Gå til innhold

Nytt system, ca. 10 000,-


Anbefalte innlegg

Vel, da må jeg vel begi meg ut til dere hardwarefreaker, ettersom jeg ikke har oppdatert meg på hardware at all i det siste. Hadde vel rimelig god peiling for noen måneder siden, men akk, de tidene er forbi. Trenger derfor hjelp til å sette opp et nytt system til en venn av meg.

 

Behovene hans er, i følge han, spilling og ellers generell lett bruk, som surfing, *host*p2p*host* og slikt. Med andre ord burde han vel ha et brukbart skjermkort, noe i samme kategori som 9800 Pro. Hvilket merke er vel dundrende likegyldig. Hvis det har noe spesielt å si, spiller han mest WC3 og CS.

 

64-bits eller ei, spiller ingen rolle for hans del. Ettersom det gikk rykter om at AMD 64 var hakket foran det meste når det gjaldt spill, er vel dette høyst aktuelt. Kanskje også en fordel med tanke på at jeg har en god del erfaring når det kommer til bygging av 64-bits AMD-systemer.

 

Hm, så var det rammen. Vel, det får bli opp til dere å avgjøre hva som sømmer seg best for en datamaskin nå til dags, som av tunge applikasjoner skal brukes mest til spilling. Noe raskt, med lave timings, gjerne. Corsair/OCZ/Kingston? Jeg aner ærlig talt ikke.

 

Hovedkort? Vel, hva som helst, så lenge det kjører greit, og er kompatibel med resten av komponentene. Egentlig burde vel hovedkortet være bra, med tanke på at det er plattformen for hele PC-en, og at alt går gjennom det. Gjerne noe bra, altså.

 

Gutten som skulle ha seg ny PC, hadde faktisk sett seg ut et gult Raidmax FU268WY. Et H600B holder vel lenge, men får spørre han om han fortsatt vil ha FU268WY-en. Tar derfor gjerne i mot anbefalinger på PSU-er, som er kjørekraftig nok for systemet. Noen watt til overs skader ikke.

 

Huff, hvorfor blir sånt alltid så langt? Vel, for å oppsummere kort: best mulig spille-PC til 10 000 kroner.

 

Alle forslag mottas med takk, og vil bli høyt verdsatt. :)

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

overklokkes? sto ikke no om det så satt opp utifra at han ikke skal det.. skal han det burde vel hk og ram byttes.

hvertfall;

 

 

* MSI K8N Neo Platinum

* AMD Athlon 64 3200+

* Corsair Value Select PC3200 1024MB Kit (2x 512MB)

* Sapphire Radeon X800 Pro 256 MB

* Seagate Barracuda 7200.7 200 GB Ultra

* NorthQ 4001 Silent 400w

* Nec ND-3500 16x DVD±R9

 

 

skulle bli i underkant av 10 000,-

 

visste ikke om han trengte cd/dvd drev så hev med en dvd brenner. visst han ikke trenger den er det kanskje mulig presse inn en raptor til os/spill disk.. kan jo evt og gå ned til 3000+ (eller opp til 3400+ visst han ikke vil ha raptor..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...