Gå til innhold

Inrømmer prissamarbeid om DRAM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Auda ... :no:

Bota må forbrukeren betale uanz ... uff

Og dette vil vi merke ...

 

Edit...

....det blir 1,2 milliarder kroner dividert på 1.2 millioner chip blir noe sånnt som Kr. 1000,- pr. chip .....

 

Hvis de har laget åtte ganger så mange chips; alså 9,6 millioner ...

 

alikevel har noen gått helt av hengslene her... for dette blir Kr.1000,- pr modul ... bare i bot ... hehe... :dontgetit:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Dette forklarer jo kanskje de syke minneprisene til DELL.....

Skulle ikke forundre meg om noen samarbeider om prisene på harddisker også, siden de også krever opptil dobbel pris av en vanlig norsk nettbutikk hvis du skal oppgradere.

Det er nok snarere grikshet fra Dell, de betaler jo ikke dobbelt så mye for diskene sine som andre grossister, de erjo ikek helt idiot heller.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dette forklarer jo kanskje de syke minneprisene til DELL.....

Skulle ikke forundre meg om noen samarbeider om prisene på harddisker også, siden de også krever opptil dobbel pris av en vanlig norsk nettbutikk hvis du skal oppgradere.

Det er nok snarere grikshet fra Dell, de betaler jo ikke dobbelt så mye for diskene sine som andre grossister, de erjo ikek helt idiot heller.

 

AtW

Er nok heller det ja. Men det gjelder alle store produsenter som setter på et klistremerke med sitt navn på til en verdi av 50-150% av prisen produktet ville ha kosta ellers

Lenke til kommentar
Tyske Infineon tilstår <...> og vedtar en kjempebot på 1,2 milliarder kroner.

Dette høres veldig rart ut :hmm: Høres ut som Infineon gir seg selv en bot på 1,2 milliarder...

 

Men etter å ha lurt verdens ram-kunder for så mye penger så lurer jeg på hvem boten skal gå til? Det bør jo være kundene selv som får en oppreisning for den økonomiske belastningen Infineon og de andre har påført de.

 

Håper for all del ikke at pengene havner i hendene på amerikanske politikere så de kan dekke sine egne økonomiske fadeser i midtøsten...

Lenke til kommentar
Håper for all del ikke at pengene havner i hendene på amerikanske politikere så de kan dekke sine egne økonomiske fadeser i midtøsten...

Som en vill gjetning vil jeg si at disse pengene kan komme godt med når amerikanske myndigheter skal finasiere sitt neste 'preemptive strike' for å drepe terrorister før de kommer i skolealder, eller noe slikt.

 

Og så ender det med at vi betaler boten og, da Infineon uansett SKAL gå med overskudd, det er jo aksjeselskap må vite.

 

Så neste gang et lite menneske med mørk hudfarge og foreldre med muslimsk kulturbakgrunn blir drept av amerikanske våpen skal jeg klappe på min kjære pc her og si: "We did this".

Lenke til kommentar
Håper for all del ikke at pengene havner i hendene på amerikanske politikere så de kan dekke sine egne økonomiske fadeser i midtøsten...

Som en vill gjetning vil jeg si at disse pengene kan komme godt med når amerikanske myndigheter skal finasiere sitt neste 'preemptive strike' for å drepe terrorister før de kommer i skolealder, eller noe slikt.

 

Og så ender det med at vi betaler boten og, da Infineon uansett SKAL gå med overskudd, det er jo aksjeselskap må vite.

 

Så neste gang et lite menneske med mørk hudfarge og foreldre med muslimsk kulturbakgrunn blir drept av amerikanske våpen skal jeg klappe på min kjære pc her og si: "We did this".

Kan du vennligst holde latterlige politiske ytringer unna tråden? Det blir bare absurd når slikt skal trekkes inn i et tema som har null å gjøre med krig. Med din logikk så ville alle selskaper med kontorer i USA eller som selger dit indirekte støtte politikken til Bush gjennom skatt og dermed være skyldige. Har vi ikke et off-topic forum for slikt?

Lenke til kommentar

Boten går til Amerikanske myndigheter, til syvende og sist er det vi (forbrukerene) som betaler boten, demed er vi med og finansierer Amerikansk politikk pga et lovbrudd vi ikke kan være skyldige i. Derfor skulle inndradde penger fra firma som driver ulovlig prissamarbeid gått til forbrukerene, eller ennå bedre; til humanitære formål.

 

Utover det beklager jeg hvis min frustrasjon over arrogansen de utviser ved å kreve inn bøter til fordel for statskassen ikke passet inn i ditt kapitalistiske verdensbilde og dermed var til ubehag for deg, du kan nå gå tilbake til uberørt konsument-modus og slipper heretter å tenke.

Lenke til kommentar
Boten går til Amerikanske myndigheter, til syvende og sist er det vi (forbrukerene) som betaler boten, demed er vi med og finansierer Amerikansk politikk pga et lovbrudd vi ikke kan være skyldige i. Derfor skulle inndradde penger fra firma som driver ulovlig prissamarbeid gått til forbrukerene, eller ennå bedre; til humanitære formål.

Så enig så enig! Det er en skam at amerikanerene beslaglegger våre overbetalte kroner og bruker dem til sine formål.

Lenke til kommentar
Boten går til Amerikanske myndigheter, til syvende og sist er det vi (forbrukerene) som betaler boten, demed er vi med og finansierer Amerikansk politikk pga et lovbrudd vi ikke kan være skyldige i. Derfor skulle inndradde penger fra firma som driver ulovlig prissamarbeid gått til forbrukerene, eller ennå bedre; til humanitære formål.

 

Jeg tror du skal slite med å finne land som donerer all inntekt fra bøter til veldedige formål. Dette var ikke på vegne av forbrukerne, men en straff for et lovbrudd. Norge og andre vestlige land gjør det på samme måte. Forbrukerne kan prøve sin sak i rettsystemet og på den måten få erstatning. Det er godt mulig at dette er på trappene fra noen minnekjøpere.

 

Utover det beklager jeg hvis min frustrasjon over arrogansen de utviser ved å kreve inn bøter til fordel for statskassen ikke passet inn i ditt kapitalistiske verdensbilde og dermed var til ubehag for deg, du kan nå gå tilbake til uberørt konsument-modus og slipper heretter å tenke.

 

Dette er, som allerede nevnt, ikke et politikkforum, og personangrep vil jeg ha meg frabedt. Propaganda-farget argumentasjon av typen "et lite menneske med mørk hudfarge og foreldre med muslimsk kulturbakgrunn blir drept av amerikanske våpen" og "arrogansen de utviser ved å kreve inn bøter til fordel for statskassen ikke passet inn i ditt kapitalistiske verdensbilde" hører ikke hjemme her. Ta dine meninger et annet sted, de er ikke relevante her. Vi andre er her for å snakke hardware, og har ikke bedt om å bli utsatt for politisk virksomhet.

Lenke til kommentar
Det er en skam at amerikanerene beslaglegger våre overbetalte kroner og bruker dem til sine formål.

Les mitt svar til Ingebrigt. En bot til et selskap pga ufin forretningsvirksomhet vil ikke tilsi at alle som har kjøpt selskapes produkter får utbetalt penger. Slik fungerer det ingen steder, og det blir utopisk å snakke om det siden scenarioet ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Jeg mener at de fortjener både boten og et sivilt søksmål, som jeg håper vil komme.

Lenke til kommentar

svina sier jeg bare

 

minneprisene er jo et rent børsspill

syns ram er utrolig overprisa i forhold til andre kort

 

ram er jo omtrent den dyreste delen i en pc hvis du skal ha 1024 mb

 

var jo litt spekulasjoner før om at når prisene sank så gikk plutselig en fabrikk opp i røyk på et gunstig tidspunkt slik at prisene føk i været igjen

noen i ledelsen som har lekt med fyrstikker??

 

 

 

på tide noen blir tatt!!

Lenke til kommentar

RAM brikker produseres vel på samme måte som CPU-kjerner slik at det er med på å sette prisleiet i hovedtrekk. Så har du dette "børs-spillet" de driver med. Og salg mellom minneprodusenter og modulsnekkere. Også har du alle leddene som er mellom produsent og sluttkunde. Det er jo ofte ganske mange ledd som fordyrer prisene. Bare sjekk hvor billig du kan kjøpe 1000-talls porsjoner rett fra produsent, evt. fra modulsnekker.

 

Får bare håpe at slike avsløringer tjener oss forbrukere sånn på lang sikt ihvertfall. :roll:

Endret av G
Lenke til kommentar
Jeg tror du skal slite med å finne land som donerer all inntekt fra bøter til veldedige formål. Dette var ikke på vegne av forbrukerne, men en straff for et lovbrudd. Norge og andre vestlige land gjør det på samme måte.

Og om denne saken hadde vært norsk ville jeg vært like frustrert over den nevnte arrogansen. Det at noe er vanlig praksis gjør det ikke rett. Videre har dette klar relevans til temaet til artikkelen vi diskuterer, og jeg står fritt til å mene hva jeg vil om det faktum at Infineon har fått en botog det faktum at pengene går i USA's statskasse.

 

Ta dine meninger et annet sted, de er ikke relevante her. Vi andre er her for å snakke hardware, og har ikke bedt om å bli utsatt for politisk virksomhet.

Tull, du sa:

Kan du vennligst holde latterlige politiske ytringer unna tråden? Det blir bare absurd når slikt skal trekkes inn i et tema som har null å gjøre med krig. Med din logikk så ville alle selskaper med kontorer i USA eller som selger dit indirekte støtte politikken til Bush gjennom skatt og dermed være skyldige. Har vi ikke et off-topic forum for slikt?

og viste med det at politikk gjerne står på dagsordenen, så lenge det er din mening som kommer frem. Propaganda sier du, etter å ha lagt i min munn en parallell mellom amerikanske myndigheters håndheving av loven og "selskaper med kontorer i USA eller som selger dit". Hvis du klarer å oppdrive bedre argumenter enn dette kan vi gjerne snakkes i en tråd i off-topic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...