Gå til innhold

spørsmål ang PAT


Spyder

Anbefalte innlegg

prøvde nettopp Everest som er omtrent likt som aida, å der ser jeg at PAT er disablet jeg har p4p800 deluxe. Har asus virkelig fjernet PAT fra senere bios updater :ermm: jeg søkte litt om det og havnet på en dansk side.

 

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/06/03/5762275

 

KONKLUSION OG AFSLUTTENDE BEMÆRKNINGER

 

Resultaterne taler nu deres eget sprog, dvs. der er ydelsesmæssigt ingen forskel på Asus P4P800 og P4C800. Prismæssigt er der dog en forskel, eftersom billigste Asus P4P800 kun koster kr. 1.094,00, mens billigste Asus P4C800 koster kr. 1.530,00. Asus P4C800 koster således 40% mere, men ydelse er den samme som P4P800. Spørgsmålet er dog, hvorvidt Intel vil finde sig i, at Asus på denne måde dumper prisen på ægte i875P-ydelse. Men de personer, der allerede har købt P4P800 og anvender bios 1007.001 uden problemer, burde dog formodentlig kunne nyde i875P-ydelse i resten af bundkortets levetid (medmindre Asus senere fjerner PAT-understøttelse fra bios og P4P800-ejere af en eller anden grund tvinges til at opgradere bios). Konklusionen må således aktuelt være, at det ikke altid behøver at være dyrt at opnå high-end ydelse (dog er Asus P4P800 nok mere undtagelsen, som bekræfter reglen).

Endret av Spyder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må kjøre med 1:1 divider for å få "PAT" på P4P800. Egentlig er det ikke PAT i ordets rette forstand, PAT funker svjv ikke på noen kort med i865pe. Asus har derimot laget noe ganske likt som de kaller Memory Acceleration Mode (MAM), og det funker også på siste versjon av bios.

Det ER ekte PAT man får på i865pe med den rette biosen... Asus var bare tvunget til å skifte navn på det siden intel ikke fant jeg i at de brukte ordet PAT på det. Rent teknisk er de to brikkesettene nøyaktig samme brikke, og det er bare å slå av og på PAT-funksjonen via bios. .. noe Intel var lite glad for at skjedde uten deres velsignelse..

Lenke til kommentar

Stemmer det og det er vel det du må skru på i bios.

Det er forøvrig noen måter å få "PAT" på over 200mhz fsb ved å flashe bios fra ett annet kort og så tilbake til original bios.

Hei,

 

Mener du hermed at PAT ikke virker, hvis man klokker over 200Mhz på et 875P-kort eller hva?

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Mener du hermed at PAT ikke virker, hvis man klokker over 200Mhz på et 875P-kort eller hva?

 

Mvh

Kimmer

Det funker på 875P-kort, så lenge du ikke har 4 minnebrikker og overklokker. I alle fall på mitt P4C800-E Deluxe. Der virker ikke PAT når jeg klokker over 200 FSB med 4 minnebrikker. Med to var det ingen problemer.

Endret av Cola-boks
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...