Gå til innhold

Bytte til 7200rpm hardisk?


ExTerminator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke varmeutviklingen som skyldes at de bruker lavere RPM på bærbare da? Ville sjekket grundig før jeg byttet ut i noe som kan føre til at maskinen blir alt for varm.

Varmeutviklingen på 7200 rpm disker er faktisk relativt lavt, på samme nivå som 5400 rpm disker. Holder hånden min på en 7200 rpm disk nå, har faktisk håndflaten på den hele dagen uten at jeg merker at den blir noe spesielt varm.

 

Jeg har en IBM T40p, så maskinen er ganske tynn.

Lenke til kommentar
eg og ville ha byttet den ut, sjøl no har eg ein 2600rpm, men venter på ein 7200rpm no!

Bommet på tastaturet?

 

Jeg hadde inntil nylig en med 4200rpm og 2MB. Etter å ha lest tester, benchmarks, og priser så kom jeg frem til at det var smartest å kjøpe 5400rpm 8MB. Prisen er veldig mye lavere enn for tilsvarende 7200rpm, og det er minimalt med forskjell i ytelsen og batteritid på 5400 og 7200.

Lenke til kommentar
Jeg hadde inntil nylig en med 4200rpm og 2MB. Etter å ha lest tester, benchmarks, og priser så kom jeg frem til at det var smartest å kjøpe 5400rpm 8MB. Prisen er veldig mye lavere enn for tilsvarende 7200rpm, og det er minimalt med forskjell i ytelsen og batteritid på 5400 og 7200.

På multicom er det ikke rare forskjellen i pris..

Er jo bare ca 400 kroner..

 

Hitachi 60GB 2,5" 5400rpm 8MB 1,299.00

Hitachi 60GB 2,5" 7200rpm 8MB 1,729.00

 

Men hilket merke burde jeg kjøpe? noen anbefalinger der?

 

Og Simen1, kan du poste noen linker her av tester/benchmarks?

Lenke til kommentar
På multicom er det ikke rare forskjellen i pris..

Er jo bare ca 400 kroner..

 

Og Simen1, kan du poste noen linker her av tester/benchmarks?

Se de 400 kronene det opp mot benchmarkresultatene.. 400kr for en prosent her og der kaller jeg bortkastede penger.

 

Barbara.no har de beste testene. I tillegg så finner du en helt enkel test av 4200rpm vs 5400rpm vs 7200rpm på tomshardware. Finner ikke linken i farta, men vet den ligger der et sted.

Lenke til kommentar

Okay, etter å ha lest testene på barbara kommer jeg til å kjøpe en Hitachi 7200 rpm. Det eneste minuset med den var støy og pris.

 

Laptopen er en ECS G900, så støy på hardisken har egentlig ikke noe og si.

Maskina bråker "for mye" allerede, så litt hardisk støy blir borte i vifte bråket ;)

 

Tror at 400 kroner ekstra for en 7200 rpm er helt ok, med tanke på ytelsen den gir.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...