Gå til innhold

Nikon Coolpix 4800, 8400 og 8800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke enig i at disignet er så utrolig stygt. Mulig at 4800 ikke er helt topp, men 8400 synes jeg har et helt rått design. Eneste negative er dårlig vidvinkel, men det kan man fikse med vidvinkeladaptere. Utrolig bra nikon. 8800 ser jo ut til å bli det beste av alle 8mp kameraene.

Lenke til kommentar

Synes designet er meget bra på både 8400 og 8800.

 

8400 følger jo samme tradisjon som 5400 som var en veldig vellykket design. 5400 var i tillegg et veldig bra kamera og hvis de har forbedret autofokusen er 8400 en vinner. God vidvinkel er mye mer nyttig enn lang tele.

 

Når det gjelder D-lightning skjønner jeg ikke poenget med å ha dette på avanserte modeller som 8400 og 8800. Greit nok på amatørmodeller, men folk som kjøper ett av disse kameraene til nærmere 10.000kr bør vel være i stand til å bruke "levels" funksjonen i Photoshop (eller i Photoshop Elements som pleier å følge med Nikon kameraer).

Endret av simfan
Lenke til kommentar

Egentlig frister 8400 veldig for meg, men hvis 8800 kommer til å koste mer enn 500 mer (som i veiledende pris ) så kan jeg ikke elt forstå grunnen til å velge 8400. 8800 har jo 10x zoom med VR.

 

Hadde egentlig tenkt til å kjøpe D70, men nå begynner jeg å revurdere litt. De nye 8000 kameraene frister jo bare så vanvittig, men da må prisen selvfølgelig bli mye lavere enn den veiledende.

Lenke til kommentar

Var det nokon som sa "dårlig vidvinkel?" Er det ikkje 24 mm? Vil gjerne ha tips dersom det finst andre kamera med såpass bra vidvinkel...

Har tenkt på å kjøpe Canon S60 pga. vidvinkelen, men 24mm er endå meir fristande.

 

Finst det prognose på når i oktober vi kan rekne med å få 8400 i butikkane? Eller sånn ca. kor mykje det vil komme til koste, i alle fall sånn etterkvart..? Blir slike kamera lansert først i Europa eller først i USA?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

De som prøver disse kamera (8400 og 8800), synes de er meget gode å holde, og at de ligger godt i hånden. Å finne bag er ikke noe stort problem... den må bare være stor nok, men faktisk kan de bli mindre enn man skulle tro.

 

Ellers er de vel begge plaget av noe dårlig autofokusytelse i dårlig lys, uten at jeg selv har hatt muligheten til å prøve ut dette i større grad. Jeg har prøvd de i relativt dårlig innebelysning (under en disk, der det var ganske mørkt), men det klarte de bra. Ellers er tilsv. 24mm vidvinkel på 8400 noe som mange faller for. Synd at man ikke kunne tatt med dette på 8800 også, men de møtte vel på enkelte problemer med å implementere dette i en optikk som går helt til tilsv. 350mm. Man kan ikke alltid få både i pose og sekk dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...