i samfunnsfag!

Gjorde det så bra i historien, at de berga de heller svake geografi- og samfunnskunnskap karakterene!

 

Ganske rart at folk så gjerne vil spille spill hele dagen! (er en av dem selv)

Og det virker som at desto mer realistisk det blir, desto bedre blir spillet! (i allefall synes fansen det)

Merkelig dette, egentlig... :hmm:

Et filosofisk spørsmål, som er verd å sette seg ned og tenke på... :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...