Gå til innhold

p4 800fsb og pc2700 ram


Rash

Anbefalte innlegg

1. Tenk på at om du kjøper en P4-prosessor med 800MHz FSB så må du velge DDR400-minne (minst PC3200).

 

- står det på databutikken. har dette virkelig mye å si? kan dette holde ytelsen tilbake? jeg har 768 ddr 2700.

 

en annen ting til de som har greie på det: HVA er forskjellen på 512kb og 1 mb cache??? skal snart få meg en 3.2 800fsb 1 mb P4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt feilpostet dette ja :)

 

Du kan fint bruke 2700 ram, men det vil resultere i litt svakere ytelse. Det er ikke allverdens ytelsestap, men litt (har ikke noen reelle tall på det, link til tester tas imot med takk :p)

 

Forskjellen på 512KB cache og 1MB er vel ganske innlysende (512KB :p). Når det gjelder P4 cpu'er med 512KB cache(Northwood kjerne) og 1MB cache(Prescott kjerne) så er det i skrivende stund ingen forskjell verdt å nevne når det gjelder ytelse. Prescott bruker en del mere strøm og er derfor langt varmere, så akkurat for øyeblikket er faktisk Northwood (512KB cache) det beste kjøpet (imo).

 

Hvis du har planer om å oppgradere så vil jeg anbefale et A64 system framfor P4 akkurat nå, da A64 gir bedre ytelse enn tilsvarende P4 på svært mange områder.

 

*Edit*

Det er vel to grunner til at Databutikken skriver at man må ha PC3200 ram. Den første er vel at de ønsker at folk skal velge riktig så de slipper returer/problemer osv. Den andre er vel at de er god butikk å selge ram til folk som ikke er klar over at de fint kan bruke f.eks 2700 ram de allerede har :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...