Gå til innhold

Problem angående HDD


Kasp

Anbefalte innlegg

Hei

 

En venn av meg hadde problemer med pc'en sin og fikk ikke startet den opp fordi "windows manglet en fil"

Prøvde å reparere og formatere, men pc'en hang seg da.

Så vi kom til den konklusjon at jeg skulle prøve putte HDD'en hans inn i min pc og formatere den derfra (startet opp med min hdd)..

Så gjorde jeg det og det funka ikke å starte opp, pc'en bare restartet etter post-screen.

Etter et par forsøk, tok jeg ut den ødelagte HDD'en til vennen min og startet opp pc'en min.

Til min store forskrekkelse, kom den inn i post-screen og restartet bare.

Etter et par ganger med dette, kom jeg inn på menyen til windows:

"Windows startet ikke uten feil etc. , jeg valgte å bare starte opp med kommandolinjen og det gikk.

Jeg skrudde av pc'en på vanlig måte igjen og pc'en kom inn i windows.

Etter å ha vært inne i windows i 10 min, fikk jeg blåskjerm og maskinen restartet.

 

Så kom jeg til menyen igjen og prøvde alle oppstartingsalternativer, men ingen funka..

Det som skjedde var at etter jeg hadde valgt åssen jeg ville starte opp, så ble skjermen svart og maskinen restartet.

 

Etter å ha gjort dette omtrent 20 ganger i dag morges så ga jeg opp.

KOm akkurat nå hjem fra skolen og prøvde en siste gang, og da funka det søren meg!

Så sitter i dette øyeblikk og skriver fra pc'en min.

Vet ikke om den kommer til å restarte eller om den er stabil, regner med at den ikke er stabil og at den kommer til å restarte om et par sekunder..

 

Er dette et virus eller hva?

Har Norton 2004 + ad-aware og spy-ware installert..

 

Har forøvrig windows xp på min venns pc og min pc..

 

Trenger hjelp!

 

Edit: Prøvde å formatere, men det gikk ikke, etter den hadde "kontrollert maskinvaren", så kom det systemfeil, kan ikke fortsette..

Endret av Kasp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...