Gå til innhold

Abit IC7 MAX3 pa vei ut av produksjon?


Arash

Anbefalte innlegg

Hei jeg bor i Australia og har provd a kjope Abit IC7 MAX3 her nede og det er rett og slett haplost a fa tak i !!!! Det er ingen som selger her nede. Har lettet gjennom alle net butikker i australia og de har det ikke!! En her nede sa at de er ut a produksjon?? Er dette sant?? Jeg tror ikke dette siden kortet er sa megeet populaert! Og jeg har blitt desperat for a fa tak i dette kortet. JEg kommer tilbake til Norge i November med hap om at jeg kan fa kjopt i Norge. Tror dere jeg kan fa tak i kortet i Norge i November??

 

En ting til er det noen som vet om Abit har oppgradert Abit IC7 MAX3 kortet nar det gjelder ustabilitet ved volt for ram over 2.8??? Dette er meget viktig siden jeg skal bruke dette kortet som hard barking overklokking :)

 

Jeg setter utrolig stor pris om noen kunne gitt meg noe respons pa disse sporsmalene..

 

Mange Takk

 

Arash Taheri :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei Abit har ikke fikset ddr vtt tracking på sine 875 kort, abit har innrømt å ha gjort en feil under utvilklingen av det kortet du snakker om her.

hva med DFI LANPARTY PRO875B rev.B eller Asus P4C800-E Deluxe

Eller så kan du jo vurdere Kongen til overklokking av P4 nemlig et 865pe kort [url="http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=962&page=1"]Epox 4PDA2+ Rev2[/url] Så er det bare å nappe tak i en P42.4c med M0 stepping så kan du kjøpe pc4000 med Hynix IC så er det bare å si happy clocking dude!!

Fåreslår GeIL Ultra Platinum pc4000,4200 eller 4400 Dual Channel (egentlig samme brikkai alle 3)

Da er det bare å sette DDR Mem til 3.3v og stille DDR til 300-315 MHZ alt etter hvor langt CPU orker. Dette burde gi deg den båndbredden du trenger.

PS! Du trenger seff god strømforsyning og god kjøling på cpu og minne :whistle: Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Mange Takk for responsen!! Skulle onske Abit ikke hadde gjort den STORE feilen pa Abit IC7 MAX3 kortet!! Rart a hore at de faktisk har klart a gjore en feil pa en sa bra kort!! HAr lest pa nett at man modde VDimm for a fa volten til a vare stabil over 2.8. HAr dere hort noe om dette eller?

Lenke til kommentar
Mange Takk for responsen!! Skulle onske Abit ikke hadde gjort den STORE feilen pa Abit IC7 MAX3 kortet!! Rart a hore at de faktisk har klart a gjore en feil pa en sa bra kort!! HAr lest pa nett at man modde VDimm for a fa volten til a vare stabil over 2.8. HAr dere hort noe om dette eller?

For at Vddr skal være stabil må en fjerne mc64 mmotstanden på kortet, men det er fikset på de kort som blir levert nå, Men HK'et klarer ikke å tracke ddr-vtt når en stiller ddr-volt over 2.8. Du må da gjøre en såkalt ddr-vtt mod. vtt skal være 1/2 av hva ddr-volt, så når kortet ikke gir riktig vtt over 2.8v blir det bare vondt værre.

 

NB! OCZ sin DDR boster tracker heller ikke vtt på Abit sine 875/865 kort. så den vil ikke hjelpe her heller. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...