Gå til innhold

Bruk av ord som "altså" (les: ass/azz osv)


LarsP

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som reagerer negativt når jeg leser et innlegg som avsluttes med ord som "altså"? (Og deres dyslektiske forkortelsesvenner ass og azz)

Jeg klarer rett og slett ikke å ta vedkommende som skrev innlegget 100% seriøst. Hele greia får et preg av umodenhet.

 

Det finnes selvsagt flere eksempler enn altså (ass/azz), men håper dere forstår hvor jeg vil hen.

 

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg klarer rett og slett ikke å ta vedkommende som skrev innlegget 100% seriøst. Hele greia får et preg av umodenhet.

yahoo_applause.png

Ditto.

 

Personlig klarer jeg ikke å ta en person som ikke engang PRØVER å skrive korrekt, seriøst.

 

Jeg blir frustrert, rett og slett.

 

Vel, "altså" kan man skrive, men da må man skrive "altså", og ikke "azzå" eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
jeg er dyslektiker, og hvis jeg skriver uakseptabelt så er de bare å si i fra, jeg tar det seriøst om noen henvender seg til meg på en høflig å dirkte måte.

noe av det verste jeg vet er flaming mot folk som skriver dårlig.

Har sett en del innlegg fra deg, og har aldri irritert meg over hvordan du skriver. Man ser at du ikke gir faen. En fin ting kunne vært stor bokstav etter punktum, men, men.

 

 

 

Tåppikk: Forøvrig er klagemuren et fint sted å få ut frustrasjon på. :)

Endret av nr.4
Lenke til kommentar
jeg er dyslektiker, og hvis jeg skriver uakseptabelt så er de bare å si i fra, jeg tar det seriøst om noen henvender seg til meg på en høflig å dirkte måte.

noe av det verste jeg vet er flaming mot folk som skriver dårlig.

 

Dette har ingenting med dysleksi å gjøre. Uansett, det er ikke meg det går utover, det er det han/hun som benytter slike ord i setningene sine det gjør.

 

For min del begynner jeg å gå lei av folk som ser på seg selv som überintelligente individer, som er hevet over de fleste andre...

 

Hinter du til meg? I såfall, dette var ikke et forsøk på å fremstille meg selv som Stephen Hawking. Jeg prøver kun å skape en debatt rundt språkbruk og deres konsekvenser. I dette tilfellet så jobber slike ord og vendinger mot han som taster de.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...