Gå til innhold

skjermbildet sirup uavhengig av skjermkort


surfin atari

Anbefalte innlegg

System:

Shuttle SN45GV2 * NForce2 /250W

Geil 1gb ram

Eizo 17" LCD

Powercolor radeon 9800pro / ATI 9200 SE

 

 

Har flashet mitt powercolor9800pro kort til XT og tilbake til pro (klokka høyere som pro). Problemet var bare at skjermbildet ble grøt etter siste biosflash (også i oppstarten var det grøt en stund).

 

Problemet nå er bare at skjermbildet fortsatt er grøt når jeg forsøker med et annet skjermkort og har avinstallert ATI-driverne. Har ikke forsøkt flere skjermkort enn de to som står nevnt over, kan jo tenkes at maskinen min har blitt allergisk mot ATI

:D

 

Fant endelig infoen om hvordan man kan flashe tilbake kortet via et PCI kort dersom alt går galt (se under), men er dette noen vits for meg i og med at andre skjermkort viser like mye grøt?

 

Takker for innspill som kan få dette i orden, og til dere som var seriøse på den andre

tråden (startet ny tråd fordi den andre ble useriøs, pluss at det nå strengt tatt er et nytt problem i og med at dette er skjermkortuavhengig)!

 

 

If for some reason you restarted the system after an error, or you lost video for some other reason, you can still salvage things, but it's going to take a little hardware. You will need a PCI video card installed in your system before you can attempt the rescue. Note that if you are using an Nvidia AGP card, trying to use an Nvidia PCI card to repair it may cause problems with NVFLASH. It's better to use a different brand of PCI card for this operation.

 

Once you have a PCI video card installed alongside your ailing AGP card, plug the monitor into the PCI card and boot the system with your BIOS flash disk. From the 'A:\' prompt, type the following:

 

'nvflash -p -u -f backup.rom' for Nvidia video cards using NVFLASH or

 

'flashrom -p 0 backup.rom' for ATI video cards using FLASHROM

 

Then, press ENTER. If the flash goes correctly, you can shut down the system, remove the PCI card and replug your AGP video. It should be back to normal.

Endret av surfin atari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...