Gå til innhold

ny fisk - feedback


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns den var oversiktlig og fin, med behagelige og fine farger. Det jeg ikke likte, er at det ser ut som om masse elementer er nøsta inn i hverandre (alle disse boksene, håper du skjønner).

 

Den er kanskje også litt standard, med bare firkanter, og litt mørk.

 

Sorry, har ikke tid til noen ordentlig gjennomgang nå, skal prøve å skrive mer rapport.

Lenke til kommentar

  • De to "firkantene" (lys- og mørkegrå) over headeren så litt uferdige ut. Ble liksom veldig tomme og "flate" i forhold til resten
  • Headern ble litt mørk - dvs, detaljene i headeren ble kanskje litt for anonyme og vanskelige å se. "Et møtested for..." blir spesielt vanskelig å tyde på mørke skjermer
  • Kursiv som eneste effekt som skiller vanlig tekst fra linker var litt lite. Kursiv skal brukes for å vise at en tekst er med ekstra trykk, et sitat, eller lignende - ikke for å vise at den er en link. Bruk heller en annen farge, underline/border-bottom, etc..
  • Ble litt mange borders i hytt og pine. Hva med å fjerne den svarte borderen som omkranser selve innholdet?
  • Noe av teksten (som skal vises i bilder) ble litt uklar på grunn av AA. Jo mindre font-sizen er, desto mer ødeleggende for klarheten blir anti-aliasing'en

Lenke til kommentar

Behagelige farger og sånt, men en ting ergrer meg litt.. Jeg leser "Oppslags tavle" som oppdelt ord pga. de knæsjende fargene.

Ellers: gjør det svaaake, fancye dilldallet bak i header litt lysere, ser det knapt.

Liker ikke de tre boksene med hvite border (minner om bred bevel som igjen minner om Windows 3.1.)

 

Og, dropp // i menyen. Det ser rart ut.

 

Det var alt fra meg i denne omgangen. Jorden kaller Sputnik, over og ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ser helt greit ut det der, bortsett fra at jeg fikk et litt blurret inntrykk, alt har liksom så mye AA på seg virker det som.

Fikk samme inntrykk.

 

Likte veldig godt fargene og layouten, så den gjør seg nok veldig godt på web.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Linkene skal selfølgelig være understrekket gadd bare ikke å tegne strekkene under ordene i photoshop.

Kommer med en oppdatering litt senere.

 

PS! Jeg liker mørke sider og jeg har en veldig lys skjerm, derfor kan sidene mine av og til bli veldig mørke.

Endret av EspenDL
Lenke til kommentar

header:

aner noe greier svakt svakt baki der, men ser det ikke og det irriterer.

er også veldig kjedelig.

 

meny:

for stort mellomrom over og under, følger ikke helt opp stilen fra header, litt for enkel.

 

layout av innhold, dropp den svarte streken som går rundt oppslagstavle og siste nytt. lyouten minner meg om et bildegalleri, og jeg tror ikke det er meningen og derfor negativt. alt blir veldig boksete, du trenger ikke nødvendigvis ha dønn firkantet boks med svart kant rundt for hver ting, gjør det enklere.

 

ellers greit, litt oppbrukt fargevalg, passet ikke med det hvite mellom boksene i oppslagstavle.

 

litt å fikse på men blir nok bra

Lenke til kommentar
Fargetemaet er vel tatt fra 2advanced.net, uten at det har så mye å si.

Det går ikke an å "stjele" farger. Spesielt ikke når layouten ikke er veldig lik, noe det ikke er i dette tilfellet.

Det er riktig at man ikke kan "stjele farger".

Samtidig er det veldig sjelden en uerfaren designer stiller opp med såpass kloke fargevalg på en side som er helt gjennomsnittlig. Litt påfallende, men ingen stor sak.

 

klem fra loff

Lenke til kommentar

Det første som slo meg at dette var igrunn en litt kjedelig side, med ett standard oppsett.

 

Siden har behagelig fargevalg, men som andre sier litt mørk. Det er veldig lett å lage litt mørke sider dersom en sitter med LCD skjerm feks... imo virker det som det er viser ting lysere end CRT skjermer. Folk som da ikke er så heldige å ha en LCD skjerm vil ofte ikke se alt på siden da det blir for mørkt.

 

Skal alle de tre rammene )oppslagstavle) brukes til nyheter?, det hvite bryter litt krasst med resten.

 

Fjern // i menyene. Generelt virket menyen litt kjedelig. Prøv å finn på noe som er litt oppsiktsvekkende... (vanskelig som det er).

 

Header er litt tom imo.

 

Hele siden blir litt rotete pga for mange linjer og streker...

 

(loff209 @ 17/09/2004 : 17:48)

Samtidig er det veldig sjelden en uerfaren designer stiller opp med såpass kloke fargevalg på en side som er helt gjennomsnittlig. Litt påfallende, men ingen stor sak. 

Litt på kanten her... :nei:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...