Gå til innhold

Tar skjermen min kveld snart?


brillan

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skjermen min har startet og fuske i det siste. Av å til blir skjermen helt rød,blå eller grønn. Må bare røre litt på kabelen så blir det normalt.

 

En annen ting er at plutselig kan skjermen bli helt sort i 1 sek, og så blir alt normalt igjen.

 

Og, enda en ting til som irriterer meg mest (er ikke sikker på om dette har med skjermen å gjøre) er at vis jeg feks har 100fps og 100hz, og så gjør jeg noe i et spill slikt at fps faller, så faller den ikke til 80,70 eller 60. Nei den faller til 50 og låser seg der uansett hva som skjer. Så stiger fps rett opp til 100 igjen vis jeg gjør en mindre krevende operasjon.

 

Grunnen til at jeg tror dette har med skjermen å gjøre er at fps blir alltid halvert av det hz er. Feks vis jeg har 100hz, så faller fps til 50. Og vis jeg har 120hz, så faller den til 60.

 

Har ikke testet med annen skjerm eller vsync enda. Tror jeg skal kjøpe ny skjerm. Dersom ingen har en løsning på problemene, noen som vet en god CRT skjerm (17" eller 19") som tar 100hz @ 1024x768 og er flat? Den trenger ikke være ekte trinitron flat, "falsk" flat går også.

 

Skjermen må koste max 2000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville brukt maks 4000 og skaffet meg en LCD :p

de er mye mye mindre og veier ikke noe

Ja. Elsker ghosting og dyre skjermer.

Du er flink hvis du merker ghosting på en ny kvalitets 17".

 

Det du betaler for er bildekvalitet, plassbesparing og DVI.

Vet det, men da må man opp i pris. Og jeg har ingenting i mot vekt/plass. Så derfor mener jeg CRT er bedre til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...