Gå til innhold

vertskontroller for USB?


Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe med dette??

 

Jeg har nettopp kjøpt SONY P100 og innstallert driver for USB! Når jeg plugger i kameraet får jeg til å laste inn bildene, men får samtidig beskjed om at jeg må legge til en vertskontroller for høyhastighets-USB på datamaskinen for å oppnå maksimal ytelse!

 

Noen som har peiling hvor noe sånt evt kan lastes ned? All hjelp mottas med STOR TAKK:)

 

mvh

erlend

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel maskin har du?

 

Kameraet ditt har mulighet til å kobles til en nyere USB2 port. USB2 er raskere enn den gamle standarden, og hvis du har koblet kamera til en av de gamle portene så vil du få denne beskjeden.

 

Prøv å koble til en annen USB port og se om den beskjeden forsvinner. Hvis du har koblet til foran på PC'en, prøv å koble til en port på baksiden.

 

Det gjør ikke noe at du har koblet til slik du har gjort, overføringen av bilder vil bare gå treigere enn hvis du var koblet til en USB2 port.

Lenke til kommentar

Godt mulig at du allerede har noen USB2 porter. Bare prøv deg frem med å prøve noen av de andre portene du måtte finne bak på maskinen.

 

Du må ikke har USB2 for at det skal fungere, men du vil nok få den irriterende meldingen hver gang.

 

Hvis du ikke finner noen USB2 porter og hvis du har litt peiling på data så kan du gå innom en databutikk og kjøpe deg et PCI USB2 kort (hvis det er stasjonær Pc du har). Det går desverre ikke an å gjøre dette med noe programvare oppdatering.

 

Men jeg tror ikke at jeg hadde brydd meg så lenge du ikkje synes at overføringen av bilder tar veldig lang tid.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...