Gå til innhold

Medion CAD2000 Erfaringer


ReWrite

Anbefalte innlegg

Som dere skjønner av Emne så er denne tråden min om Medion Cad 2000 laptopen som selges på komplett.no/pc-utstyr.no.

 

En rask saksing av specs:

 

Kapasitet

 

Prosessor (CPU)

 

 

 

AMD Athlon 64 3000+ (1.8 GHz 512KB L2 cache)

Minne (RAM)

 

512MB DDR SDRAM PC2700 (2 stk. 256MB, ingen ledige slots)

Hovedkort (brikkesett)

VIA K8T800

 

Harddisk

 

 

80GB (4200 rpm)

 

Skjerm og grafikk

 

Skjermtype

 

 

17" LCD, TFT WXGA

 

Oppløsning

 

 

1440x900 punkter, 32-bit farger

Utgang for ekstern skjerm 15-pin D-sub (std. analog)

Støtter

Dualview (samtidig bilde på LCD og CRT)

Maks. oppløsning ekstern skjerm 1600x1200 punkter, 32-bit farger, 60Hz

 

Skjermkort, type

 

 

 

ATI Mobility Radeon 9700 (GPU 472.5 MHz, MEM 270 MHz)

 

Skjermkort, minne

 

 

128 MB DDR

 

TV-utgang

 

 

S-video

 

Lyd

 

Lydkort, type

16-bits lydkort

Lyd innganger Mic inn (mono)

Lydutganger Utgang for headset (stereo) med S/PDIF

Høyttaler Integrerte høyttalere,

4 stk.

 

Kommunikasjon

 

Analogt modem

 

 

V.90, 56kbit

 

Nettverk (LAN)

10/100 Ethernet

Trådløst nettverk (WLAN) 802.11b/g 54 Mbps

Bluetooth Se tilbehør

Infrarød sender/mottaker (IrDA) Fast Infrared (2 stk.)

Integrerte enheter

 

CD-ROM

 

 

24X

 

DVD

 

 

8X

 

CD-R/CD-RW (skrive)

16X/10X

DVD-R/DVD-RW (skrive) 2x/1x

 

Diskettstasjon

Se tilbehør

 

Tilkoblinger

 

PCMCIA (PC-card)

1x type I/II (CardBus)

FireWire 1x IEEE1394a (4-pin)

USB 3x High Speed USB 2.0

 

Andre tilkoblinger

 

 

1x PS/2

1x parallell

1x seriell

kortleser for MS(Pro)/SD/MMC/SM

-----------------------------------------------------------------

 

Vel etter 1 dag har jeg funnet ut at noen av disse specsene er faktisk feil, ikke negativt men på en posetiv måte.

 

Det er ikke 10/100mbit nic på det, men 10/100/1000mbit, noe som var et pluss for meg.

DVD-Brenneren støtter DVD-RAM og +- enda det stod at det bare støtter -. Enda bedre :)

I stede for 4 høytalere så er det 5-1 faktisk, en av de bedre laptoppene på lyd som jeg har hørt.

 

Skjermen er konge og utrolig deilig og bruke.

Tastaturet er nesten fullsize noe som gjorde overgangen enklere for min del ihvertfall.

Men det skal være sagt, den er ikke ultraportabel, og ikke spesiellt lett av seg.

Ellers virker kabinettet utrolig godt skrudd sammen generelt, og jeg har ikke funnet noen rare lyder som ikke er av naturlig art.

 

Noen lurer sikkert på om den støyer mye, og det gjør den faktisk ikke, er bare litt høy viftestøy under spilling, men det er naturlig med en såpass varm cpu og gfx kort. MEen en av de beste DR Laptopene på støy jeg har vært borti.

 

Varme.

Den blir varm, spessielt på venstresiden under håndleddet, personlig så synes jeg ikke det er ubehagelig, men kan tenkte meg at noen gjør det.

 

Design.

Ikke verdens peneste, men langt ifra stygg, er en fin stripe med metall over tastaturet som huser alle indikatorlysene og snarveiene, pent :)

Men den vekker faktisk endel oppsikt hvis du finner på og dra den opp på et offentlig sted, mest pga den enorme skjermen. Men det synes jeg personlig er litt morsomt.

 

Ytelse:

Vel man skulle tro at disken holdt igjen resten av pcen som er veldig bra utstyr, så virker ikke det som tilfellet, "out of the box" config uten nye drivere eller noe ga meg 3556 i 3dmark score, vil si meg fornøyd med det siden den stasjonære klarer 3200!

Ellers så virker det ikke som disken sliter nevneverdig..

 

Alt i alt er jeg utrolig forøyd med denne laptopen, var litt skeptisk før jeg fikk den pga jeg ikke fant noen tester på internett.

Men nå er jeg bare glad at jeg turte og kjøpe den.

 

Må bare unskylde for den elendige kvaliteten på "reviewen", er trøtt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

1000 takk for innlegg! Jeg fant det veldig nyttig :)

Har selv leita etter tester på denne. Ser at det var en test på Zepto Z-Note 3300 Wide. Hvis man sammenligner bildene så ser de helt identiske ut. Men innmaten er jo mega forskjellig. Så den var lissom ikke helt matnyttig.

 

Prøvde en RAM2010 en periode som jeg syns var helt rå da jeg prøvde den. Ytelsen var ganske imponerende. Men det ble nå ikke den siden den ikke selges lenger. Men CAD2000 har jeg lurt på. Bærer ikke runt på PCen alikevel. Skal bare stå på skrivebordet. Så nå tror jeg jammen jeg går for en slik :thumbup:

 

Lurer på en ting forresten.

Mr. Sourouri har en eller annen greie med skjermer med alt for lav oppløsning. Han virker ikke helt fornøyd før man må knipe øynene sammen for å kunne se ikonene ;) Han syns i alle fall oppløsningen på Zepto maskinen var alt for lav.

Men hva syns du om oppløsningen? Syns du 1440x900 er for lite og burde vært høyere? Eller er den passe?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for en fin test! :thumbup:

 

Såvidt jeg vet så er denne bærbare laget på samme fabrikk som flere av Acer sine Aspire-modeller. Grunnen til at den blir varm på venstresiden under håndleddet er fordi harddisken ligger der, og den er bare passivt kjølt (et vanlig problem på de fleste Acer bærbare forøvrig).

Lenke til kommentar

Det med hvor stor pixeltetthet man liker er en personlig ting... Og gjerne koblet til om man er nærsynt eller fjernsynt. Personlig er jeg nærsynt og nærmest blind uten linser. Jeg brukte 1280x960 fram til helt nylig på min stasjonære 21''CRT skjerm men har nå gått over til 1400x1050 siden jeg ville ha litt mer plass, men synes det er akkurat så det går an.

 

Cobos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...