Gå til innhold

x800pro elller 9800 xt?


Gromtallegs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei, vurderer å kjøpe nytt skjermkort , burde jeg kjøpe x800 pro 256 minne eller 9800 xt 256minne? 9800 kortet er dyrere men..........

X800 kortet er ca dobbelt så raskt som 9800 kortet så for all del ikke kjøp 9800xt. Det er forrige generasjon skjermkort og X800 er den siste.

 

:Edit I tillegg får du 9800xt fra 2600 og oppover. De webshoppene som holder 9800xt prisene oppe irriterer meg noe grenseløst. Jeg mener de skulle vært lagt over kneet og fått en god gammeldags porsjon juling.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
hei, vurderer å kjøpe nytt skjermkort , burde jeg kjøpe x800 pro 256 minne eller 9800 xt 256minne? 9800 kortet er dyrere men..........

X800 kortet er ca dobbelt så raskt som 9800 kortet så for all del ikke kjøp 9800xt. Det er forrige generasjon skjermkort og X800 er den siste.

 

:Edit I tillegg får du 9800xt fra 2600 og oppover. De webshoppene som holder 9800xt prisene oppe irriterer meg noe grenseløst. Jeg mener de skulle vært lagt over kneet og fått en god gammeldags porsjon juling.

Ikke på langt nær dobbelt... Wast of money vill jeg kalle det.. vente til 512 mb kommer på skjermkort... Det vil nok hl2 og doom3 like godt he he..... :yes::yes:

Lenke til kommentar
he he takk for hjelpen folkens,men det var en som nevnte noe med at prisene på 9800 kortetne var mye høyere

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121424&cks=PRL

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300413&cks=PRL

Jeg mener dette grenser til svindel. Folk som ikke bruker tid på å sette seg inn i slike ting vil kanskje tro at det dyreste er det beste og sitter igjen med ett dårlig kjøp til overpris i forhold til alternativet.

 

Fy komplett, og fy resten av dere som selger disse så dyrt. Det er på tide dere dumper prisen på disse kortene, eller slutter å selge dem.

Lenke til kommentar
lurte på en ting angående skjermkortet, hva er best av vivo og vanlig?

VIVO er video in video out. Det er i teorien den eneste forskjellen. I praksis har de vært utstyrt med raskere minne enn vanlig Pro (1,6ns) og siden x800pro/xt pe har samme kjerne har det vært relativt lett å modde til x800 xt pe (toppmodellen til ati) For de som har fått dette til er dette ett superkjøp.

 

Om dette er noe ati endrer etterhvert vet jeg ikke, men foreløpig ser det ut til at vivo kortene er utrolig gode kjøp.

Lenke til kommentar
hei, vurderer å kjøpe nytt skjermkort , burde jeg kjøpe x800 pro 256 minne eller 9800 xt 256minne? 9800 kortet er dyrere men..........

X800 kortet er ca dobbelt så raskt som 9800 kortet så for all del ikke kjøp 9800xt. Det er forrige generasjon skjermkort og X800 er den siste.

 

:Edit I tillegg får du 9800xt fra 2600 og oppover. De webshoppene som holder 9800xt prisene oppe irriterer meg noe grenseløst. Jeg mener de skulle vært lagt over kneet og fått en god gammeldags porsjon juling.

Ikke på langt nær dobbelt... Wast of money vill jeg kalle det.. vente til 512 mb kommer på skjermkort... Det vil nok hl2 og doom3 like godt he he..... :yes::yes:

Altså, du kan ikke være vel bevart :p

Altså, X800PRO er ca dobbelt så raskt som 9800XT. Eller i alle fall mellom 60 og 70%. Og hvis det er waste of money, må noe være feil, fra din side..

Men om du mener 9800XT er bedre, be my guest :)

X800PRO vivo kan og flashes til X800XT, som vil gi ennå bedre ytelse..

Lenke til kommentar
hmmm, jeg hører andre ting angående VIVO, folk jeg kjenner sier at vivo er en brikke på skjerkortet som koster mer og trekker ned ytelsen, og andre sier det stikk motsatte, men jeg aner ikke.

Du må være selektiv når du skal høre på folk vet du ;) VIVO trekker ikke ned ytelsen. Det gir deg derimot muligheter til å modde til xt pe som fredrik sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...