Gå til innhold

Stoppet med latop


phnx85

Anbefalte innlegg

Jeg satt i bilen utfor skolen med laptop og surfet via det trådløse nettverket. Jeg aner fred og ingen fare, men så plutselig står to politimenn og banker på ruten. Jeg sveiver opp vinduet og de spurte etter vognkort og førerkort. De så på det og spurte hva jeg gjorde her. " - Hacker du?" får jeg som spørsmål fra den nysgjerrige svartkledde mannen. Jeg måtte holde meg skikkelig for å unngå å bryte ut i latter. :!: De sa de ikke var vant med at noen satt i mørket inne i en bil over en lengre periode med laptop.

 

PS: Det hører til i historien at jeg går skole på en liten plass ved navn Vardø. :!: :!: :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jo faktisk ikke et så dumt spørsmål. Han kunne ha sittet der og "lånt" trådløst nettverk. Dette kan vel på en måte kalles elektronisk innbrudd. Grensen mellom det og hacking er vel ikke så stort? ;)

Nåja. Å surfe via et WLAN uten tillatelse er vel ikke det samma som å hacke.. :dontgetit:

Vel. Hva gjør hackere? Jo, mange av hackerne bruker evnene sine innenfor data til få hendene sine på diverse informasjon. Om man kobler seg til et nett (ikke bare eksterne) som ikke er ditt så gjør man vel det samme?

Lenke til kommentar
Er jo faktisk ikke et så dumt spørsmål. Han kunne ha sittet der og "lånt" trådløst nettverk. Dette kan vel på en måte kalles elektronisk innbrudd. Grensen mellom det og hacking er vel ikke så stort? ;)

Nåja. Å surfe via et WLAN uten tillatelse er vel ikke det samma som å hacke.. :dontgetit:

Vel. Hva gjør hackere? Jo, mange av hackerne bruker evnene sine innenfor data til få hendene sine på diverse informasjon. Om man kobler seg til et nett (ikke bare eksterne) som ikke er ditt så gjør man vel det samme?

Jeg vet ikke om jeg vil definere det som hacking hvis nettverket er kliss åpent, men om du må gå aktivt til verks for å få tilgang er det hacking. Uansett tar du for deg av en annens ressurser, noe som i seg selv er moralsk forkastelig.

 

<usa>

Med en god advokat mot det kan du kanskje tape et sivilt søksmål om det skulle gå så langt også.

</usa>

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...