Gå til innhold

Maskinen fryser i spill i løpet av 20 minutter


genetex

Anbefalte innlegg

ok, jeg har C&C generals, orginalt og jeg bruker cden, men: etter en tid, kan variere fra 30sec til 20 min fryser skjermen og jeg må bare restarte maskinen, dette har og skjedd ca 4-6 ganger når jeg har spillt BF 1942,når jeg er på lan må jeg se på att kompisene mine spiller og har det morro mens maskinen min fryser hele tiden (bare på C&C å bf som sagt) jeg trenger virkelig hjelp.Maskinen min er abselutt bra nokk til begge spillene, så jeg forstår ikke hva som er galt, nyeste skjerdriver har jeg og.Hver så snill å hjelp meg folkens!

 

*Emnetittel redigert av moderator - prøv bedre neste gang*

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er utrolig mange bugs i generals og spesielt merkes dette (for meg) i zero hour. Jeg vet ikke om det er en kombinasjon av hardware, men etter at jeg fikk ati skjermkort begynte det samme å skje med meg. Alt fryser og jeg må ta strømmen for å restarte.

 

I tillegg får jeg den idiotiske serious error saken i hytt og pine. Selv om jeg elsker å spille Generals har jeg sluttet nå. Orker bare ikke mer.

 

Men snart kommer vel Tiberian Twilight eller hva det nå var. Det blir jo godsaker.

Lenke til kommentar

offtopic:

norsklekse

å være - er - var - har vært

 

genitiv: vær

 

unnskyld for at jeg er så slem, men det var gale... skal slutte å pirke. men se å gjøre noe med topicen ellers kommer moderatorfolkene og kjefter på deg.

 

forresten så er det jo de topics'ene som er minst beskrivende som trekker mest folk. av en eller annen merkelig grunn er det også de som varer kortest (som regel)

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Det samme skjedde med min splitter nye maskin sist gang jeg kjøpte meg p4. Forstod ikke hva som var feil. Så jeg feilsøkte alt fra ram-lydkort-skjermkort. Fant ingenting.

 

Min maskin klikka bare i warcraft3 og tunge spill som i det hele tatt krever grafikk. Med andre ord; spill som var verdt å spille.

 

Etter å ha feilsøkt alt uten å finne noe, så bare sendte jeg inn hovedkortet(forøvrig et MSI-kort) tilbake til komplett, og sa det var defekt da jeg fikk det. I håp om at det var hovedkortet :roll:

... og ødelagt var det også, så avtalte jeg med komplett.no å legge på litt penger og kjøpe et bedre(Asus), som per i dag fungerer som en KULE :!:

Lenke til kommentar
tusen takk for tipse, hvordan skifter jeg og er det så viktig med en lite skrive feil?og det var også en alvorlig irriterende melding,skulle ønske jeg hadde noe å slå i...

vel, jeg sa unnskyld. og skulle gjerne ha hjulpet deg, hvis jeg visste hva som var galt. pleier normalt ikke å korrigere, men nå så jeg meg nødt....

 

og btw, psilocybe HAAATER skrivefeil, så han kommer sikkert til å stenge denne i og med at det til og med er skrivefeil i topic!

 

go skrive feil :p

 

EDIT: "i og med at det til og med"?? :ermm: jaja....

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
unnskyld for at jeg er så slem, men det var gale... skal slutte å pirke. men se å gjøre noe med topicen ellers kommer moderatorfolkene og kjefter på deg.

Mer norsklekse:

 

Mangler stor forbokstav i setningene, feil bruk av komma i første setning, feil setningsoppbygging i første setning, feil bruk av "men" siste setning, topic heter emne på norsk.

 

Hvis man ikke klarer å la være å påpeke andres feil fremstår man som rimelig snørrhoven og umoden. Når man i tillegg skriver et innlegg med så mange feil fremstår man også som kunnskapsløs. Neste gang er det kanskje best å holde kjeft om man ikke har noe fornuftig å si?

Lenke til kommentar
Det er utrolig mange bugs i generals og spesielt merkes dette (for meg) i zero hour. Jeg vet ikke om det er en kombinasjon av hardware, men etter at jeg fikk ati skjermkort begynte det samme å skje med meg. Alt fryser og jeg må ta strømmen for å restarte.

 

I tillegg får jeg den idiotiske serious error saken i hytt og pine. Selv om jeg elsker å spille Generals har jeg sluttet nå. Orker bare ikke mer.

 

Men snart kommer vel Tiberian Twilight eller hva det nå var. Det blir jo godsaker.

Hmm.. Har begge Generals spillene... Har aldri hatt noe problemer me de, og jeg er ikke typen som patcher spillene så ofte... Men før, når jeg klokket gamle pc'n, så fikk jeg problemer med at pc'n frøs midt i ett spill p.g.a. varme... Hjalp med ny vifte/klokke litt ned...

 

Offtopic: Nytt Tiberian spill!! Link? Digget Tiberian Sun!!

Lenke til kommentar

Med de opplysningene du gir så er det umulig å svar på hva som er problemet ditt. Jeg hadde feks ett problem med varme som gjorde at PC min krasja. Det var min Silent Twin som sto og blåste varm luft fra CPUen og rett på rammen. I BF42 så bruker den 100% av CPU hele tiden. Dette gir mye varme og førte til krasj. Etter at jeg kjøpte en vifte som blåste rett opp og ett par kabinettvifter har jeg ikke hatt noen særlig med krasj.

 

Synes at du bør få noen som har peiling til å se på PCen din og hjelpe deg. Veldig vanskelig å drive feilsøking på forumet så lenge problemet er så generelt beskrevet som her. :ermm:

Lenke til kommentar

Hvis folk kunne konsentrere seg om å svare på trådstarters problem hadde det vært alle tiders.. :thumbup:

 

Jeg har som sagt samme problemet som han. Jeg har:

1. Sjekket etter minnefeil.

2. Reinstallert spillet.

3. Endret VPU Recover/FastWrite/AGP og PCI read og write settings.

 

Har enda ikke blitt kvitt problemene minne med dette spillet.

Lenke til kommentar
Mer norsklekse:

 

Mangler stor forbokstav i setningene, feil bruk av komma i første setning, feil setningsoppbygging i første setning, feil bruk av "men" siste setning, topic heter emne på norsk.

 

Hvis man ikke klarer å la være å påpeke andres feil fremstår man som rimelig snørrhoven og umoden. Når man i tillegg skriver et innlegg med så mange feil fremstår man også som kunnskapsløs. Neste gang er det kanskje best å holde kjeft om man ikke har noe fornuftig å si?

Bah.... Tenkte på det rett etter jeg posta, det er bare en sånn dag der jeg ikke gidder å skrive store bokstaver. Jeg mener han hadde såpass med feil at jeg måtte kommentere noe. Hvordan ville du ha skrevet den siste setningen da? Jeg er for po**** ikke pirkete, men når jeg ser noe slikt, jeg påpeke det. Ingen andre sier "emne" her på forumet (nesten ingen ihvertfall). Har ikke du også pirket kanskje? Vi skriver alle feil en gang iblant, men se på innlegget hans da! Det meste er kanskje bare tastetrykkfeil, men "å hvere" og "ver så snill" er nok ikke tilfeldige feil, nei.

 

EDIT (om jeg få lov å skrive det da): Jeg sa unnskyld!!

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
heh..her snakker vi om it osv.. ikke om norsk ok?så bare ikke gidd å snakk mer om det der nå,det blir for domt å høre på:)

Hm... Forresten bra emnet ble endret...

 

EDIT: Hvilken (eller hvilket?) ram (RAM, med store bokstaver, eller "minne", for å ta det på godt norsk) har du?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...