Gå til innhold

Hoi! :) skal ha ny pc m/vannkjøling utrolig nok..


Anbefalte innlegg

veit hva slags maskin jeg skal ha..

den har jeg surra rundt mye med og kommet fram til at det er det jeg vil ha.. (åja, jeg veit at E.B rammen detter ut av produksjon..(?)) :ermm:

 

specs:

Kabinett: AOpen H600B 736,- (ITButikken)

Hovedkort:Gigabyte GA-K8NSNXP-939 nForce3 Ultra 1550,- (netshop.no)

Prosessor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz s939 L2 512Mb cache Boxed 3010,- (databutikken.com)

Ram: OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum 2x512MB PC3500 (2,5-3-2-8) 433MHz 2295,- (netshop.no).........*kremt*

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA 1053,- (ITButikken)

Skjermkort: Sapphire Radeon X800XT PE 256 MB (pcutstyr.no)

DVD-RW: Nec ND-2510A 681,- (ITButikken)

Skjerm: Samsung Syncmaster 710N 3352,- (ITButikken)

kjøper vel lydkort seinere...

 

men så er det detta med vannkjøling da.. aner jo ikke hva som trengs eller noe så jeg bare plukka litt her og der... blei jo også veldig dyrt òg da.. :no:

 

antar vel at jeg har penger nok, og vil også gjerne ha et system som jeg veit holder lenge... altså, toppkvalitet heeeeeele veien... :yes:

 

så har jeg rota litt inpå microplex da og kommet fram til en løsning.. som jeg tror blir ganske heftig forresten..(?)

 

antatt vareliste: alt fra microplex (foreløpig)...

3(-4) meter slange ca:200,-

Diverse (slangeklemmere, osv) 150,-

AC korrosjonsbeskyttelse 47,-

AC styresentral, "aquaero" 1495,-

får jo kobla alt mulig rart til denna duppeditten... :)

AC strømingssensor, "aquaero sensor" 255,-

3x Titan vifte 120mm 29db, 127m3\h 285,-

AC vanntank, "aquatube", blå 455,-

AC brakett, "aquatube" 195,-

AC radiator, "airplex EVO 360" 695,-

tenkte jo at jeg måtte kjøle ned detta skikkelig da... :hmm:

Fester, vibrasjonsosilerende 59,-

var egentlig ment for pumpa slik at jeg slipper eventuell støy...

AC "aquastream" vannpumpe m\MIST-logo 795,-

funka med visstnok med styresentralen...(?)

AC vannblokk, disk, "aquadrive", blå 745,-

Zalman vannblokk 295,-

AC vannblokk, CPU, "cuplex PRO" 465,-

også seffern alle de metall 90 graderne osv...++

 

........også lurte jeg på northbrigden... eller er den grei? veit at den har vifte, og hadde vært greit å fått vekk alt av vifter inni pcen..

 

og en annen ting.. en eller annen fullstendig kjølebrikke for xt kortet hadde heller ikke vært å fordra... så at 6800 hadde vannkjøling men er jo trofast ati fan da så... er vel litt sært kan man si, men sånn er det bare..

 

og jeg har fire 5 1/4" brønner så systemet jeg har satt opp nå går vel akkurat tror jeg...

 

noen som har noen forbedringer angående vifter, pumpe, om det er lurt å bruke en sånn 3'er radiator, vanntank, styresentralen, osv???????????

 

pliiiiiz svar noen??? hadde vært skikkelig ålreit... er jo helt fersk på detta...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som et veldig bra oppsett :thumbup:

 

Blir det ikke veldig mye penger i frakt hvis du skal bestille fra fem forskjellige nettbutikker a?

 

5 x 200kr = 1000kr

 

Tror kanskje du kunne trengt litt mere harddisk plass + at hvis du vil ha toppytelse ville jeg kanskje anbefalt en Western Digital Raptor på 36,7gb eller 74gb evt. 2 stk i raid 0 :dribble:

 

Den 360 raddisen kan bli litt vanskelig å plassere, så kanskje du heller burde gå for en bra 240 raddis ;)

 

Northbridge tviler jeg at er så varm at den trenger vannkjøling, men godt mulig jeg tar feil.

 

Men du kan få problemer med å sette vannkjøling på NB pga av at NB-kjøleren sitter plassert delvis bak agp-porten slik at selve kjøleren må være veldig lav for at den ikke skal være i veien for skjermkortet.

 

Se selv:

1

2

 

Med tanke på at du har "nok av penger" er det kanskje lurt å bruke litt mer penger på ei bedre vannblokk til skjermkortet. :yes:

 

Den 22.9 får microplex inn denne som dekker både GPU og RAM...

Endret av da_devil
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har kjøpt det enda så tviler jeg på at det er noen EB brikker å få tak i. De går ut av produksjon så det er ikke flere igjen. Netshop har kun 2x256MB og 1x512MB igjen. Alle 2x512MB settene blei revet vekk da det kom ut at de ville bli borte :)

 

*Edit*

De har fortsatt en del EB 3200 2x512MB igjen

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

takk skal dere ha!

så den med nb'en men tror det skal gå bra.. og ellers venter jeg da seffern på den nye kjølinga.. :)

 

og det med EB, så tror jeg ocz skulle begynne å produsere en ny og bedre, var derfor de tok eb ut av prod... så var nok helt riktig det... (tror jeg :p )

 

tror ikke jeg kommer til å kjøpe nettbutikk.. bare sier at jeg har ei liste å flyr rundt å spør om hvem som kan gi meg den beste prisen på detta systemet, for er jo sabla mye penger...

 

takk skal dere ha hvertfall!!

 

hilsen daniel!

Lenke til kommentar
Men du kan få problemer med å sette vannkjøling på NB pga av at NB-kjøleren sitter plassert delvis bak agp-porten slik at selve kjøleren må være veldig lav for at den ikke skal være i veien for skjermkortet.

Jeg har samme hovedkort og X800 XT PE, og har DD Maze 4 på NB. Det går, men det er ikke mer en en mm klaring. Så du bør være sikker på at vannblokka passer før du bestiller. Da vet du hvertfall at Maze 4 passer, så da kan du jo kjøpe komplett sett fra www.dangerden.com.. :)

Da kan du få en fet radiator også, dual heatercore.

 

Med tanke på at du har "nok av penger" er det kanskje lurt å bruke litt mer penger på ei bedre vannblokk til skjermkortet. :yes:

 

Den 22.9 får microplex inn denne som dekker både GPU og RAM...

Kjøler den rambrikkene på undersiden av kortet også? Hvis den ikke gjør det, ser jeg ikke helt poenget med den.

Lenke til kommentar
Kjøler den rambrikkene på undersiden av kortet også? Hvis den ikke gjør det, ser jeg ikke helt poenget med den.

 

Den kjøler kun brikkene på oversiden, men mulig det følger med noen slags ramkjølere til rambrikkene på undersiden...

 

Men det står at den dekker GPU og ram på microplex:

Kombinert GPU- og RAM vannblokk for skjermkort basert på ATI X800 referansedesign. Vannblokken er tilvirket av blåanodisert aluminium og er såpass flat at den ikke sperrer for inntilliggende PCI spor

 

Denne blokka er ikke for x800, men den gir deg et intrykk av hvordan den ser ut...

 

Sånn sett lønner det seg vel kanskje å kjøpe en bedre kobber-kjøler til GPU og kjøpe noen ram-kjølere i tillegg

Lenke til kommentar
takk skal dere ha!

så den med nb'en men tror det skal gå bra.. og ellers venter jeg da seffern på den nye kjølinga.. :)

 

og det med EB, så tror jeg ocz skulle begynne å produsere en ny og bedre, var derfor de tok eb ut av prod... så var nok helt riktig det... (tror jeg :p )

 

tror ikke jeg kommer til å kjøpe nettbutikk.. bare sier at jeg har ei liste å flyr rundt å spør om hvem som kan gi meg den beste prisen på detta systemet, for er jo sabla mye penger...

 

takk skal dere ha hvertfall!!

 

hilsen daniel!

Det er Micron som har sluttet å lage IC'ene som OCZ bruker til produksjonen av EB. Så de slutter ikke å lage dem fordi de har noe bedre for hånden :)

Lenke til kommentar
Det er Micron som har sluttet å lage IC'ene som OCZ bruker til produksjonen av EB. Så de slutter ikke å lage dem fordi de har noe bedre for hånden :)

er du sikker... leste nylig noe om en ny og bedre ram fra ocz med 2-2-2-5 på 400Mhz eller noe...(?) noe om storebroren eller noe... :whistle:

 

men hallo... jeg som snakker her, og har jo da heller ikke store peilinga... :w00t:

 

og angående det med gpu kjøler, kunne vel skaffa meg noen enkle kjøleribber, og sette på under vel?

 

og tenkte kanskje å kjøpe meg hovedkortet fra Gigabyte, for der er vel dewt mye bedre plass for NB kjøler.... right?

 

takkk skal dere ha hvertfall... er kjempehyggelig med så mye respons!!!

 

hilsen daniel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...