Gå til innhold

Hjelp til valg av beste LCD 17/19"" under 6000,-


Tannpirkeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet at NEC 1760nx er bra, men synes den er jævli dyr til å være 17". Hadde kjøpt den hadde den kosta 4000,-

Men har mest lyst på 19"

 

Hvilken Viewsonic 20" er det som er så bra?

Et kjapt søk i produktguiden forteller meg at den billigste 20"" fra Viewsonic koster ca. 7300 kroner.

 

2300,- for 1 tomme ekstra synes jeg personlig er litt i dyreste laget.

 

Sveinl.

den kjører 1600x1200 da og har 16ms..det er en ULTIMAT GAMING skjerm!!!!!!!!

 

veldig veldig god!!

stililig å da!

bra til film..men smaken din er kan vel variere!

Lenke til kommentar

Tror det blir den Viewsonic-skjermen jeg... Hvis ikke BenQ viser seg å være mye bedre da.

 

Synes VX910 er litt mer anonym med svart ramme og trekker ikke oppmerksomheten like mye bort fra bildet som skjermer med lyse rammer. Den skjermen jeg har nå (HP V90 CRT) gjør nettopp det pga. sin lyse ramme.

 

Eneste aberet med VX910 som jeg kan se, er den lysegrå "linja" (kontrollpanelet?) under rammen. Men dette legger jeg sikkert ikke merke til ved bruk.

 

Men det gjenstår som sagt å se hva BenQ klarer å slå i testBenQen med hos hardware.no da ;)

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Allikevel er det noen hundrelapper i forskjell mellom de da.. For å være helt nøyaktig er det 500,-

 

men er det like bra bildekvalitet osv? er den bedre i praksis?

 

De har ikke så bra kontrastnivå som de bedre(disse har 500:1, mens for å få helt optimale farger og klarhet bør du opp i 600:1 - 700:1), men de skulle klare seg godt sammenlignet med de fleste 17" spillskjermer.

Lenke til kommentar
Tror det blir den Viewsonic-skjermen jeg... Hvis ikke BenQ viser seg å være mye bedre da.

 

Synes VX910 er litt mer anonym med svart ramme og trekker ikke oppmerksomheten like mye bort fra bildet som skjermer med lyse rammer. Den skjermen jeg har nå (HP V90 CRT) gjør nettopp det pga. sin lyse ramme.

 

Eneste aberet med VX910 som jeg kan se, er den lysegrå "linja" (kontrollpanelet?) under rammen. Men dette legger jeg sikkert ikke merke til ved bruk.

 

Men det gjenstår som sagt å se hva BenQ klarer å slå i testBenQen med hos hardware.no da ;)

 

Sveinl.

Stemmer det, du legger ikke merke til det (personlig liker jeg det ved designet).

Lenke til kommentar
Kommer test av BenQ f937 på hw.no om kort tid. Sannsynligvis til uka. En av journalistene har den til testing nå. Vi får vente og se hva dommen blir. :dribble:

Ja da er den testet hos hardware.no.

 

Jeg hadde håpet på full slakt slik at valget ble enkelt men den fikk nokså mye skryt. Så da blir valget mye verre enn jeg håpet på...

 

Det negative er baklyset som skinner gjennom, men den henger visst godt med i raske bevegelser og har gode fargegjengivelser. Og det er jo en fin garanti å forholde seg til.

 

I og med at et profesjonelt testpanel har testet BenQ-skjermen, er dette en stor fordel da viewsonic-skjermen bare har brukererfaringer. Brukererfaringer er ofte basert på selvskryt fordi man har denne skjermen selv. Og en bruker definerer jeg ikke som ekspert. Men man "vet aldri" om det er så bra som folk vil ha det til.

 

Uff.. jeg ble svært usikker nå, men det blir enten BenQ FP937s eller Viewsonic VX910.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar
Du kan si det slik at hvis jeg skulle hatt en 19" idag, så hadde valget mitt falt på BenQ-en etter å ha testet den. Hvis noen skjerm er bedre all'round idag så tror jeg det er marginalt.

Tusen takk for svaret ;) Jeg tror også at det heller over mot BenQ.

 

Noen spørsmål:

1. Holder de like lenge som andre LCD-skjermer? (negativ ryktefaktor?)

2. Fikk dere kvalitetsfølelse av det fysiske produktet? (sammenføyninger/knirking etc.)

3. Er baklyset veldig/mye/noe/lite sjenerende?

4. Er det problemer med å se skjermbildet i fullt dagslys?

 

Spill og video synes jeg at jeg har fått svar på. Og det fulgte med DVI-kabel, noe som også er meget positivt.

 

Det eneste jeg reagerte på i den testen var at dere ikke hadde testet skjermen i bubble trouble.

 

I og med at den fikk så god omtale på hardware.no, svært positiv brukererfaring under produktguiden og din uttalelse i denne tråden blir nok dette høyst sannsynligvis min nye skjerm, med mindre noe er veldig negativt på spørsmålene ovenfor.

 

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Noe ustrukturert svar:

 

Hmm, glemte jeg å skrive om konstruksjonen? Den virket solid og fin.

 

Holder like lenge? LCD har en levetid ja (husker ikke ca tallet), men svært få kommer til å sitte med dagens LCD-er når disse er så gamle at de er "gått ut på dato". Det er maaaaaaaaaaaange timer til

 

Baklyset er der, men er ikke spesielt sjenerende for meg i alle fall. Men det er der.

 

Kan ikke si at jeg testet skjermen i direkte dagslys da jeg sitter med vinduet klokka to i forhold til skjermen. Men den hade ikke noen problemer med 60w itaket samt skrivebordslampa mi, en kombinasjon som er ganske potent.

 

Selvfølgelig spilte jeg BT litt, men det var igrunn ikke noe å tilføye etter dette. Etterslepet er der om du bruker lupe, men det er overhodet ikke plagsomt.

Lenke til kommentar

Jeg hører den svært positive "ordlyden" din og tar dette til etteretning.

 

Denne er en av de beste skjermene dere har testet. Den er omtrent på høyde med VA-skjermene og selve bruksfunksjonaliteten (bilde,spill,video) er 99% OK. Denne skjermen liker du svært godt og den utmerker seg blant de øvrige TN-LCD-skjermene som er testet (spesifikt 19-tommere men også i høy grad sammenlignet med 17-tommere).

 

Ikke meningen min å putte ord i munnen på deg, men ordlyden snakker sitt eget språk ;)

 

Dessuten har den TCO-03 standarden.

 

Det avgjør det hele, BenQ FP937 blir mitt valg! :thumbup:

 

Tusen takk til alle som kom med tips og råd. Synd å vrake Viewsonic, men her er konkrete fakta lagt på bordet og teknologien er nyere.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...