Gå til innhold

Intervju: Utdanner norske "hackere"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns dette var litt interessant:

- Hvis jeg har valget mellom [å hacke, red. anm.] en *NIX-server og en som kjører på Windows 2003, velger jeg *NIX-boksen av én eneste grunn: Det er mindre sannsynlig at en *NIX-server har en oppegående administrator som vet hva han gjør, mens Windows-operatøren bare trenger å trykke på en knapp for å tette hullene, sier han om den saken.

Strider i alle fall litt imot det som jeg har lest tidligere om at *Nix os er tryggest...

Lenke til kommentar
Strider i alle fall litt imot det som jeg har lest tidligere om at *Nix os er tryggest...

Er du erfaren med *nix og vet hva du skal gjøre for å pathche osv er det fin-fint.

Men det er mange som ikke vet hvordan man gjør slikt.

 

Tror alle klarer å gå inn på win. update...

 

Lapette, hjemmesiden hans er da ikke så spennende...

Lenke til kommentar
Syns dette var litt interessant:
- Hvis jeg har valget mellom [å hacke, red. anm.] en *NIX-server og en som kjører på Windows 2003, velger jeg *NIX-boksen av én eneste grunn: Det er mindre sannsynlig at en *NIX-server har en oppegående administrator som vet hva han gjør, mens Windows-operatøren bare trenger å trykke på en knapp for å tette hullene, sier han om den saken.

Strider i alle fall litt imot det som jeg har lest tidligere om at *Nix os er tryggest...

Det han prøver å si er at *NIX er tryggest hvis du vet hva du gjør, men gjør du ikke det så er du fuxxored.

 

Dvs. en n00b vil komme lengre med win2k3, men en som kan sakene kan lage et langt tryggere system med *NIX.

 

Men man kan ikke påstå at windows ikke har blitt bedre de siste åra.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...