Gå til innhold

bulletproof hjelp! !


jokkakim

Anbefalte innlegg

jeg har instalert Bulletproof ftp server på den andre maskinen min, men jeg får den ikke til å funke over nettet, den funker fint i nettverket.

 

Har jeg satt den opp galt?! jeg har satt inn min eksterne ip inne på "passive mode".

når jeg trykker på "go online" står det: -FTP server On-line : IP(s) 192.168.1.13 on port 21.

men det er jo min lokale ip?!

jeg skjønner ikke noe av det jeg :blush:

 

 

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har instalert Bulletproof ftp server på den andre maskinen min, men jeg får den ikke til å funke over nettet, den funker fint i nettverket.

 

Har jeg satt den opp galt?! jeg har satt inn min eksterne ip inne på "passive mode".

når jeg trykker på "go online" står det: -FTP server On-line : IP(s) 192.168.1.13 on port 21.

men det er jo min lokale ip?!

jeg skjønner ikke noe av det jeg :blush:

 

 

takker for svar!

Jeg tror du må sette 81 foran isteden, uten at jeg veit noe særlig om sånt :)

Lenke til kommentar
Bruker bulletproof selv. Jeg tror problemet ditt ligger i at du ikke har åpnet port 21. For at pc-en din skal kunne brukes som server må du åpne en port i routeren

jeg har åpnet port 21 på routeren min.

Du må bruke NAT fra en port på den eksterne IP'en din til en port på en intern IP

 

Edit: Bare glem det han over her sa, bare svada :p

Endret av okidoki
Lenke til kommentar

du må ikke bare åpne port 21 (og muligens 22?) i routeren, du må også videresende all trafikk som kommer fra internet på port 21 (og evt. andre) til den IP'en den PCen med FTP serveren har....hvordan du gjør det varierer fra router til router og det er vanskelig å vise deg hvordan uten å ha sett oppsettet på den routeren du har...sorry mac...

Lenke til kommentar
du må ikke bare åpne port 21 (og muligens 22?) i routeren, du må også videresende all trafikk som kommer fra internet på port 21 (og evt. andre) til den IP'en den PCen med FTP serveren har....hvordan du gjør det varierer fra router til router og det er vanskelig å vise deg hvordan uten å ha sett oppsettet på den routeren du har...sorry mac...

lengre opp har jeg linker til de 2 forskjellige NAT menyene jeg har på routeren, ta en titt der så kanskje du kan si meg hva jeg skal gjøre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...