Gå til innhold

Hvilken vei skal CPU-vifta blåse?


olechrt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjorde en liten minitest her hjemme med nettopp det der (i en liten stund). Kunne se at det å blåse luft ned på ribba kjølte bedre, enn å suge luft fra den.

 

Forskjellene var ikke så sinnsykt store. Men de var der. Vil si at hvis du ikke har en agenda med å suge luft, så ta å blås på kjøleribba istedet.

 

...men jeg har ikke gitt opp min ide om å suge luft, for så å blåse den varme dritten rett ut av kabienttet... har noen små idee'er

 

 

PS: Min sugetest foregikk på en XP2500, men en gammel ribbe, taisol cgk760 eller noe deromkring ... gammel slæger.

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
Gjorde en liten minitest her hjemme med nettopp det der (i en liten stund). Kunne se at det å blåse luft ned på ribba kjølte bedre, enn å suge luft fra den.

 

Forskjellene var ikke så sinnsykt store. Men de var der. Vil si at hvis du ikke har en agenda med å suge luft, så ta å blås på kjøleribba istedet.

 

...men jeg har ikke gitt opp min ide om å suge luft, for så å blåse den varme dritten rett ut av kabienttet...  har noen små idee'er

 

 

PS: Min sugetest foregikk på en XP2500, men en gammel ribbe, taisol cgk760 eller noe deromkring ... gammel slæger.

Du er inne på noe der med å blåse varmluften rett ut. Det har jeg selv forsøkt et par ganger med suksess. Jeg har da laget en slags tunnel som er festet til kabinettets bakside. Se bilde her. Baksiden blir da seende slik ut.

 

Siden den varme luften suges rett ut, blir det atskillig kaldere i kabinettet.

Lenke til kommentar
Gjorde en liten minitest her hjemme med nettopp det der (i en liten stund). Kunne se at det å blåse luft ned på ribba kjølte bedre, enn å suge luft fra den.

 

Forskjellene var ikke så sinnsykt store. Men de var der. Vil si at hvis du ikke har en agenda med å suge luft, så ta å blås på kjøleribba istedet.

 

...men jeg har ikke gitt opp min ide om å suge luft, for så å blåse den varme dritten rett ut av kabienttet...   har noen små idee'er

 

 

PS: Min sugetest foregikk på en XP2500, men en gammel ribbe, taisol cgk760 eller noe deromkring ... gammel slæger.

Du er inne på noe der med å blåse varmluften rett ut. Det har jeg selv forsøkt et par ganger med suksess. Jeg har da laget en slags tunnel som er festet til kabinettets bakside. Se bilde her. Baksiden blir da seende slik ut.

 

Siden den varme luften suges rett ut, blir det atskillig kaldere i kabinettet.

Det "prosjektet" ditt har vært standard på Dell pc'r for hvertfall par tre år siden,som jeg vet om, de kombinerte CPU og kabinett vifte i ett, da sto det en st00r vifte i bakkant, med et form for rør/lukket "sklie" og sugde ut varm cpu luft. God ide fra deg og Dell syns jeg =)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...