Gå til innhold

Vil bli sterk vekst for PCIe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja.. Jeg leser tre ting mellom linjene:

* ATI begynner å levere PCIe skjermkort for fullt.

* Det dukker opp brikkesett med PCIe til AMD64 (fra VIA?)

* AGP skjermkort vil ikke falle så mye i pris som PCIe skjermkort de neste månedene.

Tror du har mye rett her. Vil egentlig ikke tro AGP kort synker spesielt (raskt) i pris, såvidt jeg kan se er tilgjengligheten av de beste AGP kortene stadig ikke god nok og det rimer dårlig med lave priser... sånn rent umiddelbart.

Lenke til kommentar

Dette virker som nok ett eksempel på at produsentene ønsker å skape ett marked for noe vi egentlig ikke har behov for. Foreløpig er det få, om noen, ytelsesforbedringer med PCIe.

 

Jeg håper inderlig at markedet ikke reagerer på dette og lar seg drive av hypen. Det vil nok bli ett behov for PCIe, men etter mitt syn haster det ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Dette virker som nok ett eksempel på at produsentene ønsker å skape ett marked for noe vi egentlig ikke har behov for. Foreløpig er det få, om noen, ytelsesforbedringer med PCIe.

 

Jeg håper inderlig at markedet ikke reagerer på dette og lar seg drive av hypen. Det vil nok bli ett behov for PCIe, men etter mitt syn haster det ikke i det hele tatt.

Jeg ser det som positivt at teknologien er på plass før behovet kommer.

Du må også huske at PCIe dreier seg om mer en skjermkort, hele PCI bussen er allerede moden for utskifting, nå får en altså samlet de gamle AGP og PCI bussene på samme løsning.

Lenke til kommentar
Rykter sier at NVIDIA vil være en av de første selskapene som vil levere PCI-brikkesett for AMD64. The Inquirer skrev også for kort tid tilbake at en AMD-talsmann hadde bekreftet PCIe for AMD64 til 1. kvartal 2005.

 

Dette skriver dere like etter at dare har publisert en artikkel om at Abit kommer med ett nytt hovedkort med PCIe "om ikke lenge" :no:

Lenke til kommentar
Rykter sier at NVIDIA vil være en av de første selskapene som vil levere PCI-brikkesett for AMD64. The Inquirer skrev også for kort tid tilbake at en AMD-talsmann hadde bekreftet PCIe for AMD64 til 1. kvartal 2005.

 

Dette skriver dere like etter at dare har publisert en artikkel om at Abit kommer med ett nytt hovedkort med PCIe "om ikke lenge" :no:

Slettet.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...