Gå til innhold

Mottatt X800 PRO :D


Merlin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spesifiser pga. strømforbruket.

 

6800GT har generelt et høyere strømforbruk enn X800pro.

 

Dermed er X800pro et godt valg hvis du er i tvil om du har stor nok PSU til GT.

Uansett er 6800GT et bedre kort en et vanlig X800 Pro med 12 parallelle pipelines. X800Pro VIVO med 16 parallelle pipelines enabla tar opp kampen mot 6800GT.

 

I mine øyne var det et dårlig kjøp iforhold til 6800GT.

Lenke til kommentar
Spesifiser pga. strømforbruket.

 

6800GT har generelt et høyere strømforbruk enn X800pro.

 

Dermed er X800pro et godt valg hvis du er i tvil om du har stor nok PSU til GT.

Uansett er 6800GT et bedre kort en et vanlig X800 Pro med 12 parallelle pipelines. X800Pro VIVO med 16 parallelle pipelines enabla tar opp kampen mot 6800GT.

 

I mine øyne var det et dårlig kjøp iforhold til 6800GT.

Nå tar du veldig feil, X800 yter bedre i noen spill og 6800 GT i andre, men et X800 pro kort med 16 pipelines slår 6800GT i alt.

 

Så han kjøpe nok det beste hvis han ikke vil ha et digert kort som bruker mer strøm, å blir varmere å bråker mer.

Lenke til kommentar
Spesifiser pga. strømforbruket.

 

6800GT har generelt et høyere strømforbruk enn X800pro.

 

Dermed er X800pro et godt valg hvis du er i tvil om du har stor nok PSU til GT.

Uansett er 6800GT et bedre kort en et vanlig X800 Pro med 12 parallelle pipelines. X800Pro VIVO med 16 parallelle pipelines enabla tar opp kampen mot 6800GT.

 

I mine øyne var det et dårlig kjøp iforhold til 6800GT.

X800 har mindre varmeutvikling og mindre strømforbruk.

 

X800 (VIVO) kortene kan lett modifiseres til 16 pipelines og har gode klokkegenskaper.

 

Skal du oppgradere kortet med en vannblokk, har kortet like fester som 9800 serien og har dermed mange forskjellige alternative vannblokker.

 

X800 kortene har også 3Dc kompresjonsteknikken som muligens (fortsatt spekulasjoner) kan et gi vel så stort ytelseshopp som SM3.0

 

Såvidt jeg husker har X800pro litt bedre fillrate enn GT kortet og er bedre i Vertex shader operasjoner.

 

Jeg vil ikke si at X800pro står noe tilbake for 6800GT.

 

Mitt valg falt på et 6800GT, men det kunne like godt fallt på X800pro.

 

Smaken er som baken. (todelt)

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Nå tar du veldig feil, X800 yter bedre i noen spill og 6800 GT i andre, men et X800 pro kort med 16 pipelines slår 6800GT i alt.

 

Så han kjøpe nok det beste hvis han ikke vil ha et digert kort som bruker mer strøm, å blir varmere å bråker mer.

Det er vel mer riktig å si at GT kortet er hakket bedre enn Pro kortet, og faktisk i enkelte sammenhenger bedre enn XT PE. Men samtidig kan faktisk Pro kortet slå Ultra i enkelte sammenhenger. Men i det store og det hele vil de fleste mene at GT vant den nest høyeste klassen denne gangen. Du kan modde Pro VIVO kortet, men du kan også klokke GT kortet. Uansett er ingen av disse ett dårlig kjøp.

 

Og nei forresten, ett x800 pro kort med 16 pipelines slår ikke ett GT kort i alt som du sier.

 

Når det gjelder strømforbruk så er det helt riktig at GT kortet trenger litt mer. Det er likevel ikke de helt store forskjellene som mange tror.

Lenke til kommentar

3Dc kan selvsagt ikke gi noe magisk ytelseshopp iforhold til ShaderModel 3.0. 3Dc er en teksturkompimeringsmetode.

 

ShaderModel 3.0 kommer til å bli brukt mer og mer som tiden kommer, og har klart flere fordeler enn 3Dc. Uansett per den dag i dag kan det meste som programeres i SM3.0 gjøres i SM2.0+, men det er i dag.

 

Vi får ikke vite hva slags fordeler SM3.0 eller 3Dc har før om et halvt år til, når teknologiene blir litt mer brukt.

 

X800Pro's fillrate skyldes |edit|core MHz'en, altså :

 

X800 = 475MHz x 12pipelines = 5700

6800 = 350MHz x 16pipelines = 5600

 

Forutsett at begge klokker til ca. det folk klokker, som vil komme på ca. 530MHz for X800 og 420 for 6800 =

 

X800 = 530MHz x 12pipelines = 6360

6800 = 420MHz x 16pipelines = 6720

 

Det er egentlig uirellevant med tanke på realtime ytelse, men uansett.

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...