Gå til innhold

Minimum skjermkort HL2/CS2!


Anbefalte innlegg

Har et ATi Radeon 7500 64MB DDR skjermkort som jeg innser har gått ut på dato. Jeg tenkte derfor å investere i ett nytt kort nå som HL 2 nærmer seg lansering.

 

Har ikke lyst til å investere 5-6000 kr for et nytt skjermkort når det kun skal brukes til å spille HL 2 og CS 2.. hovedsaklig CS 2!

 

jeg har en iNTEGRAL SL-85DRV2 PIV1900/512/80/C og regner med at den holder mål enn så lenge..

 

Så til spørsmål!

 

1. Hvilket skjermkort bør jeg minimum ha? (pris ?)

2. Er det nok å investere fra 1000-3000 spenn i skjermkort?

3. Hvilket skjermkort er det anbefalt å bruke?

 

WILD

Endret av perwilli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Hvordan vet jeg hvilke kort som har 256bit minne? det står jo ikke i beskrivelsen av kortet.

 

2. Hva angir 128 MB og 256 MB videominne?

 

3. og hvorfor har ikke dette så mye å si for kortet?

1. På de kortene som har 128bit minne står det i beskrivelsen enten i form av 128bit eller betegnelsen LE.

 

2. MB blir angitt i MB og ikke i bit.

 

3. I høye oppløsninger og med AA og AF kan det ha litt å si, men ikke nok til at det er verdt prisen.

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke CS2 annonsert eller noe forsåvidt... pirke pirke. Men jeg vil regne med at CS2 også kommer til å bruke Source.

 

Uansett: Sjekk ut minstekravene, medium og anbefalte til HL2 og anslå hvor mye penger du vil bruke. Tips om skjermkort kan du spørre om på skjermkortdelen på forumet hos hw.no.

haha, du har "følgt" med.. Cs:s (2) bruker jo source motoren ja!! Det er jo en beta av spillet ute enda hvor du kan prøve motoren.. Den har pågått i et par måneder nå nesten, så du er nok veldig seint ute ja.. :!:

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke CS2 annonsert eller noe forsåvidt... pirke pirke. Men jeg vil regne med at CS2 også kommer til å bruke Source.

 

Uansett: Sjekk ut minstekravene, medium og anbefalte til HL2 og anslå hvor mye penger du vil bruke. Tips om skjermkort kan du spørre om på skjermkortdelen på forumet hos hw.no.

haha, du har "følgt" med.. Cs:s (2) bruker jo source motoren ja!! Det er jo en beta av spillet ute enda hvor du kan prøve motoren.. Den har pågått i et par måneder nå nesten, så du er nok veldig seint ute ja.. :!:

Eller så er det du som blandar CS2 og CS:S... ingenting som heter CS2 enda!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...