Gå til innhold

Logitech MX1000 og "løftegrep"


Anbefalte innlegg

Jeg har en Intellimouse Explorer 4.0 for øyeblikket. Den passer meg glimrende forøvrig.

 

Men jeg sikler (som sikkert mange andre) på MX1000. Jeg har imidlertid hatt det problemet med MX500 / 700 / 900 at jeg ikke har godt nok tak med ringfinger (eller lillefinger for den del) til at de er behagelige og enkle å løfte under spilling.

 

Dette er vel en slags vanesak, men jeg takler det bare ikke.

 

Min Intelli 4 har til høyre for den høyre knappen et slags innsving nedover, og der passer ringfingeren min perfekt for å løfte musen.

 

Men jeg greier ikke se hvordan MX1000 er på den siden, er det noen som vet det?

Har den lik form som MX900 eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så veldig behjelpelig, men hvis du er nødt til å løfte musen for å rekke over skjermen bør du vel spørre deg selv om du ikke heller bør skru opp sensitiviteten, det er jo tross alt en av de beste tingene med MX1000, at den har så voldsom oppløsning. Det er jo tross alt en stor fordel hvis du klarer å snurre deg rundt (fps) uten å måtte løfte musen og miste verdifull reaksjonstid.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg må løfte musen både titt og ofte for å ha den rundt det beste stedet - midt på matten :)

 

Hmm, innsvinget på MX700 passer meg bare ikke, håper MX1000 bygger på et litt annet design.

 

Baktung ja, det glemte jeg å nevne. Jeg liker lette mus (den kan jo ikke tolkes feil nei.. :roll: )

Har hørt at noen demonterer sine MX700 og tar ut et lodd. Er MX1000 like tung, og har den også et lodd som kan tas ut mon tro..?

Lenke til kommentar
Hmm, jeg må løfte musen både titt og ofte for å ha den rundt det beste stedet - midt på matten :)

 

Hmm, innsvinget på MX700 passer meg bare ikke, håper MX1000 bygger på et litt annet design.

 

Baktung ja, det glemte jeg å nevne. Jeg liker lette mus (den kan jo ikke tolkes feil nei..  :roll: )

Har hørt at noen demonterer sine MX700 og tar ut et lodd. Er MX1000 like tung, og har den også et lodd som kan tas ut mon tro..?

MX1000 er ikke like tung, faktisk mye lettere. EDIT: BTW: MX1000 bruker et helt annet design enn MX700 (på en positiv måte :thumbup: )

Endret av The_Droide
Lenke til kommentar
Hmm, jeg må løfte musen både titt og ofte for å ha den rundt det beste stedet - midt på matten :)

 

Hmm, innsvinget på MX700 passer meg bare ikke, håper MX1000 bygger på et litt annet design.

 

Baktung ja, det glemte jeg å nevne. Jeg liker lette mus (den kan jo ikke tolkes feil nei.. :roll: )

Har hørt at noen demonterer sine MX700 og tar ut et lodd. Er MX1000 like tung, og har den også et lodd som kan tas ut mon tro..?

Nei, tror ikke det det var på en mx700, var en 300 eller 900 tror jeg. Det er ivertfall en grunn til at jeg ikke har gjort det på min, var at jeg leste kun om en av de andre i serien, og ikk e700, hvor den lå verer til tror jeg. Jeg er faktisk ikek helt sikker der

Lenke til kommentar
Har et Logitech Cordless Desktop Optical trådløst tastatur/mus. Vil jeg kunne bruke den trådløse senderen til MX1000 på tastaturet eller er jeg nødt til å ha to sendere på bordet?

Ville ikke anbefale det, men trur det er mulig å få MX1000 til å bruke den senderen, men å få den til å lade på den er en annen ting. mx1000 har jo en helt forskjellig spenning enn den du har, så trur ikke det vil funke å lade med den senderen!

 

EDIT: Mottaker da :roll::p

Endret av The_Droide
Lenke til kommentar
Har et Logitech Cordless Desktop Optical trådløst tastatur/mus. Vil jeg kunne bruke den trådløse senderen til MX1000 på tastaturet eller er jeg nødt til å ha to sendere på bordet?

Ville ikke anbefale det, men trur det er mulig å få MX1000 til å bruke den senderen, men å få den til å lade på den er en annen ting. mx1000 har jo en helt forskjellig spenning enn den du har, så trur ikke det vil funke å lade med den senderen!

Det er vel dessuten en mottaker... Ikke en sender ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...