Gå til innhold

Doom med x800pro og 6800gt (spoiler)


Anbefalte innlegg

Rett etter jeg kom til "helvete" gikk mitt x800pro samme veien, jeg sendte den tilbake til komplett som var så utrolig kule at de sendte meg gainward 6800gt golden sample som kan klokkes til ultra med garantien i behold :thumbup: .

 

Med mitt x800pro kort så alt ok ut, det var utrolig mørkt å hakket ofte når jeg åpnet dører (spilte da på ultrahigh)

 

Men jeg tok feil spillet ser nå fantastisk mye bedre ut, jeg trenger nesten ikke bruke lommelykten + at spillet beveger seg fortere som igjen gjør spillet mye mer intentsivt (scorer 12000 på 3dmark 03 og 22000 på 3dmark 01).

 

Altså kortet tråkker x800pro ned i søla i doom.

 

Så jeg måtte prøve FarCry, om ikke overgangen var så stor her så var den veldig merkbar (mulig pga shader 3 oxo), spillet haddet bedre fps og overflatene så enda bedre ut (du får med improoved, cartoon og paradise mode, aner ikke m det har med shader modellen å gjøre?)

 

Så jeg som har hatt x800pro i 4-5 mnd kan skrive under på at Nvidia har gått forbi ati denne gangen (i alt jeg har testet så langt :thumbup: )

 

Doom ble rett å slett drit bra nå!-før var jeg enig i at det var ensformig, mørkt å bla bla, det glemmer jeg nå, for det er rett å slett bare j....... bra på mitt nye system (en ting til, sekvensene flyter også mye bedre inn i hverandre)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres mer ut som problemer med driverne dine eller konfigurasjonen, jeg har ingen problemer med mitt x800 kort, riktignok moddet til XT nå, men det skulle ikke ha mye å si.

 

Greit nok at du har bedre ytelse i D3 med NVIDIA kort enn ATI, skulle bare mangle, men jeg har ingen problemer med hverken hakking eller at det er for mørkt... Og jeg har antakeligvis dårligere specs ellers enn deg, for jeg får bare 11000 i 3dmark03.

Lenke til kommentar

Om jeg stilte gamma litt opp spilte på high i steden på ultra high gikk det bra med x800pro også-jeg brukte også "doom beta driver" med overdrive på.

 

Når jeg komm til "gate keeper" dyret som har cube, hakket det noe sinnsykt, nå har jeg ikke kommet så langt med mitt nye kort enda (save gama er borte siden sist).

 

Men Doom med ATi å Doom med Nvidia som det er nå er nesten to forkjellige spill.

Lenke til kommentar

Jaja, men har ikke du klokket kortet til Ultra hastighet da?

 

Hos meg går det iallefall flytende nesten hele tiden på Ultra High, 1280x9xx, 4xaa. Nesten hele tiden er "minnelagg" pga Ultra High som er beregnet for 512MB skjermkort :hmm:

 

Men vet at nvidia er raskere i Opengl, akkurat som ATI er raskere i directx..

Heldigvis er ikke doom3 et så viktig spill for meg :)

 

Litt kjipt at det er fps cap på 60fps :( Fpsen nesten kostant på 60 , seff uten monstre til stede :p

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Jeg også haddet nøyaktig din oppfatning før jeg fikk gainward kortet i handa- FarCry, colin mcrea 4 og samtilige spill jeg har prøvd har bedre fps, men som du sier så har jeg

klokket det til ultra pluss at det er 16 pipes så det sier seg selv at det knuser x800pro, x800pro burdet selges orginalt med 16 pipes (vivo må softmoddes) eller senke prisen.

Lenke til kommentar
Jeg også haddet nøyaktig din oppfatning før jeg fikk gainward kortet i handa- FarCry, colin mcrea 4 og samtilige spill jeg har prøvd har bedre fps, men som du sier så har jeg

klokket det til ultra pluss at det er 16 pipes så det sier seg selv at det knuser x800pro, x800pro burdet selges orginalt med 16 pipes (vivo må softmoddes) eller senke prisen.

X800pro korta har vel 12 pipelines for at det skal være et visst skille mellom PRO og XT kortene ;)

 

Sidene kortene ellers er rimelig identisk, hadde det vel gått utover salget av X800XT kort tenker jeg..

Lenke til kommentar

Men gt korta kan klokkes til ultra med garantien i behold, det er så å si samme kort. Som feks at x800pro skulle hatt 16.

 

Nå er sikkert Nvidia rimlig desp til å ta igjen Ati, ligger nokk litt i det også muligens (ikke salgs tall for der har nokk Nvidia alltid ligget foran, tenker ytelse messig)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...