Gå til innhold

Ny bærbar HP-pc til over 20.000. Noe tess?


Anbefalte innlegg

Denne Hp pavelion kan jeg få fra jobben som hjemmepc. Er den noe tess? Eller kommer jeg til å angre på det?

 

Jeg har aldri hatt bærbar før så jeg vet så godt som ingenting om de :blush: Hvis jeg bestiller blir jeg trekt 573,- i brutto hver måned i tre år. (nettokostnad med sats 49,3 er 290,- pr mnd)

 

Har jo stasjonær fra før men det hadde jo vært kjekt å hatt en bærbar oxo ;)

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... Er jo ingen inne å leser emnet annet enn meg :hmm: Kan jo presisere at det blir 20.628,- ved bruttotrekk. Det er jo ikke det jeg kommer til å betale. Har vel ikke 49.3% skatt så det blir ikke 290,- i måneden heller. Ett sted midt i mellom kanske. Trekker vel ca 39% i skatt.

 

Noen som kan forklare meg hvor mye jeg egentlig "taper" i måneden? Skjønner ikke det regnestykket helt... :blush:

Lenke til kommentar

den du så på er jo en skrivebordserstatter som er bråkete og har dårlig batteritid.

 

2ghz p4 mobile centrino vil være bedre enn en p4 3ghz, den vil også ikke utvikle like mye varme og den vil bruke mindre batteri.

 

den har halvparten så mye minne

 

mindre harddisk

 

ikke trådløst nettverk

 

dårligere grafikkort

 

ikke dvdbrenner

 

dette gjør stor forskjell i pris så koster de det samme er sistnevnte mye mye bedre

Lenke til kommentar

Ok da blir det ikke den. :no:

 

vi hadde et annet alternativ som jeg ikke vurderte med en gang pga dårlig cpu.

DENNE koster faktisk enda litt mere. Bruttolønnstrekk på 616,-

 

Har forresten funnet ut hva de kommer til å koste netto. den første kostet 13248,- fordelt på 3 år og denne med 1.6ghz kommer til å koste meg 14220,-

 

Hva syntes dere om den?

Lenke til kommentar

Det ser ut som en grei pc. Utenom skjerkort og HDD

Men du må huske på at på en bærbar pc er det somregel harddisken som trekker ned hastigheten.

Eg kjøpte meg nettopp ny laptop:

2GHz Centrino

ATI9600 Pro Turbo skjermkort

60G 7200rpm harddisk

512 DDR 333

15.4 WSXGA skjerm

Vekt. 2.8Kg

 

Er veldig fonøyd med denne. Og etter å ha hatt Widescreen så skal eg aldri tilbake til vanlig igjen. Wide er MYE bedre spesielt vis du skal arbeide mye på den.

 

NB: ser brenneren kun tar DVD +R, dette er normalt ingenting å bekymre seg over. Fikk en 8x Dual Layer DVD brenner som og berre tok +R men etter en liten firmware oppdatering så tar den alle formatene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...