Gå til innhold

Pentium 4 EE med 1066FSB i november?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye anna som er flaskehals før det tror jeg!

Igjen, det spørs på hvilket spill det er, hvilke instillinger du bruker, og hvilket skjermkort du har.

 

AtW

Forutsetter at du spiller samme spill og bruker samme type skjermkort da , selvfølgelig går det bedre med en FX og et 6800 kort i doom 3 enn med en 3500 og et mx kort , men det har ingenting med cpu å gjøre :hmm:

Jaja, jeg skjønner jo at du forutsetter det, men noen skjermkort gjør spillet mer CPU-limited, la oss (for argumentets skyld), si at begge maskine har en Geforce-MX 32 MB, da har cpuen mer å si. Men om du spiller q3 på en 6800 med 640-oppløsning, så har CPUen ingenting å si i praksis.

 

AtW

Men hvem kjøper en slik cpu uten å ha råd å spandere på seg et bedre skjermkort? hehe :p

Lenke til kommentar
Jaja, jeg skjønner jo at du forutsetter det, men noen skjermkort gjør spillet mer CPU-limited, la oss (for argumentets skyld), si at begge maskine har en Geforce-MX 32 MB, da har cpuen mer å si. Men om du spiller q3 på en 6800 med 640-oppløsning, så har CPUen ingenting å si i praksis.

 

AtW

(motsatt? hvertfall mtp fps)

Endret av Gunnar_
Lenke til kommentar

Yup og jeg må ærlig innrømme at jeg var....og delvis er i den gruppen.

Bare studentøkonomien som setter sperren.

Men ja...jeg betalte 4900 kr for p3-800 når den kom.

Og ja jeg betalte 4000 for geforce 256 pro når det kom...

 

Og vil antagelig kjøpe meg en EE når den kommer :) er på tide at denne maskina jeg sitter på nå får seg en oppgradering. regner med å bruke 30k på hovedkort, cpu, ram og skjermkort :roll:

Lenke til kommentar
Ikke særlig konkurransedyktig mot AMD til den prisen nei

Har du sjekket priser?? en FX53 koster 7300 og denne pentiumen er vel beregnet opp mot FX 55 som da sannsyneligvis vil nærme seg 10000 den og da .

Så ang priser hvordan da forsvare at en 3500 koster 3200 og en 3800 koster 2300 kr mere og da er det nesten ikke forskjell på dem (o,2 ghz) :hmm::hmm:

Det er så veldig snart og henge seg på priser når det gjelder Intel menst det gås stilt i dørene på andre siden .

Den EE cpuen er ikke verd pengene ,men det er vittelig ikke enFX eller en 3800 heller, hvilket ramaskrik var det ikke da P4 3,2 kom ut og kostet ca 5000 nå hører man ingenting når flere av amd prosessorne koster langt over dette :hmm::hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Det er så veldig snart og henge seg på priser når det gjelder Intel menst det gås stilt i dørene på andre siden .

Den EE cpuen er ikke verd pengene ,men det er vittelig ikke enFX eller en 3800 heller, hvilket ramaskrik var det ikke da P4 3,2 kom ut og kostet ca 5000 nå hører man ingenting når flere av amd prosessorne koster langt over dette :hmm::hmm::hmm:

Noe av grunnen til at ikke alle "skriker og klager" over FX sin høye pris er vel at EE er enda dyrere :)

 

Dessuten fikk man jo FX51 for 5K forrige uke. Den fikk visst ett kjempehopp i prisen denne uken. Noen som har peiling på hvorfor?

 

En FX-prosessor har aldri kostet over 8K, og jeg tror ikke FX55 kommer til å koste noe mere når den blir lansert. Så hvis jeg får rett: EE 25% dyrere enn FX.

 

 

Det at det er umulig å oppdrive EE er nesten det dummeste jeg har hørt, en drøss av webshopper som har 3,4GHz på lager nå. 3,2GHz er det litt verre med :S

Lenke til kommentar
Jaja, jeg skjønner jo at du forutsetter det, men noen skjermkort gjør spillet mer CPU-limited, la oss (for argumentets skyld), si at begge maskine har en Geforce-MX 32 MB, da har cpuen mer å si. Men om du spiller q3 på en 6800 med 640-oppløsning, så har CPUen ingenting å si i praksis.

 

AtW

(motsatt? hvertfall mtp fps)

Ja, det stemmer jo det, det blir jo motsatt, men håper du skjønte poenget :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Mye anna som er flaskehals før det tror jeg!

Igjen, det spørs på hvilket spill det er, hvilke instillinger du bruker, og hvilket skjermkort du har.

 

AtW

Forutsetter at du spiller samme spill og bruker samme type skjermkort da , selvfølgelig går det bedre med en FX og et 6800 kort i doom 3 enn med en 3500 og et mx kort , men det har ingenting med cpu å gjøre :hmm:

Jaja, jeg skjønner jo at du forutsetter det, men noen skjermkort gjør spillet mer CPU-limited, la oss (for argumentets skyld), si at begge maskine har en Geforce-MX 32 MB, da har cpuen mer å si. Men om du spiller q3 på en 6800 med 640-oppløsning, så har CPUen ingenting å si i praksis.

 

AtW

Men hvem kjøper en slik cpu uten å ha råd å spandere på seg et bedre skjermkort? hehe :p

Joda, men det var ett ekstremt eksempel, for å illustrere at CPUen godt kan ha mye å si, men den kan også ha null å si.

 

AtW

Lenke til kommentar
Litt dårlig argument det der da ,men hvorfor er det da greit at A64 er over 5000 i pris nå , menst det var uhørt å betale 4000 for en P4 3,0 da jeg kjøpte den når den kom ut .

Dette er ikke en amd/Intel diskusjon bare en refleksjon på hvordan enkelte reagerer på priser alt etter hvem som har den prisen :grin::grin:

Over 5000 er en latterlig pris for en CPU i mine øyne, det er vel flere her som ikke har sagt noe mer enn det. For min del gjelder det uansett hvem som er produsenten.

 

AtW

Lenke til kommentar
en FX53 koster 7300 og denne pentiumen er vel beregnet opp mot FX 55 som da sannsyneligvis vil nærme seg 10000 den og da .

Det tviler jeg sterkt på, siden FX53 ble introdusert til samme pris som FX51 så tror jeg FX55 vil bli priset temmelig nøyaktig det samme som FX53 idag. De eneste AMD-prosessorer som koster rundt 10000 kroner eller mer er Opteron 800-serien, men selv disse blir billige sammenlignet med Intels Xeon MP og Itanium2 6M som de konkurrerer med. Intel er kjent for å ta seg godt betalt, det bør ikke komme som noen overraskelse.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
en FX53 koster 7300 og denne pentiumen er vel beregnet opp mot FX 55 som da sannsyneligvis vil nærme seg 10000 den og da .

Det tviler jeg sterkt på, siden FX53 ble introdusert til samme pris som FX51 så tror jeg FX55 vil bli priset temmelig nøyaktig det samme som FX53 idag. De eneste AMD-prosessorer som koster rundt 10000 kroner eller mer er Opteron 800-serien, men selv disse blir billige sammenlignet med Intels Xeon MP og Itanium2 6M som de konkurrerer med. Intel er kjent for å ta seg godt betalt, det bør ikke komme som noen overraskelse.

Nei det kommer ikke som en bombe , det jeg ville frem til siden det ble fokusert på pris igjen er at nå er A64 939 serien betydelig dyrere enn P4 serien og da er det greit , men da P4 serien var dyrere enn xp serien (før A64) så var dette grusomt , vel nok yter A64 bedre enn P4 men det gjorde vittelig P4 også når det gjaldt XP .

Derfor lurer jeg på hvorfor det bestandig fokuseres negativt på Intel/pris , menst det samme er ok når det gjelder amd ?? dobbeltmoral ?? :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
en FX53 koster 7300 og denne pentiumen er vel beregnet opp mot FX 55 som da sannsyneligvis vil nærme seg 10000 den og da .

Det tviler jeg sterkt på, siden FX53 ble introdusert til samme pris som FX51 så tror jeg FX55 vil bli priset temmelig nøyaktig det samme som FX53 idag. De eneste AMD-prosessorer som koster rundt 10000 kroner eller mer er Opteron 800-serien, men selv disse blir billige sammenlignet med Intels Xeon MP og Itanium2 6M som de konkurrerer med. Intel er kjent for å ta seg godt betalt, det bør ikke komme som noen overraskelse.

Nei det kommer ikke som en bombe , det jeg ville frem til siden det ble fokusert på pris igjen er at nå er A64 939 serien betydelig dyrere enn P4 serien og da er det greit , men da P4 serien var dyrere enn xp serien (før A64) så var dette grusomt , vel nok yter A64 bedre enn P4 men det gjorde vittelig P4 også når det gjaldt XP .

Derfor lurer jeg på hvorfor det bestandig fokuseres negativt på Intel/pris , menst det samme er ok når det gjelder amd ?? dobbeltmoral ?? :hmm::hmm:

Nå er vel AMD fortsatt billigst per ytelse(?), ihvertfall slik jeg ser det. I tillegg så kan du vel neppe være uenig i at EE er en overpriset prosessor, enda mer enn toppprosessorer pleier å være i mine øyne.

 

Forøvrig har jeg sett mange som synes socket 939 er for dyrt, så jeg kjenner meg ikke igjen i din beskrivelse. Og i tillegg, det må da være lov å kritisere en produsent for overprising innen ett segment uten å ta med alle gangene den andre produsentetn har vært overpriset for åå være "politisk korrekt". Er ikke akkurat som jeg brydde meg om intels overprisede celeron, når P4 2 ghz var ett godt kjøp, og det var det ytelsessegmentet jeg skulle handle i.

 

De færreste er vel uenig i at AMD på generell basis nok er litt billigere enn pentium på ytelse. Selv om pentium var en god del bedre i perioden før A64 kom for fullt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ti tusenlapper?! :scared:

ATWindsor :

helt klar at den er for dyr, det er det vel ingen som bestrider , men om en ser på innlegget jeg her har quotet som kommer fra en av de mest ihuga amd tilhengerne her på forumet så sier det INGENTING om noe ang cpuèn som vanlig , men 100% fokus på pris og hvorfor, jo nettop fordi at dette er det mest negative :hmm:

Sammtidig kan jeg overhode ikke se samme ytring da FX ble satt til 7300.- kr, det er også en alt for høy pris :hmm:

Det er slike ting jeg har reagert på og reagerer på fremdeles ,at enkelte kun fokuserer negativt den ene veien, menst det gås stille i dørene andre veien :hmm:

At en har et personelig HAT mot Intel bør vel holdes personelig og ikke gjennomsyre alle artikler .

Da jeg i sin tid kjørte argumentasjon for hvor mye bedre P4 var enn XP da haglet det med kritikk og skjelsord her på forumet, ja sogar gikk enkelte så langt at de sendte mordtrusler . :roll:

Men nå når en annen kun profilerer amd så er det greit , derfor har jeg lurt og lurer fortsatt på om de mest ihuga amd tilhengerne ikke er istand til å takle at noe err bedre enn dems . I dag er nemmelig A64 konge på haugen, jeg har den selv også og kritikk og trusler har helt forsvunnet . :hmm::hmm:

Dette bare til ettertanke selvom det er litt off topic.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vel, jeg hadde aldri betalt mer enn 3000,- for en CPU, så FX-5x og P4 EE serien er overpriset uansett i min mening. Ikke at jeg ikke har råd til å kjøpe dem, jeg har masse penger på bok, men det har vel å gjøre med at jeg hadde kjipe foreldre. Penger har alltid vært noe jeg har hatt vondt for å bruke mye av på en gang.

Lenke til kommentar
Vel, jeg hadde aldri betalt mer enn 3000,- for en CPU, så FX-5x og P4 EE serien er overpriset uansett i min mening. Ikke at jeg ikke har råd til å kjøpe dem, jeg har masse penger på bok, men det har vel å gjøre med at jeg hadde kjipe foreldre. Penger har alltid vært noe jeg har hatt vondt for å bruke mye av på en gang.

Faktisk en veldig god egenskap.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...