Gå til innhold

3 hjemmekinopakker til 2999,-


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Her kommer Sony entusiasten =) Har lett litt rundt på internett etter hjemmekino og TV, da jeg straks skal hamstre inn!

 

Jeg har komme over 3 forskjellige Sony hjemmekinopakker som alle koster 3000,- og lurer da på hvilken dere anbefaler?

 

Løsning 1: SONY DAVSB100 - 2995,- http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi..._vartypes_text#

 

Løsning 2: SONY DAV-EA20 - 2999,- http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=54554

 

Løsning 3: SONY AVD-LS10 - 2999,- http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=54856

 

Så hva har dere å anbefale?... Erfaringer? Åpen for alt

 

Har ingen spesielle krav, og sonefri DVD spiller er ikke nødvendig ;)

 

(PS: Det blir et av disse 3 uansett...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

anlegget vil nok brukes mye mere til tv/dvd en musikk, bare så dere er klar over det. Jeg vil foresten også informere om at hvor god kvalitet det er på DVD spilleren ikke betyr så veldig mye, bare den tar CD-R/RW og Mp3. Det førstnevnte anlegget koster kun 1999,- hos lefdal! Det i midten hadde coolest design, men svake høytalere? det siste var jo direkte kjedelig da? og ihvertfall ifølge watten så er det førstnevnte bedre? Men jeg vet jo ikke jeg...

 

Ta utganspunkt i at jeg uansett skal ha et av de 3, så andre blir nok uaktuelt! (litt egoistisk, men bare la det gå...)

 

så karaktiser dem fra 1 - 3 (1 er best)

 

=) Mvh Petter

Lenke til kommentar
Jeg tror løsning nummer 2 kommer på 3. plass.

 

Løsning nummer 1 og 3 tror jeg står rimelig likt. Det virker som om at løsning nummer 1 har litt kraftigere satelitter (50 watt), mens løsning nummer 3 har litt kraftigere subwoofer (100 watt).

Det jeg også ser.. løsning 2 er jo dobbelt så lav på watten som de to andre.. Regner med at det blir nr 1..

 

Grunnen til at jeg vil satse Sony, er rett og slett fordi jeg alltid har vært utrolig fornøyd med pruduktene dems, og føler meg helt trygg på merket! Jeg vet at Pioneer også er trygt og bra, så finner dere en god og billig løsning fra dem er det bare å vise =)

 

Men er det noen her som har testet løsning 1? Jeg var på Elnor å testet med Ringenes Herre albumet... Jeg ble positivt overasket, absolutt!

Jeg vet veldig godt hva god lyd er, da min far har er veldig opptatt av dette og selv har anlegg til rundt 30 000,- Dette jeg satser på koster jo tross alt kun 3000, så det er vel grenser for hva man kan forlange..?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bare et lite innspill, siden det er så mange som sier at alt til < 3000 'suger'.

 

Hjemme så har jeg tatt et slikt Logitech høytaler pakke (2 små satelitter og en woofer) og koblet til tv'en/dvd-spilleren og er storfornøyd :p

Seff. er det ikke THX-anlegget på Nova kinosenter i Trondheim, men forskjellen på lyden fra tv'en og med det 'anlegget' er sikkert større enn forholdet mellom 'anlegget' og et THX anlegg eller what-not til 50.000.

 

Så alt er relativt og om man ikke har noe anlegg fra før, så vil et anlegg til < 3000 helt sikkert være en -enorm- forbedring. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...