Gå til innhold

Pentium 4 EE med 1066FSB i november?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne blir jo kun lansert for at ikke FX-55 og 4000+ skal stikke av med hele gvinsten. Men etter min mening så har amd allerede vunnet her, for Intel har jo omtrent ikke kunnet oppdrive EE cpu ene, mens amd stort sett har vert på lager hele tiden.

Ja, det er jo også ett poeng, det er jo nesten bare anmeldere som faktisk har en EE, ikke "vanlige" folk. (ja, jeg vet jeg overdriver, men synes hele EE-serien er litt latterlig)

 

AtW

Lenke til kommentar
Altså P4 EE er bortkastet penger. Men de nye Prescottene med 2MB L2 cache +  i925XE-brikkesettet høres veldig interessant ut! En slik på 3.6 Ghz burde konkurere bra med FX-55 i spill også.

Konkurere i spill og ?? ærlig talt tror du du merker forskjell i spill om du har en FX55 eller en A64 3500 ??

Spørs vel på spillet og instillingene det da. Grensen vil jo alltid gå ett sted, og siden det finnes plenty av spill som er CPU-limited i dag, så spørs jo det mye på bruksområdet ditt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ja jeg forklarte meg dårlig her.

Klart at man ikke merker forskjell på f.eks 75 og 100 fps i spill. Men la oss si at ett FX-55 system i en gitt situasjon får en minimum fps på 35 og ett likt system, men med P4 på 3.6 Ghz, får en minimum fps på bare 25. Da merker man det eller hva!? De 10 fps der gjør mye mer enn de 25 fps fra 74 til 100. Dere er vel enig med meg her? :hmm:

Lenke til kommentar
Mye anna som er flaskehals før det tror jeg!

Igjen, det spørs på hvilket spill det er, hvilke instillinger du bruker, og hvilket skjermkort du har.

 

AtW

Forutsetter at du spiller samme spill og bruker samme type skjermkort da , selvfølgelig går det bedre med en FX og et 6800 kort i doom 3 enn med en 3500 og et mx kort , men det har ingenting med cpu å gjøre :hmm:

Lenke til kommentar
Mye anna som er flaskehals før det tror jeg!

Igjen, det spørs på hvilket spill det er, hvilke instillinger du bruker, og hvilket skjermkort du har.

 

AtW

Forutsetter at du spiller samme spill og bruker samme type skjermkort da , selvfølgelig går det bedre med en FX og et 6800 kort i doom 3 enn med en 3500 og et mx kort , men det har ingenting med cpu å gjøre :hmm:

Jaja, jeg skjønner jo at du forutsetter det, men noen skjermkort gjør spillet mer CPU-limited, la oss (for argumentets skyld), si at begge maskine har en Geforce-MX 32 MB, da har cpuen mer å si. Men om du spiller q3 på en 6800 med 640-oppløsning, så har CPUen ingenting å si i praksis.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...