Gå til innhold

Ny amd 939 system


Anbefalte innlegg

Heisann. jeg holder på å gå til innkjøp av ny AMD 939 pc, og lurer på hva folk her syntes, og om noen eventuelt kan gi meg tips om noe jeg burde gjøre annerledes :)

 

Gigabyte GA-K8NSNXP-939

AMD Athlon 64 3500+ (socket 939)

Antec Neopower 480w

Hightech Radeon X800 XT 256MB IceQ II

2 stk Hitachi Deskstar 7K250 160 GB S-ATA

Logitech diNovo Media Desktop

Logitech MX 1000

Corsair TWINX 3200PRO 2 GB / 2 x 1 GB

ADI MicroScan A905

Creative GigaWorks S750

 

Alle produktene ovenfor finnes på sidene til www.hardware.no (fikk ikke til å legge til linker uten at hele linken kom opp :blush: )

 

I tilegg har jeg en Zalman reserator 1, og et Meridian CS-328 midi tower stående fra før.

 

Kommer alt i alt på 26-28000. en god del penger med andre ord.

 

Noen synspunkter på dette? håper og tror selv at det blir bra. men er alltid bra med flere synsvinkler :hmm: hadde vært bra hviss noen hadde giddi :whistle:

Endret av Frostax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns du er dum hvis du kjøper det Gigabyte hovedkortet.

Se hvilke problemer hardware.no fikk med det i sitt prosjekt.

 

Sjekk disse testene av det kortet jeg ville valgt:

 

Hothardware /9,5 poeng av 10

 

Anandtech Gold Editors choice

 

Disse to testene er 2 av flere som MSI kortet har vunnet. I tillegg er det jo billigere også. Hvis du er rask får du det som ukens tilbud hos Komplett.no

Lenke til kommentar

Og hvorfor ikke kjøpe foreksempel dette skjermkortet (husk å kjøpe PRO Vivo), og en Arctic Cooling ATI Silencer 4 vifte (den samme som sitter på HIS kortet). Flash Pro kortet, og du har et helt likt kort som HIS kortet til 4200,- istedenfor 5000,-

Jeg har dette skjermkortet med Silencer 4 viften og kjører 16 pipelines, 526/573mhz helt stabilt og uten artifacts.

Og hvorfor ikke da bruke pengene spart på hovedkort og skjermkort, og kjøp heller disse OCZ minnebrikkene.

Lenke til kommentar

Og du finner ikke bedre PSU 480W enn denne!

 

Test i Hexus (9 av 10 poeng)

 

Og så ville jeg hatt en WD 74GB "Raptor" som systemdisk.

 

Har som du ser i signatur en del av dette jeg anbefaler selv, og er kjempefornøyd. Eneste minuset i mitt oppsett er hovedkortet. Abit AV8 er greit nok, men Nforce3 er raskere enn Via K8T800PRO. Bedre overklokker også.

Har veldig lyst på MSI kortet....

Lenke til kommentar

Har sett de har hatt problemer med gigabyte kortet ja.. men annet enn bios oppgraderinga er det bare varmen på ramen som er problem.. det ordnes jo enkelt med ei lita vifte..

angående minnet: syntes egentlig det er på tide med 2gb nå jeg.. kjøpte pc for over ett år siden med 1024mb da.. rart at det ikke er fler som har 1gb brikker egentlig syntes jeg.. men er ikke corsair minnet bra nok a? trodde det var kvalitet jeg men..

angående psu så er den allerede bestilt. får se om jeg er fornøyd med den før jeg vurderer andre..

 

Er det mye mellom x800xt og pro i ytelse a? Hadde vært veldig kjekt med "eksospotta" til hightech oxo..

 

Glemte vel å skrive på at jeg har en 74gb raptor liggende så der er vi veldig enige.. :)

Lenke til kommentar

Var vel mer enn varme på minnet som var problemet.

Voltinnstilling til minnet var også for lav. Corsair brikkene krever mer enn Gigabyte kortet kan gi.

Jeg mener bestemt at MSI mobo'et er et bedre kjøp. Leste du ikke testene fra Anandtech og Hothardware?

Det er en del forskjell i ytelse mellom XT og Pro kortene. Men hvis du kjøper Pro VIVO, kan du veldig enkelt flashe det til XT. Les denne tråden.

I tillegg kjøper du AC ATI Silencer 4 som er samme vifte som er på HIS kortet. Da har du den samme "eksospotta". (Og sparer 800,-)

Men er litt usikker på om jeg ville gjort det egentlig... 800,- ekstra er kanskje verdt det for å få alt originalt, og med garanti... You decide.

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med mitt Connect3d x800pro@XT VIVO.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...