Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com router slår seg vrang..


Anbefalte innlegg

Hei !!!!

 

Jeg har et veldig stort problem...

 

jeg spiller spillet Counter strike... (de fleste vet hva det er)

 

og har fin ping nesten hele tiden ! men plutselig blir MS sky høy !!!!

Da får jeg connection problems og jeg må vente 1-2-3 min før det funker igjen...

hater dette problemet. problemet er altså at internett funker fint en stund, men så plutselig kortslutter det... Står ikke at noe er frakoblet, men jeg har ikke internett for noen minutter... etter noen minutter funker det igjen !! Dette skjer med alle programmene som bruker internett. mIRC, MSN og internett explorer. Har funnet ut at problemet skyldes 3com routeren. Jeg har prøvd å bruke 3com USB wireless... , 3com PCI wireless....

og en LAN kabel til routeren. Det samme problemet har jeg etter å ha prøvd dette.

en LAN kabel direkte til modemet funker helt fint. ikke noe problemer da.

Men jeg får ikke lov til å bruke LAN kabel direkte til modemet :/ masse kabler på gulvet + bikkje funker ikke bra... så jeg MÅ bruke trådløst nettverk.

 

jeg er ikke god til å forklare :p så spør om det er noe du ikke skjønner.

Takker for alle seriøse svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To ting.

 

Hvis du ikke har oppgradert til siste firmware på routeren, så gjør dette. Firmware er programmvaren som styrer routeren. Du finner siste firmware ved å gå inn på denne siden og tast inn produktnummert på routeren. Hvordan du oppdaterer firmware, finner du i manualen. Men det er viktig at du er tilkoblet med kabel når du gjør dette. En disconnect mens du oppdaterer er ikke heldig.

 

Hvis du bruker WinXP, så opplever noen en mer stabil trådløs forbindelse hvis de konfigurerer nettverkskortet med den medfølgende programvaren i stedet for Zero Configuration. Du kan disable Zero Configuration under Control Panel - Administrative Tools - Services.

Lenke til kommentar
Jeg har også 3com router og har akkurat det samme problemet

 

Du må forwarde den porten som CS bruker.

Finn routern din her http://www.portforward.com/routers.htm

 

Jeg har ganske god peiling på data men jeg har fortsatt ikke kalrt å fikse problemet selv om det egentlig skulle være fikset lurer på om jeg skal brenne dne routern snart!!!!

hehe :) liker ikke 3com veldig godt... jeg skal prøve forslagene deres... strever med produkt nummere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...