Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal være fiks!?(åpning av porter og NAT)


Anbefalte innlegg

Har drevet å surra med dette en stund nå, lest her og der, manualer og hva enn jeg nesten skulle klare å komme bort i, og mener nå at jeg skal egentlig ha klart å fiksa det?

 

Gjelder SpeedTouch 510 v4.2 og en ST(Sunsway) lab broadband router.

 

Først prøvde jeg å ordne portene i routeren, som jo er etter modemet. Og trodde det da dermed var fiks. men nei. Endret noe i modemet også, men fortsatt så har jeg disse gule ansiktene i torrent programmet her som de fleste sikkert har hørt om; Azureus.

 

Noen screen shots av hva jeg har endret:

Router

Modem

 

Er det noe jeg har glemt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, ett spm. til. Kan brannmur ha noe å si i dette tilfellet?

Mener når at man åpner disse portene, skal de ikke da være en direkte kobling med bare disse 2 imellom hverandre da?

 

At det ikke forhindres av firewallen liksom? Har nemlig 3 stk. totalt tror jeg, en i modem, router og på maskin.

 

Må bare beklage 3 poster på rad, men blir små desperat etter svar, og det er litt kjipt når folk ikke svarer, når man vet og jeg har sett at det er mange av dere som har kunnskaper 100 x bedre enn andre (f.eks meg. :roll: )

 

Så..Takker veldig uansett innslag, evnt.! :)

Lenke til kommentar

Så lit mere på bildene du har lagt ut. :hmm: Ser at modemet opererer på et annet subnet enn ruteren og datamskinen din. Så når den prøver å vidresende pakker til 192.168.1.5 finner den ingen motaker.

 

Løsningen er som jeg sa før å enten sette modemet i bridged modus, eller bruke ruteren kun som en switch. Da vil datamaskinen komme på rett subnett, og pakkene vil nå frem.

Lenke til kommentar
Sett modemet i bridge modus, og la routeren ta seg av NAT.

Da funker det nok ;)

Det hørtes veldig riktig ut av en eller anne grunn! Men hvordan gjør jeg det? Titta overalt innepå setupen til modemet? :hmm:

 

Highlander- : Har titta der også, men jeg har Telenor.

 

LarsC : Dette skal jeg prøve ;)

 

Big_JJ : Jeg skjønner helt hva du mener(!), men jeg er ikke så kunnskapsrik igjen på å klare å endre dette.

 

Om dere evnt. trenger flere screen shots, så ordner jeg det fort! Hvis ikke det er enkelt å forklare hvordan gjøre om routeren til en switch, eller bridge modemet, og la routeren ta seg av NAT.

 

Ble lykkelig når jeg så svar nå folkens!! ;)

Lenke til kommentar
du har vel tilfeldigvis ikke en popup stopper ?

Sier det jeg, gutt som er smart! :p

 

Men nå fant jeg noe som heter bridged ethernet? Regner med at jeg skal inn hit?

 

Edit: på Bridged ethernet så er det en liste med VPI/VCI, regner med at denne skal stå som den gjør når jeg kommer inn på denne sektionen? (masse å velge mellom på den gardina!!)

Endret av Nitrisious-E
Lenke til kommentar
Fikk du det til ?

Hehe, så fort jeg kom oppi bridged modus, så hadde jeg veldig lite internett kan du si. Da bare gav jeg opp, og lot det være.

 

Men ringte kundesupport nå, og de guidet meg, men nå uten router i det hele tatt, så broren min kommer vel til å bli litt sur når det ikke er delt linje igjen.

 

Meen, føre det..Jeg tror modemet stod på bridged ethernet FØRE jeg gikk inn på easy setup? Mener å ha sett at denne stod slik føre jeg gjorde noe, for da funket jo internett også med routeren som er etter modemet, nemlig.

 

Men så fort jeg satt den opp på ethernet igjen, så var det null kontakt og modemet bare bråka med meg? :roll::p

 

Router og sånn er innstillt med gateway til modemet, brukernavn og passord til kontoen og sånn også se.

 

Regner med at dette er en ganske vond nøtt å knekke? :roll:

Lenke til kommentar

Hmm..Nå begynner jeg virkelig å lure.. :dontgetit:

 

Nå har jeg forwardet portene med bare modemet, og enda så funker det ikke?

Alt skal være riktig!

 

1 Temp  10.0.0.1:6881 unspecified:6881 tcp NONE

 

2 Temp  10.0.0.1:1400 unspecified:1400 tcp NONE

 

3 Temp  10.0.0.1:1410 unspecified:1410 tcp NONE

 

Så da begynner jeg nesten å lure på om det er en brannmur som alltid har hindret meg??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...